بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

۴۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

شکوه واقتدارمرزبانان شهرستان تایباد دراولین روز ازهفته دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد


 


دراولین روزازهفته دفا ع مقدس رژه نیروهای مسلح ومرزبانان شهرستان مرزی تایباد به منظورنمایش اقتدارمرزبانان درشرقی ترین شهرمرزی کشوربه نمایش گذاشته شد.

دراین نمایش اقتدار آخرین تجهیزات رازیتی وکنترل الکترونیکی ؛ عدوات سنگین نظامی ؛  نظم وسازماندهی یگانهای رزمی ؛ عشایر ؛ شکارچیان اشرار ؛ تک تیر اندازان ؛ مرزبانان ؛ بسیجیان ، یگانهای نظامی وانتظامی  با تدابیر خاص به اجرا درآمدهه بود که نیروهای نظامی وانتظامی با گروهانها، دسته های ویگانهای منظم ازمقابل تمثال امام ومقام معظم رهبری   وتمثال شهدا امنیت ؛ واعضای شورای تامین این شهرستان رژه رفتند .

درابتدای مراسمی که باحضورمردم مرزنشین ومسوولین شهرستان تایباد برگزارشد  ، حسین شرافتی راد فرماندار ورییس شورای تامین شهرستان تایباد گفت:

امروز به برکت خون شهدا مفتخریم اعلام کنیم که شهرستان مرزی تایباد ازجمله امن ترین شهرهای کشوراست .

وی به تاثیرات مثبت نظام جمهوری اسلامی درمنطقه اشاره نمود وگفت : امروز بیداری اسلامی درکشورهای منطقه الگو گرفته ازنظام جمهوری اسلامی است

وی به داشته های معنوی جمهوری اسلامی دردوویژگی منحصر به فرد شامل رهبری حکمیانه وآگاه بهمراه مردم بصیر ومقاوم درکنارنیروهای مقتدرمسلح وولایت مدار اشاره نمود وگفت : این دوویژگی توانسته است تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کند .

فرماندارتایباد رمز موفقیت کشورجمهوری اسلامی دردوران دفاع مقدس ودرتمامی عرصه های اقتصادی ؛ سیاسی ؛ نظامی ، اطاعت پذیری ازولایت فقیه دانست وگفت :

این ارزش معنوی  را هیچ قدرتی وبا هیچ قیمتی  نمی توانند ازمردم مسلمان ایران بگیریند .

فرماندارتایباد با اشاره به موفقیت های نظام جمهوری اسلامی  درعرصه های مختلف ازاول انقلاب ، به تعوض کردن تاکتیک های دشمن درمبارزه با اسلام  گریزی زد وگفت :   جنگ نرم دشمن  درمناطق مرزی  امروز ازجدی ترین مباحث درمنطقه می باشد که لازم است والدین وجوانان  مراقبت های ویژه ای دراین تاکتیک دشمن  داشته باشند.  که دشمن  امروز باشکستی که درسایر جبهه ها متحمل شده باسلاح خاموش ماهواره به جنگ معنویت جوانان آمده ودرجنگ نرم دشمن روی تفکر معنوی جوانان کارمی کند وسعی دارد با انحراف فکری جوانان به مقاصد شوم خود دست یابد  .

شرافتی راد افزود:

یکی دیگر ازمراقبت های که درمناطق مرزی باید توسط مرزنشینان صورت گیرید وحدت وهمدلی بین تشیع وتسنن است که  با این مراقبت مردم مرزنشین می توانند آخرین تیر خلاصی رابه قلب دشمنان نظام جمهوری اسلامی بزنیم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۰
barat kolsomiyan
تحصیل دانش‌آموزان تایبادی زیر سقف لرزان 80 کلاس «تخریبی»
از کلاس های مختلط تا مدرسه 52 ساله!
خراسان رضوی - مورخ سه‌شنبه 1394/06/31 شماره انتشار 19076

کلثومیان/ تایباد با داشتن 23 هزار دانش‌آموز درمقاطع مختلف تحصیلی و هزار و 600 معلم و190 واحد آموزشی ، امسال درحالی به استقبال اول مهر و بازگشایی مدارس می رود که با مشکل وجود 15مدرسه تخریبی(80 کلاس) و کمبود 20 کلاس درسی مواجه است که اگر به این مسئله توجهی نشود ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود. این در حالی است که با توجه به کمبود فضای آموزشی در تایباد ، امسال شاهد موفقیت های خوبی به خصوص در قبولی کنکور بودیم که به عنوان سال طلایی قبولی درکارنامه آموزش وپرورش ثبت شده است. این موفقیت وقتی مضاعف می شود که مشکل کمبود فضای آموزشی مرتفع شود و تخصیص اعتبارات برای مدرسه سازی مطابق با رشد جمعیت دانش آموزان شهرستان باشد.

وجود مدرسه مختلط

«علی پزشکی» شورا یار محله «برق مزار» که در حاشیه غربی شهر تایباد قراردارد ،گفت: مدرسه مقطع ابتدایی شهید «علی صادقی» درمنطقه برق مزار واقع شده که این مدرسه ازنظر ساخت خیلی قدیمی است و چندین سال است که در نوبت بازسازی قرار دارد. وی با بیان این که هنوز این مدرسه بازسازی نشده است،افزود:متاسفانه در این مدرسه دختر و پسر به صورت مختلط درس می خوانند که والدین به دلیل ملاحظات مذهبی واسلامی دختران خود را وادار به ترک تحصیل می کنند. وی اظهار کرد: یک خیر از طریق یکی از معتمدان این منطقه برای ساخت یک باب مدرسه شبانه روزی ازتهران به تایباد دعوت شده بود اما متاسفانه با کارشکنی برخی افراد در  منطقه «برق مزار» رو به رو شد  که این خیر مجبور شد در منطقه ای دیگر از شهر تایباد مدرسه ای جدید احداث کند.وی خاطر نشان کرد: ازمسئولان آموزش وپرورش استان تقاضا داریم به وعده ای که برای ساخت مدرسه در این منطقه داده اند عمل کنند تا فرزندان مردم شهرستان مرزی تایباد که از نظر توان اقتصادی هم مشکل دارند، بتوانند از نعمت فضای آموزشی مناسب برخوردار شوند.

 مدرسه 52 ساله

«برآبادی» دهیارروستای «فرمان آباد» درباره یکی ازقدیمی ترین مدارس این روستا افزود:مدرسه مقطع ابتدایی «ادیب» در سال 42 ساخته شد و از سال 82 درطرح مدارس فرسوده وتخریبی قرار گرفت که متاسفانه تاکنون برای بازسازی این مدرسه هیچ اقدامی نشده است. وی با بیان این که این مدرسه با سابقه 52 ساله هنوز فعالیت دارد،افزود: تاکنون چند مرتبه با مسئولان مربوطه مکاتبه کردم که به دلیل تنگناهای اعتباری و حجم بالای تقاضا ، تاکنون نوبت تخریب وبازسازی این مدرسه نشده است. وی با بیان این که این روستا با سه هزار نفر جمعیت یکی ازروستاهایی به شمار می رود که به عنوان طرح الگوی توسعه درسطح استان انتخاب شده است،افزود: سال گذشته به علت بارندگی زیاد مشکلات زیادی برای دانش آموزان اتفاق افتاد که حتی بخشی ازگچ سقف مدرسه بر سر دانش آموزان ریخته بود که این موضوع را به آموزش وپرورش وستاد بحران شهرستان هم اعلام کرده ایم.«اسکندرشیدایی» عضو شورای روستای «اسدآباد دربند» درباره یکی ازمدارس تخریبی و فرسوده دراین روستا اظهار کرد:مدرسه شهید «حسن بهلولی» ازسال 63 ساخته شده و هم اکنون نیز 250 دانش آموز دراین مدرسه مشغول به تحصیل هستند اما الان جزو مدارس تخریبی محسوب می شود. وی ادامه داد:این مدرسه در مجاورت رودخانه ای واقع شده و از سطح خیابان اصلی نیز پایین تر است که  اگر سیل یا حادثه غیر مترقبه ای روی دهد ، ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی به وجود آید که ممکن است قابل جبران هم نباشد .

افزایش دانش آموز و کمبود فضای آموزشی

«عباس عباسی بهلولی» مدیر آموزش و پرورش تایباد با تایید وجود 15 مدرسه تخریبی«80کلاس درس» درتایباد و با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان، گفت: تایباد امسال و با توجه به کمبود فضای آموزشی ، یکی ازسال های طلایی آموزشی را شاهد بوده که بیشترین قبولی دررشته پزشکی را به تناسب جمعیت درسطح استان به خودش اختصاص داده است. وی افزود:امسال با مساعدت مسئولان آموزش وپرورش استان و نماینده مجلس،اعتباری حدود چهار میلیارد تومان از منابع مختلف جذب کرده ایم و همچنین خیران مدرسه ساز هم مبلغ یک و نیم میلیارد تومان کمک کرده اند.وی تصریح کرد : امسال جمعیت دانش آموزی درتایباد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و حتی با توجه به سیاست‌های اعلامی وزارت آموزش و پرورش، امسال تعداد730 دانش آموز فاقد شناسنامه و اتباع خارجی ثبت نام کرده ایم که این دو ویژگی هم باعث شده بیشتر با مشکل کمبود فضای آموزشی درشهرستان روبه رو شویم.مدیر آموزش وپرورش تایباد افزود: یکی ازاقدامات موثری که امسال برای آماده سازی مدارس انجام شده،همکاری بسیج سازندگی برای آماده سازی و رنگ آمیزی تعدادی ازمدارس شهرستان بوده است.وی اظهار کرد: مهم ترین چالش آموزش و پرورش در شهرستان مرزی تایباد ، کمبود فضای آموزشی است که هرساله شاهد رشد جمعیت دانش آموزی هستیم. با توجه به تناسب رشد جمعیت دانش آموزان ، اعتبارات تخصیصی و کمک های خیران مدرسه ساز اصلا جواب گو نیست و باید برای ساخت و ساز واحدهای جدید آموزشی متناسب با رشد جمعیت چاره اندیشی شود.

اظهارات مدیر کل

همچنین حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان دیروز در نشست خبری در پاسخ به سئوال خراسان در خصوص مختلط بودن برخی مدارس گفت: مدارس نباید به صورت مختلط برای دانش آموزان دختر و پسر تشکیل شود اما در مناطق محروم روستایی به دلیل کمبود فضا فقط در پایه اول ابتدایی و به تعداد بسیار کم اجازه چنین کاری داده شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۵:۴۳
barat kolsomiyan

سیر تا پیاز دنیای مداحان به روایت یک مداح

وقتی سخن از آسیب شناسی کار مداحان به میان آمد، معترض شد که مگر همه مسائل کشور حل شده و حالا مسئله ما مداحی است؟ او البته ترجیح داد پاسخ بعضی سوالات را هم ندهد. آنجا که از او درباره کف و سقف دریافت های مداحان پرسیدم یا از وظایف شورای «ستایشگری» مداحان سوال کردم گفت که قرار نیست همه چیز را بگوید.

کد خبر: 101379 | تاریخ خبر: 28/06/1394
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

وقتی سخن از آسیب‌شناسی کار مداحان به میان آمد، معترض شد که مگر همه مسائل کشور حل شده و حالا مسئله ما مداحی است؟ او البته ترجیح داد پاسخ بعضی سوالات را هم ندهد. آنجا که از او درباره کف و سقف دریافت های مداحان پرسیدم یا از وظایف شورای «ستایشگری» مداحان سوال کردم گفت که قرار نیست همه چیز را بگوید.

به گزارش جماران، «خبرآنلاین» با این مقدمه ادامه داد: با این حال اما سخنانش آنقدر نکته شنیدنی داشت که بشود از کنار آن چند سوال پاسخ‌نداده گذشت. او از مداحی‌هایش برای شخصیت‌های مختلف سیاسی از آیت‌الله مهدوی کنی گرفته تا میرحسین موسوی و محتشمی‌پور گفت. از اینکه مداح مراسم ختم مادر احمدی‌نژاد نیز بوده است. طاهری از گفت‌وگویش با محمود کریمی بعد از تیراندازی معروف حرف زد و گفت که تیراندازی کار کریمی نبوده و نوجوان همراه او دست به اسلحه شده است. رئیس خانه مداحان البته دل پری هم از مداحان جوان با سبک‌های جدید مداحی داشت، از کسانی که قلاده به گردن می‌اندازند و به لطف صدا و سیما معروف شده‌اند در حالی که حتی فرق رباعی و دوبیتی را هم نمی‌دانند.

طاهری درباره ورود مداحان به سیاست هم حرف‌های زیادی داشت. او اگرچه خودش در انتخابات مجلس پنجم به صورت مستقل کاندیدای انتخابات بوده است اما می‌گوید نمی‌خواهد درباره لیست انتخاباتی مورد نظر سعید حدادیان سخنی بگوید. به گفته طاهری «در این‌باره دو نفر یعنی منصور ارضی و سعید حدادیان تصمیم می‌گیرند و خودشان هم باید جوابگو باشند». آنطور که طاهری می‌گوید منظور سعید حدادیان از ارائه لیست انتخاباتی برای انتخابات مجلس، لیستی از مداحان نبوده است بلکه چیزی شبیه به لیست مسجد ارک در انتخابات مجلس نهم مورد نظر او بوده است.

گزیده گفت‌وگو با محسن طاهری را در ادامه می‌خوانید:

* یک مداحی سنتی داریم که از آبا و اجداد و گذشتگان که کسوت و جایگاهی در این زمینه داشتند به نسل ما منتقل شده و ما هم به جوان‌ترها منتقل می‌کنیم اما مداحی به صورت فنی حتی در جوامع علمی کشور هم مطرح است و در دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود و باید واحدهایی را بگذراند تا بتواند به عنوان مداح فارغ‌التحصیل شود. آشنایی فرد با زیربنای کار مداحی مهم است.

* ما اعتقادمان این است که کسی وارد این حوزه نمی‌شود مگر اینکه پاک باشد و پاکیزه و سالم باشد.

* در کل کشور، ارگان‌هایی را داریم که مسئول تصمیم‌گیری‌های کلان مداحی هستند. شامل «خانه مداحان»، «کانون مداحان» (این کانون زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است)، «بنیاد دعبل خزاعی» (این بنیاد هم زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است)، «شورای هیات‌های مذهبی» استان تهران (این شورا هم زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اداره می‌شود)، «هیات رزمندگان اسلام»، «جامعه ایمانی مشعر» که در قم مستقر است و در نهایت «بسیج مداحان». هر کدام از ارگان‌ها‌ وظایف مشخص و تعریف‌شده‌ای دارند. ما هر دو هفته یک‌بار با هم جلسه داریم. جلسه خیلی خوبی است و با هم تعامل داریم. در جلسات ما نیم‌ساعت اول به مرور اخبار و اطلاعاتی می‌گذرد که در سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌آید.

* تعداد محدودی از نیروهای ما که کارهای اداری انجام می‌دهند از شهرداری حقوق می‌گیرند و از آنجا در مجموعه ما مامور به خدمت هستند. کارهای تخصصی و اموری که مربوط به حوزه کاری خود ماست را دو سه نفری انجام می‌دهیم. نایب رئیس هیات مدیره ما آقای نورصالحی است که از نیروهای بازنشسته بانک و مداح است. بنده به‌عنوان مدیرعامل نزدیک به 6 سال است که نوکری می‌کنم.‌ اعضای هیات مدیره، تعداد دیگری هم هستند که برای جلسات حاضر می‌شوند. هیات امنایی هم داریم که این هیات‌مدیره را انتخاب کرده و هر سه سال یک بار دوباره می‌توانند انتخاب کنند تا اعضا جابه‌جا شوند.

* عنوان این شورا «ستایش‌گری» است. هر 15 روز تشکل‌هایی که نام بردم دور هم جمع می‌شوند. هر کدام بر مبنای اساسنامه‌هایشان وظایف مشخصی دارند. نظارت بر کار مداحان بر عهده این شوراست. بعضی از رسیدگی‌ها را بسیج مداحان انجام می‌دهد که قوه اجرایی دارد. آنها احیانا اگر مداحی اشتباهی مرتکب شود، رسیدگی می‌کنند.

* آقای کریمی تیراندازی نکرده بود. از آن ماشین که آقای کریمی در آن بود این کار صادر شد اما آقای کریمی این کار را نکرد. با اینکه آقای کریمی نه پسرخاله ماست و نه تا الان حتی یک بار به خانه مداحان آمده است اما وظیفه دارم به‌عنوان یک مسلمان از او دفاع کنم. چون از همان اول اطلاع داشتیم که او این کار را نکرده است. از همان ابتدا هم من و هم حاج محمدآقا، اخوی من، کامل در جریان امر قرار گرفتیم. متاسفانه برادر نوجوانی که معمولا ایشان را همراهی می‌کند، اقدام به این کار کرد و کار زشتی هم بود. ما هیچ وقت آن کار را تایید نمی‌کنیم. بسیار کار ناشایستی بود.

* داشتن سلاح به مداح‌بودن مربوط نیست. بنده، اخوی من و ... همه ممکن است سلاح داشته باشیم. البته تاکید می‌کنم ممکن است. اما قرار نیست که اعلام شود و همه عالم و آدم بدانند. اگر بدانند که چه فرقی می‌کند با آن کسی که ندارد. به هر حال اگر سلاح داشته باشیم آنقدر عقلمان تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد که از آن استفاده کنیم. به هر حال آقای کریمی اگر مسلح بوده لابد مجوز داشته یا آن آقایی که همراه ایشان بوده هم به همین ترتیب. اما این کار به اعتقاد من در اصل، فی‌نفسه اشکال داشته است.

* من با ایشان (وزیر ارشاد) موضعی ندارم و دوستشان هم دارم اما عرضم این است که خیلی از آقایانی که باید در این مملکت جوابگو باشند متاسفانه نیستند.

* مراجع تقلید، برای همه قابل احترام هستند و در هر حوزه‌ای باید به نقطه‌نظراتشان حرمت قائل شد. البته در برخی مسائل، علمدار، مقام معظم رهبری است که آن آقایان هم به مقام معظم رهبری تاسی می‌کنند و حرف ایشان را می‌پذیرند. مثل مسائل مربوط به نظام. اما در مسائل فقهی، هر کدام از این حضرات ممکن است نظری داشته باشند که مقلدینشان باید رعایت کنند. به عنوان مثال یک مرجع تقلید ممکن است بگوید در عید نباید سرود خوانده شود یا نباید کف زده شود اما مقام معظم رهبری نظری دارند که مخالف با این نظر است و می‌گویند نه، از نظر بنده اشکالی ندارد. حتی باید عید و عزا از هم شناخته شوند. الان متاسفانه در فضای مجازی، باب شده که می‌نویسند چهل روز به محرم مانده و ما چله سوگواری برگزار می‌کنیم! در حالی که چنین چیزی باب نبوده و نیست. حتی این را از قول آیت‌الله العظمی بهجت (ره) عنوان می‌کنند. در حالی که دفتر ایشان این موضوع را تکذیب کرده است. اینکه 40 روز مانده به محرم روزشماری کنیم درست نیست. ما تا محرم مناسبت‌های دیگر هم داریم. عید قربان و عید غدیر را داریم که مهم‌ترین اعیاد اسلامی ماست. چرا به آن پرداخته نمی‌شود؟ این هم یک مسئله است که مردم ما را به سمت عزاداری سوق می‌دهند که ما دینمان دین عزاداری است. نه، به هیچ وجه چنین چیزی نیست. امام صادق فرمود شیعیان ما در شادی ما شادند و در حزن ما هم محزون هستند. اینطور نیست که فقط ما گریه کنیم و امت گریه باشیم.

* ما چندین بار قرار گذاشته‌ایم با مجموعه‌مان که خدمت آقایان مراجع برویم. آخرین دیداری که با آیت الله شبیری زنجانی یا آقای نوری همدانی داشتیم سه یا چهار سال پیش بود. مرحوم آقای فاضل لنکرانی زنده بودند من برای ایشان می‌رفتم و می‌خواندم. حتی یک جلسه در نوجوانی برای مرحوم آیت‌الله العظمی میلانی که از بزرگان مراجع بودند خواندم. ارتباطمان با مراجع تقلید و با علما تنگاتنگ بوده و هست. این را به‌عنوان برگ زرین زندگی خودم می‌دانم و به آن افتخار هم می‌کنم. اما اینکه حتما ارتباط داشته باشیم و حتما به‌موقع برویم و بیاییم، نه اینطور نیست. اعتقاد دارم اهمیت وقت این آقایان بیشتر از این است که بخواهیم وقتشان را بگیریم.

* در بحث مداحی، انتخاب وزن‌ها باید سنگین باشد تا به حوزه گناه و موسیقی لهوی و به تعبیر حضرات مراجع و مقام معظم رهبری موسیقی غربی وارد نشویم. آنچه یک خواننده استفاده می‌کند ما مجوزش را نداریم. ما به خاطر خشنودی یک عده نمی‌توانیم هر کاری را مجوز دهیم.

* ما متاسفانه جریان سیاسی در کشور داریم که منتظر هستند دیگران را جذب کنند با عناوین مختلف. یکی از راه‌هایشان هم همین است که امروز ببینند مجموعه‌ای که شناخته شده است این آقا را کنار گذاشت، فردا آنها بیایند و جذبش کنند. جریانی که موسوم است به جریان شیرازی. از لحاظ سیاسی مشخص است که اینها 24 شبکه را اداره می‌کنند و هیچ کدام محتوایی که باید داشته باشند متاسفانه ندارند. در همه آنها قمه‌زنی و لطمه‌زنی ترویج می‌شود. قلاده‌انداختن ترویج می‌شود. مداحی ترویج می‌کند برای اهل بیت عوعو کنید، خودتان را به شکل حیوان درآورید. کجا اهل بیت گفتند اینطور باشید؟ به اعتقاد من جریانی پشت کار اینها هست تا شیعه و هیات و روضه و مداحی را با این جریانات به انحراف بکشند و اینطور وارونه نشان دهند. ما تا حدی می‌توانیم با آنها برخورد کنیم و تا حدی هم قوانینی که وجود دارد گاهی گوششان را می‌گیرد.

* حدود 40 درصد از مداحان ما تحصیلات بالای آکادمیک دارند. اما عزیزانی هم هستند که سنتی مداحی کردند. شاید مثلا عزیزی باشد که زیر دیپلم باشد یا مثلا سیکل قدیم را داشته باشد اما از لحاظ تجربیات کار مداحی، الان یک استاد تمام دانشگاه کنارش بنشیند از لحاظ این شغل و این حرفه و این فن، او می‌تواند سوالات آنها را پاسخگو باشد.

* یک مداح برای معروف‌شدن با صدا و سیما رفیق شود همه چیز حل است (خنده). متاسفانه با یک سی‌دی 50 تومانی هم همین کار را می‌توانند بکنند. آقایانی که گفتم با یک سی‌دی مطرح شدند متاسفانه به رسانه هم دست پیدا کردند و شناخته شدند. الان ببینید برنامه‌ای آقای ضیا در صدا و سیما دارد، اول سراغ آقای هلالی می‌رود. آقای هلالی چه حرفی برای گفتن دارد؟ غیر از اینکه می‌خواهد شور بخواند. شور که مداحی نیست. مداحی سبک و سنت و قواعدی دارد، چارچوبی دارد. اصلا فرق رباعی و دوبیتی را این آقایان بلد نیستند. دوبیتی باباطاهر را می‌خواند در حالی که می‌گوید من این رباعی را بخوانم. مخاطب آقای هلالی و فلان جوان، آقای مقدم و آقایان دیگری که جوان‌تر هستند نوعا متفاوت است. مخاطب هم مقصر است. بخشی از گناهان این آقایان تقصیر آنهاست که از آنها انتظار دارند که این مجلس باید اینطور برگزار شود.

* ما در دوره‌ای معروف بودیم. نسل الان ممکن است بنده را اصلا نشناسند. ما از زمان کودکی با این شغل گره خورده بودیم. مرحوم پدربزرگمان، پدرمان، دایی‌مان همه در این رشته بودند. در ارتباط با این وظیفه مقدس در تهران، شهرستان‌ها، خارج از کشور شاید 20 کشور مختلف برای برنامه‌هایم رفته‌ام. از این جهت شاید معروفیتی ایجاد شده اما ما یک معروفیت داریم به اعتقاد من و یک مقبولیت. آن مقبولیت اول پیش خدا و اهل بیت است. بعد هم از لحاظ اجتماعی بتواند مقبولیت کسب کند خیلی از آن معروفیت بهتر است.

* ما بیشتر با مرحوم آقای کافی مانوس بودیم و همینطور مرحوم پدرمان این اثربخشی را بر بنده و اخوی‌ها داشتند اما این 6 سالی که خدمت مرحوم حاج آقای آهی بودیم خیلی نکات را از ایشان درس گرفتم. بزرگانی هم که الان هستند برای ما خیلی درس‌آموز هستند. از جمله استاد بهتاش، استاد سازگار، حاج آقا آصفی و استاد حسین آهی هستند که در جوامع علمی کشور مطرح هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

* من شخصا موافق نیستم که یک مداح با شیوه مداحی حرف سیاسی خودش را بازگو کند. به جهت اینکه برخورد با یک جریان سیاسی، برخورد با یک تصمیم‌گیری سیاسی در یک کشور، کار ما نیست. قوه مجریه یک کشور که ریاست جمهور متولی آن است و هیات دولتی دارد، به جمع‌بندی رسیدند و تصمیم گرفتند و در وزارت خارجه این سیاست‌گذاری شده که مثلا سفارت انگلیس باز شود. این کار ما نیست که با سبک مداحی از آن انتقاد کنیم. اگر صاحب‌نظر هستم و جایگاه دارم به‌عنوان نظریه شخصی خودم می توانم اعتراضیه هم به مسئول مربوطه بنویسم، با او صحبت کنم و نظرم را بدهم اما اینکه جمع و جمعیتی را درگیر این موضوع کنم درست نیست. این تابع احساسات شدن است.

* دلیل ندارد که هر کس نظری داد دیگران فوری بپذیرند. یک وقت مقام معظم رهبری می‌گویند سپاه در این امر وارد نشود. این یک حکم ولایی است آنها هم وارد نمی‌شوند. اما ایشان نگفتند که مداحان وارد سیاست شوند یا وارد نشوند. اگر روزی لازم باشد مثلا حکم می‌کنند که مداحان ورود پیدا نکنند. به اعتقاد من ایشان تا امروز در جریان ورودی که از سوی مداحان به سیاست شده، هستند. اگر قرار بود منعی باشد یا مثلا نوع دیگری رفتار شود قطعا تا حالا ایشان اعتراض کرده بودند.

* نظر آقای حدادیان این نبوده که مداحان خودشان کاندیدا می‌شوند. من با ایشان تلفنی صحبت کردم. ایشان گفت اگر اصولگرایان به اعتقاد ما به اجماع نرسند مثل گذشته عمل خواهند کرد. در انتخابات قبل هم از لیست سی‌نفره‌ای که آقایان در مسجد ارگ با آقای ارضی و دیگران تنظیم کردند، 24-25 نفرشان به مجلس رفتند. الان هم نظرشان این بوده که اگر آقایان به اجماع نرسند از بین همان دو یا سه لیستی که در میان اصولگرایان مطرح است تعدادی را گزینش می‌کنند و از آنها حمایت می‌کنند.

* اگرچه خود من در انتخابات مجلس پنجم کاندید مجلس بودم و به صورت انفرادی 86 هزار رای هم آوردم اما نمی‌خواهم وارد شوم و نظر هم ندارم. در این‌باره دو نفر تصمیم می‌گیرند و خودشان هم باید جوابگو باشند. آقای ارضی و آقای حدادیان. آدم زنده که وکیل و وصی نمی‌خواهد که من بخواهم به جای آنها سخن بگویم. این آقایان برای خودشان تشکیلات دارند. با ما خیلی مشورت نمی‌کنند و همه را در جریان تصمیمی که می‌خواهند بگیرند نمی‌گذارند. به هر جهت نشسته‌اند و تصمیمی گرفته‌اند. لیدرهایشان هم مشخص و شناخته‌شده و یک‌سری افراد سیاسی هستند. خود آقای حدادیان سال‌هاست با آقای ابوترابی ارتباط نزدیک دارد و با طیف این آقایان نزدیک است. آقای ارضی و دوستان دیگر هم کسانی را دارند که مسائل سیاسی را قطعا به مشورت می‌گذارند. نمی‌خواهم بگویم کارشان درست یا غلط است، این را خودشان می‌دانند. این دیگر چیزی نیست که ما از آنها دفاع کنیم یا خدای ناکرده محکومشان کنیم.

* تعدادی مداح اصلاح‌طلب داریم. الان پسر شهید تندگویان را داریم که در آن جناح است و خیلی از آقایان دیگر که خدمت می‌کنند. اصلا به اعتقاد من این خط‌کش گذاشتن کار ماست که می‌خواهیم جریان سیاسی، خود به خود ایجاد کنیم. این اشتباه است. اگر بین یکدیگر خط‌کش بگذاریم به اعتقاد من کار نپخته‌ای است. از اول انقلاب این مسائل بوده. چپ و راست، تند و کند، سیاست آرام و گام به گام، همه بوده‌اند. همه خدمت می‌کنند. به اعتقاد من نمی‌شود گفت آقای ایکس برای اسلام ضربه خورده و سیلی خورده، آقای ایگرگ رفته خانه‌اش خوابیده، امروز سر بلند کرده. نه اینطور نیست. همه در یک راستا زحماتشان قابل تقدیر است. به هر جهت برای این نظام زحمت می‌کشند. متاسفانه ما خط‌کش گذاشتیم و جناح‌های مختلف درست کردیم. اعتقادم این است که این، نان‌دانی یک عده است. عده‌ای سودشان در این است که بخواهند دیگران را از هم جدا کنند.

* گمان نمی‌کنم لیست کاندیداها خیلی کار موفقی باشد. تفکیک بین اصولگرا و اصلاح‌طلب هم درست نیست، جفتشان خوب و بد دارند. اصلا خوب و بد افراد به چه نشان داده می‌شود؟ ما که نمی‌توانیم تشخیص دهیم که چه کسی کافر است یا نیست؟ متاسفانه الان همه چیز خلط موضوع و مبحث شده. اگر سیاسی بود طرف، آدم خوبی است. اگر نبود، ضد انقلاب است. اگر پژو و پراید خرید، آدم خوبی است و اگر نخرید ضدانقلاب است!

* 30 سال است و بلکه بیشتر یعنی از اول نظام همه این آقایان اصلاح‌طلب و اصولگرا را کنار هم در همه جلسات دیدم. یعنی در ختم و عید و عزا و عروسی. شانه به شانه مرحوم آقای مهدوی کنی، آقای کروبی را دیدم. شانه به شانه مرحوم آقای رجایی، آقای موسوی را دیدم. همه جا با هم بودند، با هم کارهاشان را پیش بردند. به اعتقاد من یک بازی سیاسی در این کشور راه افتاد و هنوز هم تمام نخواهد شد، الی الابد هم نخواهد شد. یعنی هر چه هم مقام معظم رهبری و دیگران توصیه کنند متاسفانه یک عده، پنبه‌ها را از گوششان درنمی‌آورند. چون نفعشان در این است. عده‌ای واقعا دنبال تفرقه و ایجاد دوییت‌ها بودند و هستند. متاسفانه در این مملکت اتفاقاتی افتاده که جمعش هم نمی‌شود کرد. چون همانطور که گفتم یک عده نانشان در همین مشی اختلاف‌انداز و حکومت‌کن است. وگرنه همانطور که گفتم همه این آقایان را سر یک سفره دیده‌ام. برای همه آنها هم خوانده‌ام. برای آقای محتشمی خوانده‌ام، برای آقای کروبی خواندم، برای آقای موسوی خواندم. اصلا من زمان نخست وزیری آقای موسوی با ایشان کار کردم. الان هم با این آقایان رفاقت داریم. ماه رمضان پیش آقای روحانی بودم. دیروز با دفتر ایشان صحبت کردم. روز شهادت جوادالائمه برای مقام معظم رهبری برنامه داریم. منزل خودشان و روضه شخصی ایشان دعوت داریم و می‌خوانیم. ختم مادر آقای احمدی‌نژاد را هم من خواندم. حضرت‌عباسی هنوز پول هم نداده‌اند. شب زنگ زدند و گفتند از شما تشکر می‌کنیم. (خنده)

* به هر حال اعتقادم این است که هم در زمان آقای احمدی‌نژاد به کشور خدمت شده و هم الان خدمت می‌شود. این اعتقاد قلبی من است. هر دو دولت در واقع محسناتی داشتند و نواقصی دارند. نه فقط این دو دولت، دولت‌های دیگر هم به همین ترتیب بوده‌اند.

* من بارها در جلسات و برنامه‌هایی که داریم برای جوان‌ترها مخصوصا عنوان کردم که اینجا بیزینس داخلی و خارجی نیست که ما تعیین کنیم این میزان باید دستمزد داشته باشیم. اصلا اشتباه است. شاید در قبال کاری که من می‌کنم شما بخواهید هدیه‌ای برای من در نظر بگیرید. در این صورت نمی‌توان آن را رد کرد. ممکن است من کار کنم و شما از بنده خوشتان بیاد و خانه‌ای به نام من کنید و ماشینی در نظر بگیرید. نمی‌شود گفت فلانی تعیین کرد که به من آنقدر بدهید. او اگر تعیین کند اشتباه است.

* تا آنجا که می‌دانم خیلی از مداحانی که شغلشان هم مداحی است، اهل تعیین دستمزد نیستند. در واقع تعداد خاصی از مداحان هستند که متاسفانه شغلشان هم مداحی نیست اما دستمزد تعیین می‌کنند. ما صنفی نداریم که بخواهیم بگوییم طبق این اصول و قاعده باید پرداخت ها صورت بگیرد.

* شما مجبور نیستید مداحی که درخواست دریافت رقم‌های بالا دارد را دعوت کنید. آنقدر کسانی هستند که یک‌هزارم او می‌گیرند و مجلس را اداره می‌کنند. کسی که سراغ معروف می‌رود، باید هزینه‌اش را هم بپردازد. کسی که دنبال اسم و رسم است، دنبال شرایط دیگر است، معلوم است خدا را در نظر ندارد. دنبال معنویت کار نیست. دنبال این است که جمعی را جمع کند و حماسه‌ای را ایجاد کند.

* بالاترین «هدیه‌ای» که گرفتم یک میلیون تومان بوده است. من خیلی جاها می‌روم که بدون اینکه شماره حساب از من بگیرند می‌گویند خدمتتان می‌رسیم. 10 سال هم هست نیامدند خدمت ما برسند (خنده). 20 سال پیش خانه من جماران بود، آن موقع خانه داشتم اما الان مستاجرم. آن موقع ماشین به‌دردبخور مزدا داشتم، الان یک سابرینای چینی دارم که آن هم تصادف کرده در گاراژ است. نمی‌خواهم گله کنم. به هر جهت زندگی خود را اداره می‌کنیم. ما اعتقاد داریم زندگی ما را کس دیگری اداره می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۰
barat kolsomiyan

جلسه شورای اجرایی هلال احمر تایباد با رویکرد حل مشکلات و تامین تجهیزات و پیش بینی برنامه های هفته کاهش بلایا طبیعی  

 

 

در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی در خصوص سال تحصیلی جدید ،برگزاری جلسه  هیات مدیره هلال احمر استان خراسان رضوی در شهرستان تایباد و همچنین هفته کاهش اثرات بلایا طبیعی در هلال احمر تایباد برگزار شده بود چالش ها ، کمبودها و نیازهای این شهرستان بررسی و برنامه ریزی های لازم در این خصوص تدوین گردید .

 

در ابتدا جلسه غلامرضا صیادی ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیل و همچنین آرزوی توفیق جهت ادامه دادن راه شهدا و امام شهدا موضوعات این جلسه را دو بخش برگزاری جلسه هیات مدیره هلال احمر استان خراسان رضوی و بازدید مدیر عامل محترم استان از این شهرستان و هفته کاهش اثرات بلایا طبیعی مطرح نمود که اهم مطالب مطروحه در خصوص این موضوعات به شرح ذیل می باشد :

پیشنهاد برگزاری مانور با حضور عوامل استانی و با همکاری شهرستانهای تربت جام و خواف با هدف سنجش میزان آمادگی اعضای مدیریت بحران و ادارت شهرستان ، برپایی چادر سلامت در بافت شهری و کاروان سلامت در نقاط روستایی ، جابجایی اتاق آماده عملیات هلال احمر به مکان جدید و تجهیز کلیه کمبودهای آن ، درخواست تجهیز انبار امدادی حسب قوانین به نسبت 2% مردم ساکن شهرستان ، درخواست تامین اعتبار لازم جهت برنامه های برگزاری کلاسهای آموزشی ، پیگیری هزینه های پروژه انبار امدادی و ساختمان اداری جدید ، ساخت فضای فیزیکی و دیوار کشی پایگاه امداد شهید عباسیان ، خرید تجهیزات برای کانونهای دانش آموزی ، دانشجویی ، روستایی و .. ، پیگیری تنظیم قرارداد با مربیان مرکز مین ، تامین خودروی سواری جهت سرویس مربیان مرکز مین ، درخواست تامین نیروی انسانی با توجه به تعدد پستهای خالی شهرستان ، درخواست صدور مجوز پایگاه ثابت امدادی جهت پایگاه شهید تکلو این شهرستان ، درخواست صدور مجوز احداث داروخانه و .... در پایان اعضای شورای اجرایی این جمعیت ضمن تصویب این موضوعات نظرات خود را بیان نمودند که اهم آنها در خصوص توسعه و افزایش کانونهای روستایی و استفاده از توان نیروهای مردمی برای مقابله با خطرات و بلایا و همچنین مشارکت در برنامه های فرهنگی ، درخواست پایگاه امدادی جهت مسیر تایباد خواف ، هماهنگی و همکاری بیشتر ارگانهای بسیج و آموزش و پرورش در برنامه ها در جهت همسان سازی برنامه ها و جلوگیری از موازی کاری ، حضور پررنگ هلال احمر در برنامه های بازگشایی مدارس ، دریافت اعتبار مجزا از اعتبار شعبه جهت پایگاهها و مرکز مین ، 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۳۰
barat kolsomiyan

 

متن بیانیه امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه ازتوابع تایباد


 

سبحا ن الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر مشهدریزه مرکز بخش میانولایت شهرستان تایباد با صدوربیانیه ای اظهارداشت: مسجدالاقصی وقدس شریف ازقدیم الایام مورد احترام همه ادیان ومذاهب بوده است و در دین اسلام نیزمقدس ترین مکان جهت عبادت مسجداست ومسجدالاقصی از این جهت که قبله اول مسلمین ومحل عروج پیامبرگرامی اسلام است ازاهمت ویژه ای در نزد مسلمانان برخوردار است

مولوی عبدالکریم علی بایی افزود : امروزه سران رژیم صهیونیستی که در جعلی بودن آن شکی نیست برای پوشاندن ضعف های داخلی وجبران شکستهاوناتوانی های اخیردر برابرمقاومت اسلامی تخریب ونابودی اماکن مقدسه اسلامی رادر دستور قرار داده وبا حملات بی رحمانه وناجوان مردانه خود مردم بی دفاع ومظلوم قدس شریف را به خاک وخون کشیدندکه این عمل نابخردانه آنهاکه با قوانین بین المللی در تضاد است موجی از خشم وانزجار مسلمانان و غیرمسلمانان رادر سراسر جهان در پی داشته است لذا اینجانب بامحکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی وقدس شریف ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد و یکپارچگی از سران کشورهای اسلامی وسازمان های بین المللی می خواهم تا با اقدامات عملی راهکارهای مناسب را جهت جلوگیری ازحمله متجاوزان به اماکن مقدسهفراهمآورند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۱۹
barat kolsomiyan



مردم را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن، بهترین خدمت است

امام جمعه تایباد در جمع روحانیون شهرستان تایباد عنوان کرد: مردم را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن، بهترین خدمت است.

به گزارش تایبادخبر، آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد در گردهمایی روحانیون مستقر هجرت و خود استقرار شهرستان تایباد عنوان کرد: ایامی در پیش است که ما می توانیم از این ایام حداکثر استفاده را برای تبلیغ دین ببریم. دهه اول ذی الحجه را پیش رو داریم که پیامبر(ص) این ده روز را خیلی عزیز می شمردند و به روزه و عبادت در این روزها می پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: روز پرفضیلت عرفه را پیش رو داریم و همچنین عید سعید قربان که باید نهایت استفاده را از تجمع مردم در نماز عید قربان برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشیم.

آیت الله محدثی به هفته ولایت اشاره کرد و گفت: چون آیات و رویدادهای مربوط به ولایت امام علی(ع) در ایام بعد از عید قربان تا غدیر صورت گرفته است. این هفته را هفته ولایت نامیده اند که باید از این فرصت نیز بهترین استفاده را ببریم.

وی ضمن تاکید بر تشویق مردم برای شرکت در نماز جماعت و خواندن نمازهای نافله، افزود: چندنکته را باید مدنظر داشت: یکی آموزش مردم و آگاه و آشنا کردن آنها با مسائل دین است و دیگری پاسخگویی به شبهاتی است که برای مردم پیش می آید.

امام جمعه تایباد گفت: جوانها، مردها و زنها را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن بهترین خدمت است. این آشنا کردن باید به گونه ای باشد که به سمت مساجد و مجالس دینی و مذهبی کشیده شوند. اجر و پاداش اینکار ما بی نهایت خواهدبود.

وی ادامه داد: یک بی نمازی را به سمت نماز آوردن، یک حرام خواری را از حرام خواری دورکردن، دو مسلمان را با هم آشتی دادن. این کارها به منزله هدایت و احیای یک فرد است و این توفیقی و نعمتی است که خداوند به شما طلبه ها داده است و هیچ نعمتی با آن برابری نمی کند.

حجت الاسلام غلامرضا بسکابادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد نیز در اول جلسه عنوان کرد: روحانیون مستقر و طرح هجرت باید در مساجد حضور موثر داشته باشند و به سوالات و شبهات مردم پاسخ دهند.

وی به روحانیون توصیه کرد: در مراسمات ملی مذهبی به نصب پرچم و بنر و تبلیغات محیطی توجه ویژه داشته باشند و در کنار آنها نیز برنامه ها و فعالیتهای تبلیغی و معنوی در فضاهای مسجد، مدرسه و دیگر مکانهای عمومی را مدنظر داشته باشند.

وی گریزی هم به مراسمات عزاداری زد و اظهارکرد: باید با خرافات و بدعتها در مراسمات عزاداری مبارزه شود و بعنوان یک روحانی، مداحی و مداحان را در مجالس کنترل کنید تا خدایی نکرده بدعتی ایجاد نکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۴
barat kolsomiyan



نخستین مجمع بسیج شهرستان تایباد برگزارشد

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن فرمایشات ایشان و با هدف حفظ انسجام بیشتر اقشار بسیج ، نخستین مجمع بسیج شهرستان تایباد در سال ۹۴ در محل حسینیه ثارالله برگزارشد.

به گزارش تایبادخبر، آیت الله محمد محدثی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرستان تایباد در این مجمع بر تحقق منویات رهبری در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

وی در ادامه باتوجه به آیه سوره انفال اظهارکرد: تا می توانید خود و خانواده تان را در برابر تهاجمات مختلف فرهنگی دشمن بویژه در فضای مجازی و ماهواره شکست ناپذیر کنید.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه بدنبال ایجاد یک دهکده جهانی است و بدنبال ایجاد دنیایی واحد با فرهنگ غرب است.

آیت الله محدثی عنوان کرد: گرچه تفاوتهای زیادی در بین مردم وجود دارد اما وقتیکه همه با هم یکی شدند همین تفاوتها باعث می شود که هلاک نشوند. لذا هیچ عیبی ندارد که مردم با هم تفاوت داشته باشند اما اصول و ارزشها باید حفظ شود.

امام جمعه تایباد در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به حمله عربستان به یمن و ذکر روایتی از امام جواد(ع)گفت: کسی که آگاه به ظلم است، کسی که کمک کننده به ظلم است  و کسی که راضی به ظلم است هر سه در آن ظلم شریک هستند.

سرگرد اللهیاری جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تایباد در ادامه جلسه ضمن تشکر از مسئولین کارگروههای مجمع بسیج، بر عزم جدی و همدلی و همزبانی بیشتر اعضا در راستای پیشبرد اهداف بسیج تاکید نمود.

ذبیر مجمع بسیج شهرستان تایباد موضوعات شش گانه ابلاغی را فرصت بسیار مناسبی برای خودکفایی کشور و خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و افزود: دشمن دام های مختلفی را برای منحرف کردن آحاد جامعه اسلامی پهن کرده است که معارف اهل بیت(ع) بهترین خنثی کننده شیطنتهای دشمن است.

DSCF6498 نخستین مجمع بسیج شهرستان تایباد برگزارشد DSCF6499 نخستین مجمع بسیج شهرستان تایباد برگزارشد

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۲
barat kolsomiyan

باحضور13مدیر کل استانی موانع تولید کننده گان تایبادی بررسی می شود 



حسین شرافتی راد درابتدای این نشست که به ریاست مهندس رسولی مدیر کل دفتراموراقتصادی وبین الملل استاندارخراسان رضوی درمحل فرمانداری تایباد برگزارشد به رفع موانع تولید کننده گان تاکید وازمسوولین استانی خواست برای ایجاد اشتغال مشکل تولید کننده گان را مرتفع نمانید 

دراین نشست مدیران عامل 8واحد تولیدی درشهرستان تایباد موانع ومشکلات خود را که بیشترین مشکلات خود راعدم همکاری بانکها دراعطای تسهیلات سرمایه درگردش ، مقررات دست وپا گیر اداری ، بازرسی های مکرر وسخت گیری ادارات تامین اجتماعی را ازمهمترین مشکلات تولید کننده گان وصادرکننده گان مرزدوغارون اعلام نمودند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۶
barat kolsomiyan

مراسم عزاداری شب شهادت امام جواد الائمه علیه السلام باحضورحاج صادق آهنگران درتایباد برگزارشد






مراسم شب شهاد ت حضرت جوادالائمه علیه السلام باحضورمردم تایباد وباخرز درمحل حسینه نیوا برگزارشد ، دراین مراسم که حدود  5هزارنفر ازارادتمندان به خاندان عصمت وطهارت حضورداشتند حاج صادق آهنگران ازمداحان دوران دفاع مقدس ومسوول هیات رزمنده گان کل کشورضمن مداحی دروصف جواد الائمه ع قطعات ازاشعاردوران دفاع مقدس را قرائت نمود که مورد استقبال حاضرین قرارگرفت .

دراین مراسم که فرمانداران شهرستانهای تایباد ؛ باخرز وجمعی ازمسوولین وروحانیت دوشهرستان حضورداشتند ، ایثارگران ورزمنده گان دوران دفاع مقدس با حاج صادق دیدارنمودند ، ودرآستانه هفته دفاع مقدس خاطرات دوران 8سال دفاع مقدس بین رزمنده گان وایثارگران دوران دفاع مقدس یاد آوری شد .

حاج صادق آهنگران مداح مشهوردوران دفاع مقدس ازاینکه برای اولین بار به شهرستان مرزی تایباد برای  اجرای برنامه مداحی ودیدار با ایثارگران به همناسبت ایام شهادت امام جواد الائمه ع توفیق حضوریافته است ازمتولیان حسینه نیوا وسازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی وشهرستان تایباد تقدیر وتشکر نمود .

دراین مراسم حجه الاسلام رحمتی مدیر عامل حسینه نینوا ومعاون سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درامورروحانیون استان خراسان ازحضورسردارحاج صادق آهنگران وایثارگران شهرستانهای تایباد وباخرز ومسوولین این دوشهرستان که باحضورگسترده خود موجبات هرچه باشکوه تربرگزارشدن این مراسم رافراهم نمودند تقدیر وتشکر نمود .

درپایان مراسم کلیه شرکت کننده گان ازطرف متولی حسینیه نینوا اطعام شدند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۰
barat kolsomiyan

مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) با مداحی حاج صادق آهنگران


مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) با مداحی حاج صادق آهنگران

مراسم سوگواری شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) با مداحی حاج صادق آهنگران امشب در حسینیه و مجتمع فرهنگی نینوا برگزار خواهدشد.

به گزارش تایبادخبر، مراسم شب شهادت امام جواد(ع) باحضور حاج صادق آهنگران مداح هشت سال دفاع مقدس و رئیس هیئت رزمندگان اسلام کل کشور، امشب (۹۴/۶/۲۲) مصادف با ۲۹ ذی القعده با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه و مجتمع فرهنگی نینوای روستای پلبند برگزار می شود.

لازم به ذکر است حسینیه نینوا با ۳۰۰۰ متر مربع مساحت در روستای پلبند در ۲۵ کیلومتری شهر تایباد واقع شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۷
barat kolsomiyan