بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

برگزاری مراسم دسته روی هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در شهر تایباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد از برگزاری مراسم دسته روی هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در شهر تایباد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام غلامرضا بسکابادی 29 مهر ماه 1394 با اعلام این خبر گفت: با حضور کلیه تشکلهای دینی ، هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری سطح شهر تایباد ، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می شود.
حجت الاسلام بسکابادی ضمن تأکید بر بسترسازی و هماهنگی­های لازم برای حضور گسترده عزاداران در نماز جماعت ظهر عاشورا، مسیرهای حرکت هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی را به این شرح اعلام کرد:
-حرکت دسته جات عزاداری در روز تاسوعا از ساعت 9 صبح از محل مسجد صاحب الزمان (عج) به سمت مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) و شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه
-حرکت دسته جات عزاداری در روز عاشورا از ساعت 9 صبح از محل مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) به سمت مزار شهدا از مسیر شهرک امام حسین (ع) و برنامه ریزی جهت برپایی نمازظهر عاشورا
همچنین وی ضمن از عزاداران و سوگواران حسینی دعوت کرد تا در مراسم باشکوه شام غریبان که با حضور کلیه هیئات مذهبی سطح شهر بصورت متمرکز در محل مسجد جامع امام جعفرصادق (ع) برگزار می گردد ، شرکت نمایند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۳۳
barat kolsomiyan

ازتوقف خودروهای که آلودگی صوتی داشتند تا دستگیری سارقین گوشی ها هوشمند

فرمانده انتظامی تایباد خبرداد: توقیف ۳۰ دستگاه خودروی سواری دارای آلودگی صوتی در ایام محرم الحرام

۳۰ دستگاه خودروی سواری که در ایام محرم الحرام اقدام به آلودگی صوتی در سطح شهر تایباد کرده بودند، توقیف شدند.

سرهنگ محمدرضا روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر عنوان کرد: در اجرای طرح برخورد با خودروهای دارای آلودگی صوتی و نصب سیستم های غیراستاندارد ۳۰ دستگاه خودرو که در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و غم و اندوه شیعیان جهان اقدام به پخش ترانه با صداهای بسیار بلند و زننده در داخل خودروی خود کرده و برای دیگر شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند، توقیف شدند.

وی افزود: این طرح با تشکیل ۵ اکیپ از پلیس راهور، اطلاعات، پیشگیری، یگان امداد و کلانتری در محل های خیام، چهارراه پست و خیابان سعدی شهر تایباد اجراشد.

سرهنگ روحی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۱۲ سیستم و باندصوتی جمع آوری و ۳۰ دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شدند.

وی در بخش دیگری از گفتگو به دستگیری سارق گوشی هوشمند اشاره کرد و گفت: چند شب قبل در پی سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند از یک فروشگاه تلفن همراه در خیابان رجائی شهر تایباد تیمی از ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی تایباد اظهارکرد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مالباخته با بازبینی تصاویر دوربین مدار بسته فروشگاه سارق گوشی تلفن همراه را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات میدانی مخفیگاه سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر کردند. متهم در بازجویی اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما زمانیکه با ادله دیجیتالی مواجه شد لب به اعتراف گشور و به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگی روحی خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقتهای احتمالی ادامه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۲:۴۴
barat kolsomiyan
بازار گل زعفران امسال در تایباد راه اندازی می شود

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: به جهت تمرکز فروش، جلوگیری از فروش غیر بهداشتی زعفران و ورود دلالها به این عرصه و اینکه بتوانیم برند زعفرانی به اسم تایباد داشته باشیم، تصمیم گرفتیم بازار گل زعفران را امسال در تایباد راه اندازی کنیم.

به گزارش تایبادخبر، جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان تایباد شامگاه دیروز در دفتر فرماندار تایباد برگزار شد. حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد در این جلسه اظهارکرد: مدیریت در زمان بحران خودش را نشان می دهد. مدیریت در حال حاضر و در شرایطی که داریم باید خلاقانه و عالمانه باشد. ما در شهرستان مرزی و پیشانی نظام هستیم لذا باید امید در دل مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: مدیریت درست این نیست که کاری را تعطیل کنیم و یا بطور مثال بخاطر ترس از قاچاق، سوخت را در اختیار تراکتور دارانی که از این طریق امرار معاش می کنند، نگذاریم. بلکه باید با مدیریت و نظارت به اندازه لزوم امکانات، ادوات و سوخت را در اختیار کشاورز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از وابستگی به نفت دور شده است و به سمت تولیدات کشاورزی و … روی آورده است.

فرماندار تایباد در بحث کنترل برداشت و حفاظت از سفره های آب زیرزمینی عنوان کرد: درست است که اضافه برداشت از چاههای کشاورزی مان انجام می گیرد ولی چاههای غیرمجاز زیادی هم در سطح شهرستان داریم که در حال آسیب زدن به روستاها هستند و باید جلوی برداشت از این چاههای غیرمجاز را بگیریم.

وی ضمن تاکید براینکه بدون تولیدات کشاورزی امنیت غذایی نداریم، افزود: ماموری که برای قطع برق چاه کشاورزی به محل چاه مراجعه می کند با کشاورز همکاری کافی را داشته باشد و اگر کشاورزی یک روز مهلت برای پرداخت بدهی خواست این مهلت را به کشاورز بدهد و سریعا اقدام به قطع برق چاه آب نکند چراکه اگر چند روز این پول دیرتر واریز شود هیچ اتفاق خاصی نمی افتد اما اگر چاه آبی قطع شود افراد زیادی ضرر می بینند.

شرافتی راد گفت: امیدواریم که بتوانیم زعفران تایباد را با راه اندازی بازار زعفران و برند سازی زعفران تایباد به جایگاه بالایی در استان برسانیم. همچنین بتوانیم فرآوری زعفران و بسته بندی آنرا در شهرستان داشته باشیم که هم سود بیشتری نصیب کشاورز شود و هم اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجاد شود.

علی اصغر خوش خو مدیر جهادکشاورزی تایباد در این جلسه به قطع چاههای کشاورزی به علت بدهی اشاره کرد و گفت: در جلسه قبلی مصوب شده بود اداره برق لیست بدهکاران را به نظام صنفی ما اعلام کند و پس از آن ظرف مدت هفت روز اگر بدهی خود را پرداخت نکردند این قطعی انجام شود که عملا چنین اتفاقی نمی افتد و کشاورزان زیادی بخاطر این مشکل به ما مراجعه کرده اند.

وی اظهارکرد: خواهش ما از اداره برق به جهت همکاری با کشاورزان که ضرر و زیان زیادی به آنها نخورد این استکه لیست بدهکاران را یک هفته قبل از قطع شدن در اختیار نظام صنفی ما قرار دهد که ما پیگیر این موضوع باشیم و به کشاورزان اطلاع دهیم. اگر بعد از گذشت یک هفته کشاورزی بدهی خود را پرداخت نکرد آن زمان اداره برق برای قطع برق چاه اقدام کند چراکه این قطعی چاه سبب ضرر و زیان نه تنها یک نفر بلکه به ضرر کشاورزانی می شود که از آن چاه بطور مشترک بهره برداری می کنند.

وی به سوخت رسانی به تراکتورهای کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از روستائیان با تراکتور و کارکردن برای بقیه ی کشاورزان هزینه زندگی روزمرّه خود را تامین می کنند و ممکن است شبانه روزی آنها با تراکتور در زمینهای کشاورزی تردد داشته باشند که با این وجود نیاز به سوخت بیشتری دارد.

ساماندهی بازار گل زعفران شهرستان

خوش خو در خصوص ساماندهی بازار گل زعفران شهرستان گفت: شهرستان تایباد ۴۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران دارد و بعنوان یکی از قطب های زعفران در استان مطرح است. به جهت تمرکز فروش، جلوگیری از ورود دلالها و فروش غیر بهداشتی و همچنین داشتن بازار گل شناخته شده برای راحتی کار خریداران شهرهای دیگر و اینکه بتوانیم برند زعفرانی به اسم تایباد داشته باشیم، تصمیم گرفتیم بازار گل زعفران را امسال در محل خانه کشاورز نزدیک میدان پلبند راه اندازی کنیم.

وی افزود: دستورالعملی برای شرایط محوطه بازار گل تهیه کردیم که نزدیک به ۲۳ مورد در آن آورده شده است از جمله اینکه عرضه گل فقط در داخل غرفه ها مجاز باشد. عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری در محوطه بازار گل ممنوع است و …

مدیر جهادکشاورزی تایباد عنوان کرد: تامین آب کشاورزی وظیفه وزارت نیرو است. بخش کشاورزی موافق برداشتهای بی رویه و برداشتهای غیرمجاز نیست. اما اینکه بعد از کلی جلسه به این نتیجه برسیم در شهرستانی مانند تایباد که اشتغالزایی آن وابسته به کشاورزی است، چاهها را خاموش کنیم تصمیمی ظالمانه است.

وی خاطرنشان کرد: کنتورهای هوشمند جدید چاههای کشاورزی، خروجی آب را بوسیله میزان برق مصرفی محاسبه می کند که بعلت استفاده ساختمانهای مسکونی در محل چاه کشاورزی از این کنتور برق و یا استفاده خط انتقال آب از این کنتور برق، مطمئنا محاسبه درستی از میران آب مصرفی چاه نخواهد داد و کشاورزان به این موضوع اعتراض دارند.

مسئول اداره آب در جواب این مشکل مطرح شده عنوان کرد: کشاورزان برای استفاده مسکونی در محل چاه و یا استفاده خط انتقال آب به زمینهای کشاورزی باید از کنتور جداگانه ای غیر از کنتور برق خود چاه استفاده کنند تا چنین مشکلی برایشان پیش نیاید.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۱
barat kolsomiyan

وضعیت هواشناسی تایباد

در مهرماه امسال ۳٫۱ میلیمتر بارندگی داشتیم/گزارش آماری سال زراعی ۹۳-۹۴ شهرستان تایباد+جدول

مسئول اداره هواشناسی شهرستان تایباد گفت: در مهرماه امسال تا به امروز ۳٫۱ میلیمتر بارندگی در شهرستان تایباد داشتیم، درصورتیکه سال قبل در این بازه زمانی اصلا بارندگی نداشتیم.

محمد زمانی مسئول اداره هواشناسی شهرستان تایباد درگفتگو با تایبادخبر بااشاره به بارندگی مطلوب مهرماه امسال گفت: الحمدالله در مهرماه امسال تا به امروز(۲۷مهر) ۳٫۱ میلیمتر بارندگی در شهرستان تایباد داشتیم، درصورتیکه سال قبل در این بازه زمانی اصلا هیچ بارندگی نداشتیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به پیش بینی وضعیت هوای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  تا سه روز آینده بارندگی در تایباد نخواهیم داشت و وضعیت جوی هوا، صاف تا کمی ابری بهمراه وزش باد خواهدبود.

مسئول اداره هواشناسی شهرستان تایباد اظهار امیدواری کرد که باتوجه به این روند بارندگی سال زراعی خوبی را در شهرستان تایباد پیش رو داشته باشیم.

گزارش آماری سال زراعی ۹۳-۹۴ شهرستان تایباد

زمانی به میزان بارندگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال زراعی که گذشت آمار بارندگی شهرستان تایباد در بین کلیه شهرهای استان کمترین مقدار بوده است.

وی ادامه داد: آمار بارندگی سال زراعی ۹۳-۹۴ در تایباد ۱۰۹٫۴ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته فقط ۹ درصد افزایش نشان میدهد. (آمار بارندگی سال زراعی گذشته ۹۲-۹۳ در تایباد ۱۰۰٫۳ میلیمتر).

مسئول اداره هواشناسی شهرستان تایباد تاکیدکرد: میانگین بارندگی استان خراسان رضوی در سال زراعی ۹۳-۹۴ بر اساس گزارش هواشناسی استان ۲۰۸ میلی متر گزارش گردیده که در تایباد ۴۷/۴ میلیمتر کمتر از میانگین استانی باریده است.

وی تصریح کرد: میانگین دمای سال زراعی ۹۳-۹۴ در تایباد ۱۸٫۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به سال زراعی گذشته۰/۸ افزایش داشته ولی نسبت به دوره آماری ۱ درجه افزایش نشان میدهد.

زمانی گفت: اخرین بارش در سال زراعی ۹۳-۹۴ در شهرستان تایباد ۲۸ شهریور ۹۴ اتفاق افتاده و آخرین یخبندان در ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ پس از ۱۶۷ روز از سال زراعی اتفاق افتاده است.

وی اشاره کرد: کمترین دمای اتفاق افتاده در سال زراعی ۹۳-۹۴ در آذر ماه با ۷/۵ – درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشترین دمای محاسبه شده ۴۲/۲ درجه سانتیگراد بوده است. سریعترین باد وزیده شده با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت و حداقل دید افقی ۵۰ متر رخ داده است.

ردیف پارامترهای هواشناسی شهرستان تایباد مقدار
۱ بارندگی سال زراعی ۹۳-۹۴ ۱۰۹٫۴
۲ بارندگی سال زراعی ۹۲-۹۳ ۱۰۰٫۳
۳ حداقل دما سال زراعی ۹۳-۹۴ ۷٫۵ –
۴ حداکثر دما سال زراعی ۹۳-۹۴ ۴۲٫۲
۵ حدکثر باد روزانه سال زراعی ۹۳-۹۴ k/h 83
6 میانگین دمای سال زراعی ۹۳-۹۴ ۱۸٫۹
۷ میانگین دمای سال زراعی گذشته ۱۸٫۱
۸ میانگین دمای دوره اماری ۱۸
۹ میانگین باد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۴ ۵٫۵
۱۰ بیشترین میانگین باد امسال در تیر و مرداد ۱۱

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۷:۰۳
barat kolsomiyan

هماهنگی با فرهنگ ومعارف عاشورا جامعه را ازناهنجاری وتلاطم در امان نگه می دارد


هماهنگی با فرهنگ ومعارف عاشورا جامعه را ازناهنجاری وتلاطم در امان نگه می دارد

امام جمعه تایباد گفت: هماهنگی با فرهنگ ومعارف عاشورا جامعه را از ناهنجاری و تلاطم در امان نگه می دارد و در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه می نماید.

به گزارش تایبادخبر، آیت الله محمد محدثی امام جمعه شهرستان تایباد در جمع عزاداران مسجد موسی بن جعفرعلیه السلام(برق مزارتایباد) با استناد به اینکه امام حسین (ع) کشتی نجات امت پیامبر (ص) می باشد گفت: توسل به ائمه علیه السلام و بکار بستن سبک زندگی علوی و هماهنگی با فرهنگ عاشورایی جامعه را ازتلاطم وناهنجاری در امان نگه می دارد.

وی افزود: درعصر حاضر دشمنان اسلام از طریق شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند تا فرهنگ ومعنویت مردم را تحت الشعاع تبلیغات و دروغ پردازی خود قراردهند و با القای شک وشبهه درجوانان جامعه اسلامی را متلاطم کنند، که با استناد به حدیث شریف نبوی که می فرمایند:”حسین علیه السلام کشتی نجان امت من است” این کشتی نجات و نجات دهندگی ائمه منحصر به زمان حیات امام حسین (ع) نمی شود و در تمام زمانها، تمسک به فرهنگ علوی نجات دهنده بشریت ازگمراهی است.

امام جمعه تایباد عزاداری امام حسین (ع) را بزرگترین سرمایه برای مکتب اهل بیت وجهان اسلام دانست وگفت: درایام محرم وصفر باید بیشترین تلاشهای معنوی و فرهنگی درقالب های موثر انجام شود تا جوانان و آحاد افراد جامعه با خطرات جنگ نرم دشمن درمناطق مختلف کشور آشنا شوند و مردم به زیبایی و عمق مفاهیم کلام ائمه وقرآن ومکتب اهل البیت (ع) آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: این بصیرت و آگاهی و ترویج این فرهنگ انسان ساز می تواند جامعه را درمقابل خطرات معنوی که امروز گریبان گیر جامعه شده و دشمنان در این زمینه سرمایه گذاری های متعددی را انجام داده است، بیمه نماید. که بهترین فرصت تبلیغ فرهنگ دینی ومعارف اسلامی ایام محرم وصفراست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۰
barat kolsomiyan

ا

انتقاد شدید امام جمعه تایباد ازبی تفاوتی سران کشورهای اسلامی درجنایات اخیر اسراییل علیه فلسطنیان








آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد دربخشی ازخطبه دوم نمازجمعه امروز تایباد با اشاره به جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین واهانت های متعدد به اولین قبلگاه مسلمین ، ازبی تفاوتی سران کشورهای اسلامی دربرابر جنایات اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین شدید ا انتقاد نمود وگفت:

اگر اسراییل بداند که سران کشورهای اسلامی وعربی نسبت به جنایاتش  عکس العمل نشان می دهند هیچ زمانی جرائت جسارت به مسلمین ومردم مظلوم فلسطین رانخواهد داشت .

وی به سالروزرحلت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری اشاره ای داشت وگفت :

این عالم جلیل القدردرطول مدت زندگی شرافتمندانه خود منشاء خیر وبرکت برای نظام جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران بود .

خطیب نمازجمعه تایباد اشاره ای هم به جنایات تکفیری ها درسرزمین های اسلامی کردوگفت :

تکفیرها اگر بوی ازاسلام و انسانیت برده اند باید درمقابل جنایات اسراییل حرکت کنند نه اینکه مظلومین ومسلمین بی دفاع را هدف حملات ناجوانمردانه خود قراردهند . وی تکفیرها داعشی را جیره خورا آمریکا واسراییل دانست وگفت: اگر اینها جیره خواراسراییل نباشند دربیمارستانهای اسراییل مداوا نمی شوند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۵
barat kolsomiyan

دردومین روز ازدهه اول محرم همایش شیرخوراگان حسینی باحضوربیش از2هزارمادرتایبادی که فرزندان شیرخواره خورد را بهمراه آورده بودند درمحل سالن همایش های پیام نورتایباد برگزارشد









۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۱
barat kolsomiyan

وقتی دانش آموزی با اخلاق قرآنی به درجات علمی می رسد خروجی آن به مراتب بهتر است


وقتی دانش آموزی با اخلاق قرآنی به درجات علمی می رسد خروجی آن به مراتب بهتر است

فرماندار تایباد گفت: وقتی یک دانش آموز با تربیت قرآنی درجات عالی علمی را پشت سر می گذارد خروجی آن با کسانیکه بدون هیچ رابطه ای با قرآن و نماز به این درجه می رسد فرق دارد. خودتان مشاهده می کنید کدامیک بیشتر به فکر مردم و جامعه است.

به گزارش تایبادخبر، صبح امروز همایش تجلیل از ۵۴۰ دانش آموز برتر شهرستان تایباد در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی در عرصه های قرآنی، فرهنگی و هنری، تربیت بدنی و سلامت و ۱۱۰ داور این مسابقات باحضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

حسین شرافتی راد فرماندار تایباد در این مراسم عنوان کرد: ابتدا از اجتماع بسیار ارزشمند دانش آموزان عزیز دختر و پسر مدارس سطح شهرستان بابت تقدیر از برترین های عرصه دینی ، فرهنگی هنری و تربیت بدنی و از برگزارکنندگان این مراسم تشکر می کنم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: اگر دین خودم را نسبت به نسل آینده و برنامه های علمی ، آموزشی و پروشی و تعلیم و تربیت ادا نکنم شاید به نسل آینده خسارت بزنم لذا با اهتمام خاص به آموزش و پرورش توجه دارم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم هر بنا و توسعه درستی را داشته باشیم نیاز به یک زیرساخت معتبر و محکم داریم. امروز زیرساخت نیروی انسانی و نخبه ای که می خواهد فردا در این مملکت سکان دار شود تعلیم و تربیت درست است و پایه و شالوده آن اخلاق قرآنی است. اگر بینش ما بینش قرآنی نباشد و به دستورات قرآنی عمل نکنیم حتی اگر قرآن را حفظ کنیم هم بی اثر است.

فرماندار تایباد به خواندن و فهمیدن معنی قرآن تاکید کرد و افزود: وقتی معنی قرآن خوانده می شود آدم متحول می شود. وقتی معنی قرآن خوانده می شود می فهمیم که رفتار و کارمان با چیزی که قرآن می فرماید مطابقت ندارد و آن زمان است که بدنمان می لرزد.

وی خطاب به معلمین پرورشی و قرآن گفت: رسالت شما سنگین است. بایستی دانش آموزان بدانند چرا قرآن حفظ می کنند و چرا به قرآن نیاز دارند. وقتی یک دانش آموز با تربیت قرآنی درجات عالی علمی را پشت سر می گذارد خروجی آن چقدر با کسانیکه بدون هیچ رابطه ای با قرآن و نماز به این درجه می رسد فرق دارد. ببینید کدامیک به فکر مردم و جامعه بیشتر هستند.

شرافتی راد گفت: بطور مثال در جایی می بینیم پزشکی که بدون انس با قرآن و نماز به درجه علمی دکتری می رسد بدون رعایت حال مریضان تا زیرمیزی نگیرد حاضر به عمل کردن نیست اما در جایی دیگر دکتری که باخدا و با ایمان است در مطبش می نویسد اگر پول ویزیت را ندارید صلوات بفرستید.

وی تصریح کرد: اگر نسل آینده ما پایه اش درست پی ریزی نشود ما فردا نمی توانیم جامعه خوبی داشته باشیم. امروز هر مربی که درست رسالتش را انجام دهد از تمامی آفتهای حقیقی و حقوقی زندگی اش در امان است.

گفتنی است در ادامه مراسم دانش آموزان آموزشگاه دخترانه شهیدباهنر تایباد به اجرای سرود رهبری پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۰۵:۴۷
barat kolsomiyan

علی رغم وجود دکترای تربیت بدنی بیکار در تایباد اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است


علی رغم وجود دکترای تربیت بدنی بیکار در تایباد اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است

مشاور ورزشی فرماندار تایباد گفت: باوجود اینکه ما لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای تربیت بدنی بیکار در شهرستان تایباد داریم اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است.

به گزارش تایبادخبر، جمعی از کارکنان و اعضای هیئات ورزشی تایباد بمناسبت هفته تربیت بدنی با امام جمعه شهرستان دیدار کردند که در این دیدار آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد عنوان کرد: خود ورزش و تربیت بدنی وقتیکه یک نیت خوب و عقلایی از انجام آن در کار بود بسیار باارزش است.

وی ادامه داد: رهبری در جلسه ای عنوان کردند اگر ورزش باعث سلامتی و رفع کسالتها شود از نظر دینی واجب است. خیلی ها توجه به ورزش ندارند و به همین جهت گرفتار بیماری و درد و رنج می شوند.

وی  افزود: یکی از چیزهاییکه عمر را کوتاه می کند و انسان را دچار رنج و بیماری و خرد می کند استرسهایی است که برای انسان پیش می آید ولی وقتیکه انسان ایمان و توکل به خدا داشته باشد و ورزش کند، مطمئنا عمر طولانی تری خواهدداشت.

امام جمعه تایباد بیان کرد: اگر انسان می خواهد عمر طولانی داشته باشد نباید لب به مشروب و دخانیات بزند، در اسلام نیز به اینها اشاره شده است.

وی با تاکید براینکه ورزشکاران مسائل دینی و اخلاقی را نباید فراموش کنند، تصریح کرد: اگر شخصی در فلان رشته ورزشی قهرمان شد اما توجهی به نماز و قرآن نداشت ما نمی توانیم او را بر سر دست بلند کنیم.

آیت الله محدثی گفت: پیامبر(ص) از جایی عبور می کردند و دیدند جوانانی با پرتاب سنگ سنگینی زورآزمایی می کنند. به آنها خطاب کرد دلیل شما از این کار چیست و آنها جواب دادند که می خواهیم ببینیم قدرت کدامیک از ما بیشتر است. پیامبر فرمودند: هرکدام از شما در زندگی کسی را دوست دارید اگر شما در راه دوستی او پا روی حق نگذاشتید و آنچه که رضای خداست رعایت کردید معلوم می شود که آدم قدرتمندی هستید. اما اگر توانستید سنگ سنگینی را پرتاب کنید ولی بخاطر کسی که دوستش دارید دست از وظیفه دینی تان برداشتید معلوم می شود که آدم ضعیفی هستید.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مفیدی که امروز نمی توان آنرا نادیده گرفت، تربیت بدنی است البته تربیت بدنی همراه با اخلاق و توجه به وظایف دینی.

جهانگیر ابوبکری مشاور ورزشی فرماندار در این دیدار با اشاره به امکانات ورزشی شهرستان تایباد عنوان کرد: خوشبختانه ناحیه مقاومت بسیج تایباد ۱۴ سهمیه ساخت سالن در شهرستان تایباد داشتند که الحمدالله ۷ سالن تا به امروز در روستاهای مختلف و ۳ سالن در سطح شهر بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شهر یک شهر مرزی است و احتمال گرایش جوانان به مواد مخدر زیاد می باشد به همین دلیل وظیفه دستگاههای ورزشی در شهرستان بسیار سنگین است و باید مدیریت کنند تا جوانان بجای اینکه به راههای خلاف و به سمت موادمخدر کشیده شوند به سمت ورزش کشیده شوند.

ابوبکری به فعالیتها و موفقیتهای ورزش بانوان شهرستان اشاره کرد و افزود: بانوان ما در رشته کوهنوردی بسیار فعال و موفق هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیئتهای ورزشی در تایباد یک ریال حقوق نمی گیرند و بصورت رایگان کار می کنند، اظهارکرد: با این وجود از تایباد ما نفر اول کشتی آسیا را داشتیم. پنج نفر در اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان کشتی آزاد داریم و یک نفر هم در تیم ملی کشتی آلیش داریم. در والیبال نیز ما در لیگ تهران بازیکن داریم.

وی یادآورشد: باوجود اینکه ما لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای تربیت بدنی بیکار در شهرستان تایباد داریم اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است که ما این موضوع را با استان پیگیری کردیم و منتظر جواب آنها هستیم.

ابوبکری از توجه نکردن مسئولین و نهادها به هفته تربیت بدنی گله کرد و گفت: حتی یک ارگان و یا سازمان هفته تربیت بدنی را به کارکنان و دست اندرکاران اداره تربیت بدنی شهرستان تبریک نگفته است و یا یک بنر و پارچه بمناسبت هفته تربیت بدنی در سطح شهر نصب نکرده اند.

در پایان این دیدار نیز یکی از مسئولان بانوان تربیت بدنی شهرستان از مشکل نبود وسایل نقلیه برای رساندن بانوان ورزشکار به محل تمرین و یا رساندن بانوان کوهنورد شهرستان به کوه اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۷:۵۹
barat kolsomiyan

شعبه دوم دادگاه حقوقی درتایباد راه اندازی شد


شعبه دوم دادگاه حقوقی درتایباد راه اندازی شد

رییس دادگستری شهرستان تایباد از راه اندازی شعبه دوم دادگاه حقوقی در شهرستان خبر داد.

محمد علی رواستان رییس دادگستری شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر، از راه اندازی شعبه دوم دادگاه حقوقی شهرستان خبر داد و گفت: به رغم خالی بودن دوسوم از پست های مصوب نیروی انسانی درحوزه قضایی این شهرستان، با راه اندازی شعبه دوم حقوقی در دادگستری شاهد کاهش موجودی پرونده های این دادگستری می باشیم.

وی افزود: برابر بخشنامه ریاست کل دادگستری استان خراسان مبنی به رسیدگی تخصصی و سرعت و دقت در رسیدگی های قضایی و برنامه ریزی جهت رسیدگی در پرونده های قضایی خارج از ساعت اداری، روزانه هر قاضی به ۸پرونده قضایی رسیدگی می کند.

رییس دادگستری تایباد افزود: یکی از مشکلات حوزه قضایی تایباد وجود پرونده های متعدد طلاق می باشد که به این منظور پرونده های طلاق برای ایجاد صلح وسازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شوند.

وی افزود: ۲۰شعبه شورای حل اختلاف درحوزه قضایی تایباد در راستای سیاست های قوه قضاییه فعال است و بیش از ۳۰درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف شهرستان منتج به صلح وسازش می شود که از این تعداد شعبه شورای حل اختلاف ۹شعبه ویژه حل اختلاف شهری و ۱۱شعبه شورای حل اختلاف روستایی می باشد.

رواستان در پایان عنوان کرد: برای کاهش پرونده های طلاق می بایست مسئولین فرهنگی و معتمدین شهرستان در جلوگیری از افزایش پرونده های طلاق و دربین اقوام وبستگان و آحاد جامعه فرهنگ سازی نمایند که حجم کار قضایی درخصوص پرونده های مرتبط با دعوای خانواده کمترشود. این کارمیسر نخواهد شد مگراینکه ، فرهنگ سازی لازم و آموزش لازم سبک زندگی اسلامی درشهرستان گسترش یابد و با آموزش آموزه های دینی واسلامی بزرگان از به هم پاشیدگی کانون خانواده جلوگیری نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۷
barat kolsomiyan