بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی



مردم را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن، بهترین خدمت است

امام جمعه تایباد در جمع روحانیون شهرستان تایباد عنوان کرد: مردم را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن، بهترین خدمت است.

به گزارش تایبادخبر، آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد در گردهمایی روحانیون مستقر هجرت و خود استقرار شهرستان تایباد عنوان کرد: ایامی در پیش است که ما می توانیم از این ایام حداکثر استفاده را برای تبلیغ دین ببریم. دهه اول ذی الحجه را پیش رو داریم که پیامبر(ص) این ده روز را خیلی عزیز می شمردند و به روزه و عبادت در این روزها می پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: روز پرفضیلت عرفه را پیش رو داریم و همچنین عید سعید قربان که باید نهایت استفاده را از تجمع مردم در نماز عید قربان برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشیم.

آیت الله محدثی به هفته ولایت اشاره کرد و گفت: چون آیات و رویدادهای مربوط به ولایت امام علی(ع) در ایام بعد از عید قربان تا غدیر صورت گرفته است. این هفته را هفته ولایت نامیده اند که باید از این فرصت نیز بهترین استفاده را ببریم.

وی ضمن تاکید بر تشویق مردم برای شرکت در نماز جماعت و خواندن نمازهای نافله، افزود: چندنکته را باید مدنظر داشت: یکی آموزش مردم و آگاه و آشنا کردن آنها با مسائل دین است و دیگری پاسخگویی به شبهاتی است که برای مردم پیش می آید.

امام جمعه تایباد گفت: جوانها، مردها و زنها را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردن بهترین خدمت است. این آشنا کردن باید به گونه ای باشد که به سمت مساجد و مجالس دینی و مذهبی کشیده شوند. اجر و پاداش اینکار ما بی نهایت خواهدبود.

وی ادامه داد: یک بی نمازی را به سمت نماز آوردن، یک حرام خواری را از حرام خواری دورکردن، دو مسلمان را با هم آشتی دادن. این کارها به منزله هدایت و احیای یک فرد است و این توفیقی و نعمتی است که خداوند به شما طلبه ها داده است و هیچ نعمتی با آن برابری نمی کند.

حجت الاسلام غلامرضا بسکابادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد نیز در اول جلسه عنوان کرد: روحانیون مستقر و طرح هجرت باید در مساجد حضور موثر داشته باشند و به سوالات و شبهات مردم پاسخ دهند.

وی به روحانیون توصیه کرد: در مراسمات ملی مذهبی به نصب پرچم و بنر و تبلیغات محیطی توجه ویژه داشته باشند و در کنار آنها نیز برنامه ها و فعالیتهای تبلیغی و معنوی در فضاهای مسجد، مدرسه و دیگر مکانهای عمومی را مدنظر داشته باشند.

وی گریزی هم به مراسمات عزاداری زد و اظهارکرد: باید با خرافات و بدعتها در مراسمات عزاداری مبارزه شود و بعنوان یک روحانی، مداحی و مداحان را در مجالس کنترل کنید تا خدایی نکرده بدعتی ایجاد نکنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی