بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

معاون دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد
تمرکزفعالیت ها برخانواده پایدار

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: فعالیت نهادها و سازمان های مختلف بر "خانواده پایدار» باید متمرکز شود.
به گزارش ایرنا، سید امیر مرتضوی پنجشنبه گذشته در نشست هیئت امنای بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان خراسان رضوی افزود: آمارهای جدید از طلاق، نشان می دهد تمام دستگاه ها به حساسیت موضوع پی برده اند و در این راستا گام هایی برداشته اند.
وی ادامه داد: طلاق ابعاد مختلفی دارد که آموزش و پرورش، استانداری، نیروی انتظامی، رسانه ها، بهزیستی و دستگاه قضایی درباره این درد مشترک اقدامات مناسبی را انجام داده اند که البته جای کار بسیار است.
معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: باید برنامه ریزی و تصمیم گیری ها با حساسیت بیشتری دنبال و از موازی کاری و فعالیت های پراکنده و طرح های مشابه کاسته شود.
وی افزود: باید ظرفیت ها متمرکز و از توان دستگاه ها در جهت هم افزایی استفاده شود و نیز در بحث پیشگیری از طلاق جز تمرکز چاره دیگری نیست زیرا پیشگیری امری چند بعدی است که باید به تمام ابعاد آن توجه شود.
مرتضوی ادامه داد: مشاوران در اموری که در تخصص آن ها نیست ورود پیدا می کنند لذا سازمان بهزیستی باید یک تقسیم بندی انجام دهد و از مشاوران متخصص در هر بخش از جمله مذهبی، حقوقی، خانوادگی و دیگر موارد بهره ببرد.


به میزبانی گروه بانوان حامی بیماران نیازمند انجام شد
برگزاری همایش آموزه های بنیادین مکتب طب ایرانی، سنتی در تندرستی و خود مراقبتی

اولین همایش آموزه های بنیادین مکتب طب ایرانی ٬سنتی در تندرستی و خود مراقبتی به میزبانی گروه بانوان حامی بیماران نیازمند وبنیاد پیشگیری از سرطان نسترن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) دکتر معصومه فرشچی عضو بنیاد نسترن،  پنج شنبه گذشته در این همایش که با حضور جمعی از نیک اندیشان عرصه های سلامت و با سخنرانی دکتر مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی ایرانی و همچنین جمعی از دانشجویان این حوزه درتالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزارشد، گفت:در راستای اهداف آموزشی و افزایش سطح آگاهی و سلامت مردم، گروه بانوان حامی بیماران نیازمند در نظر دارند این جلسات را به صورت متوالی برای عموم مردم برگزار کنند.
همچنین «فریبا نوروز زاده» دبیرکمیته آموزش گروه بانوان حامی  گفت: چنانچه بیمارانی، نیازمند به درمان باطب سنتی هستند و هزینه دریافت دارو وتغذیه را ندارند گروه بانوان حامی از این بیماران حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه های آموزش پیشگیری از سرطان هم در حال برنامه ریزی است گفت :امیدواریم با همکاری بنیاد پیشگیری از سرطان نسترن و دیگر گروه های حوزه سلامت، این آموزش ها تداوم یابد.


همزمان با آغاز ایمن سازی دام های سبک استان علیه تب برفکی
3میلیون راس دام سبک مایه کوبی می شوند

 رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی استان، از مایه کوبی حدود 3میلیون دام سبک استان برای مقابله با تب برفکی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دام پزشکی خراسان رضوی دکتر «محسن عابدزاده» گفت  : طبق پیش بینی ها، در این مرحله، حدود 50درصد از دام های سبک استان (  گوسفند و بز) که حدود بیش از 3میلیون راس خواهد بود تحت پوشش عملیات ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می گیرد.
وی افزود: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری، بخشی از دام های سبک استان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی- قرنطینه ای تحت پوشش عملیات مایه کوبی قرار خواهند گرفت و کانون های بیماری در سال های گذشته ودام های عشایری در اولویت عملیات واکسیناسیون است.
وی با تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط گروه های مایه کوب اعلام کرد: طرح مذکور، تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت و گزارش دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)  توسط شبکه های دامپزشکی شهرستان های تابعه انجام خواهد پذیرفت.
وی  گفت: با توجه به رایــگــان بودن واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستاییان استان، برابر دستورالعمل ‌هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی