بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

۵۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مولوی علی بایی: اهل بیت پیامبر همیشه بر وحدت تاکید داشتند


مولوی علی بایی: اهل بیت پیامبر همیشه بر وحدت تاکید داشتند

امام جمعه موقت مشهدریزه گفت: ائمه خدا و اهل بیت رسول خدا نمونه وحدت هستند و همیشه بر وحدت تاکید داشتند. شیعه و سنی باید از زندگی و سیره آنها درس گرفته و وحذت را در جامعه اجرایی کنند.

به گزارش تایبادخبر، به مناسبت دهه کرامت مراسم انس با قرآن کریم و مناقب رضوی با حضور مردم شیعه و اهل سنت بخش مرکزی و شهر مشهد ریزه به میزبانی ستاد نماز جمعه اهل سنت مشهد ریزه و همکاری بخشداری میان ولایت و شهرداری در محل مسجد پیامبراعظم (ص) این شهر برگزار شد.

مولوی علی بایی امام جمعه موقت مشهد ریزه در این مراسم گفت: سیره و رفتار امام رضا(ع) مطابق سیره و رفتار جدشان رسول اکرم (ص) بوده است. ایشان از اولیا و اوصیاء خداوند می باشند.

وی ادامه داد: وقتی ایشان وارد نیشابور شدند، دو جمله مهم گفتند که باید این دو جمله را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. اول اینکه اوامر خداوند را انجام دهیم و جمله دوم اینکه به یکدیثگر محبت و مهربانی کنیم.

مولوی علی بایی گفت: وقتی ما محبت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را ادعا می کنیم. باید این محبت را در زندگی مان نشان دهیم. ما باید سیره انبیا، رسول اکرم(ص) و اهل بیت ایشان را در زندگیمان جاری کنیم تا آنچه که ادعا می کنیم اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه خدا و اهل بیت رسول خدا نمونه وحدت هستند و همیشه بر وحدت تاکید داشتند. شیعه و سنی باید از زندگی و سیره آنها درس گرفته و وحذت را در جامعه اجرایی کنند.

امام جمعه مشهدریزه همچنین به شهدای جنگ تحمیلی و سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما باید استقامت و صبر را از شهدا و آرادگان یادبگیریم. و ما مسلمانان شیعه و سنی باید در کنار هم و با وحدت در مقابل هجمه های دشمن استقامت کنیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت عنوان کرد: هفته دولت بهترین فرصتی است که دولت مردان، عملکرد خود را به مردم نشان دهند و برنامه های اجرایی خود را برای مردم شرح داده تا مردم در آرامش و رفاه گتم بردارند.

درحاشیه این مراسم حمزه آزاد دبیر ستاد دهه کرامت شهرستان تایباد برگزاری چنین مراسماتی با میزبانی اهل سنت را نشانگر عمق علاقه شدید اهل سنت به امام رضا(ع) دانست و افزود: دشمنان اسلام برنامه ریزی نموده اند تا اهل سنت را از اهل بیت (ع) به بهانه های واهی چون شرک بودن زیارت و شفاعت و توسل که در حقیقت از عقاید سخیف وهابت است جدا نمایند اما با هوشیاری علمای اهل سنت حنفی که دلداده اهل بیت هستند نقشه دشمنان برآب خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تایبادوباخرز افزود: اهل سنت حنفی اعتقاد ویژه ای به امام رضا (ع) دارند و در طول سال به زیارت امام علی بن موسی الرضا می شتابند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۲
barat kolsomiyan

بازسازی مقبره زین الدین ابوبکر تایبادی ازعرفا وشعرای قرن هشتم هجری در تایباد آغازشد


بازسازی مقبره زین الدین ابوبکر تایبادی ازعرفا وشعرای قرن هشتم هجری در تایباد آغازشد

بازسازی مقبره مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی از عرفا و شعرای قرن هشتم هجری و یکی ازعلما وعرفای اهل سنت محب آل بیت پیامبر (ص) بود، از امروز درتایباد آغازشد.

به گزارش تایبادخبر، حامد توکلی درحاشیه همایش نکوهداشت شخصیت مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی در گفتگو با خبرنگارما گفت: شخصیت مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی بعنوان یک عارف و شاعر نامدار و مورد وثوق علمای قرن هشتم، برای خود مردم شهرستان تایباد ناشناخته می باشد که به همین منظوردومین همایش نکوهداشت مقام مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی امسال باحضور مدیرکل میراث فرهنگی وشخصیت های علمی وتاریخی استان برگزارشد.

سخنگوی همایش نکوهداشت مولانا ادامه داد: در این همایش بزرگترین خواسته مردم شهرستان بازسازی مقبره مولانا بود که این خواسته مردم با تخصیص اعتبار از  طرف استانداری خراسان رضوی و اداره کل میراث فرهنگی شروع شده و مقررشده با اعتباری معادل ۳۰۰میلیون تومان بخشی ازکارمرمت مزارمولانا انجام شود.

وی گفت: دبیرخانه نکوهداشت شخصیت های تاریخی ومذهبی شهرستان درتایباد باحضور نخبگان شهرستان فعال ان شاءلله درجهت معرفی افکار مولانا و شناخت آن به مردم شهرستان واستان وکشورتلاش خواهدکرد.

درمراسمی که به منظوردهه کرامت درمحل مسجد مزارمولانا برگزارشد ده نفر ازشعرای تشیع وتسنن ودو نفر ازاعضای انجمن داستان نویسی تایباد و یکی ازپیشکسوتان منقبت خوان اهل سنت تایباد درمدح امام رضا علیه السلام وشخصیت مولانا اشعار سروده خود را قرائت وداستان کوتاه خواندند وبرای شادی روح مولانا فاتحه قرائت نمودند.

لازم به ذکر است به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری این بناهای تاریخی عظیم شامل آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی به منزله مخزن آگاهی و اطلاعات برای نسل های آینده می باشد وبرنامه های زیادی برای ترمیم و بازسازی این بنای عظیم تاریخی ازگذشته در دستورکار بوده است.

وی گفته است: آرمگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی تنها یک بنا نیست بلکه در آن هنر، خط و حکمت به خوبی دیده می شود و این بنا به منزله یک خطابه است.

گفتنی است مولانا ابوبکر تایبادی شخصیتی است که بارها از تایباد با پای پیاده عازم زیارت امام رضا (ع)شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۹
barat kolsomiyan

کسی که خودش از دل دستگاههای انتخاباتی به مسئولیت رسیده است نباید آنها را زیر سوال ببرد


کسی که خودش از دل دستگاههای انتخاباتی به مسئولیت رسیده است نباید آنها را زیر سوال ببرد

خطیب جمعه تایباد گفت:  از همین الان دستگاههای انتخاباتی را به خاطر حزب و جناح زیر سوال بردن آن هم کسانیکه از دل همین دستگاههای انتخاباتی خودشان به مسئولیتی رسیده اند، چیز مطلوبی نیست.

به گزارش تایبادخبر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محدثی امام جمعه موقت تایباد در خطبه دوم نمازجمعه تایباد عنوان کرد: بعضی از کشورهای منطقه و بویژه کشورهای عربی منطقه سرباز و مامور دستگاه استکباری اند و در خدمت رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی هستند. اینها سیاست آنها را دنبال می کنند کمااینکه تیشه به ریشه خودشان هم می زنند.

وی ادامه داد: این کشورها و بویزه رژیم سعودی که مانند رژیم کودک کش صهیونیستی هم شده است اصلا برایش تفاوتی نمی کند منطقه ای را که زیر بمباران قرار داده است نظامی هست یا نیست؟ خودشان هم عملا می گویند ما با خاک یمن را یکسان می کنیم و از بین هم می بریم.

وی افزود: از این جنگ عربستان با یمن، کارخانه های سلاح آمریکا سود هنگفتی دریافت بدست می آورند و از طرف دیگر هم عده ی زیادی از مسلمانان بی گناه و مردم مظلوم یمن را زیر باران بمباران از بین می روند.

حجت الاسلام محدثی با اشاره به نیت عربستانی ها برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن بر منصب قبلی اش، گفت: آنهایی که فریاد دموکراسی سر می دهند آیا این دموکراسی است آنهایی که دم از مردم سالاری می زنند آیا این مردم سالاری است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برای رسیدن به مقاصد خودش به این منطقه می آید که همه کشورها را زیر سلطه خود دربیاورد. کسی نباید گول این حرف را بخورد که آمریکائیان برای خیرخواهی به منطقه ما می آیند.

وی تصریح کرد: از زمان کشف شدن، کشور آمریکا ۹۳ درصد سالها را درگیر جنگ با کشورهای مختلف بودند برای اینکه خود را کدخدای جهان می دانند.

خطیب جمعه تایباد گفت: بعضی ها این حرف را نگویند که کشور خودمان این همه احتیاجات دارد چرا باید در کشورهای منطقه هزینه کنیم. یکی به این جهت در کشورهای منطقه هزینه می کنیم که بجای مرزهای خودمان در خارج از مرزهای خودمان بجنگیم. همچنین وظیفه انسانی و وظیفه دینی ما ایجاب می کند که از این مردم مظلوم که زیر ستم قرار گرفته اند حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رژیم سعودی با کاری که در یمن می کنند درواقع گور خودشان را خواهند کرد. مردم یمن مردم شجاعی هستند و با دست خالی در مقابل انواع بمبها و سلاحهای کشتار جمعی مقاومت می کنند. باید رژیم سعودی و کشورهای حامی آنها خجالت بکشند که نمی توانند این مردم مظلوم و دست خالی را به زانو در بیاورند.

وی گفت: امروز کشورهای استکباری هم به این نتیجه رسیدند که هرجا جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه حمایت کرد آنها نتوانستند به مراد دلشان برسند و این واقعیتی است و عصبانیت آنها هم از همین است.

وی به برجام اشاره کرد و گفت: حضرت آقا تعبیر به متن می کنند از این برجام، این متن باید مجاری قانونی خودش را طی کند. حضرت آقا فرمودند ما دیگر محرمانه ای نداریم و مسئولین به مردم هر چی که هست را بازگو کنند.

وی تصریح کرد: ما چرا باید در بحث برجام محرمانه داشته باشیم. مسئولین بگویند به مردم آنچه که هست یا حداقل در  نمایندگان مجلس که منتخب مردم هستند در جریان متن قرار بگیرند و با کارشناسی تمام این را مورد بررسی و نتیجه گیری قرار بدهند. این هم خواسته حضرت آقا و هم ملت و هم نمایندگان مجلس است.

حجت الاسلام محدثی اشاره کرد: دشمن اختلاف میان مذاهب را دنبال می کند. بایستی به هوش باشیم و بشناسیم که مبادا اختلافاتی که دشمن در بین ما ایجاد می کند دامن ما را بگیرد و در بین ما آتش راه بیندازد. حالا این اختلافات چه مذهبی باشد و چه حزبی، گروهی و جناحی. دشمن به دنیال این است که دو دستگی در جامعه ایجادکند.

وی عنوان کرد: مسئولین عزیز ما دقت نظر داشته باشند که دستگاههای نظام را زیر سوال نبرند. از همین الان دستگاههای انتخاباتی را زیر سوال بردن آن هم کسانیکه از دل همین دستگاههای انتخاباتی خودشان به مسئولیتی رسیدند و خدایی نکرده ایجاد دو دستگی کردن آن هم در سال همدلی و همزبانی چیز مطلوبی نیست.

امام جمعه موقت تایباد ادامه داد: شورای نگهبان یکی از دستگاههای است که از همان ابتدای انقلاب تا به الان انتخابات را دنبال کرده است و با حفظ امانتداری حقوق مردم را کاملا حفظ کرده و تمام اهتمامش بر این بوده است که انتخابات سالم برگزار شود.

وی اظهارکرد: ما نباید به خاطر حزب و جناحمان حرفی بزنیم و کسی را متهم کنیم. بویژه فقهای شورای نگهبان، اینها عالم و عادل اند.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۰
barat kolsomiyan


به گزارش تایبادخبر، سرهنگ محمد رضا روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد درحاشیه نمازجمعه تایباد درگفتگو با خبرنگارما گفت: چهارنفر از ضاربین و قاتل مجلس عروسی شهر تایباد که پس از چاقو زدن چهاترنفر که یک نفر کشته و۳نفرمجروح شده بودند و پس ازدرگیری تا رسیدن پلیس متواری شده بودند، شب گذشته توسط پلیس با همکاری مردم وسایر مسئولین امنیتی دستگیر ودرحال بازجویی می باشند.

وی گفت: درمجلس عروسی چندشب قبل طی درگیری با چاقو چهارنفر مجروح می شوند که یک نفر بدلیل اصابت چاقو به قلبش فوت وسه نفردیگر روانه بیمارستان می شوند، تارسیدن پلیس به صحنه ضاربین متواری شده که شب گذشته این ضاربین دستگیر و بزودی تحویل مرجع قضایی می شوند.

سرهنگ روحی درمورد دستگیری باند موتورسواری که اقدام به بهم زدن مجالس در تالار خوشبختی تایباد کرده بودند، اظهارکرد: طی یک اقدام هماهنگ، کل اعضای باند به استثنای یک نفر که متواری شده دستگیر شدند که این باند هم درحال بازجویی وتشکیل پرونده می باشد

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی پلیس در دستگیری این دو باند ازمردم ومعتمدین شهرستان درخواست کرد: درمجالس عروسی رعایت شئونات اسلامی راداشته باشند و مجالس رامدیریت کنند و اگر خدای ناخواسته درمجلسی که منجر به دعوی بین جوانان می شود بلافاصله با پلیس بوسیله تماس حاصل نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان بااشاره به اینکه تایباد علی رغم مرزی بودن در بعضی از آیتم های ازنظر جرم صفر می باشد و ازجمله امن ترین شهرستانهای استان خراسان است ازمردم خواست: درپاسداری ازاین امنیت پایدار با عوامل امنیتی همکاری لازم را داشته باشند و نگذارند که با وجود چند نفر بی اطلاع ازقانون وشرع احساس ناامنی درشهرستان بوجود آید.

وی گفت : با هماهنگی دادستان محترم از این پس جوانانی که راکب موتورسیکلت باشند و با خود چاقو حمل کنند، توسط پلیس دستگیر وبه مراجع قانونی معرفی وبرابر قانون با آنها برخورد خواهد شد؛ لذا والدین محترم فرزندان خودر راکنترل نمایند تاشاهد ایجاد مشکل برایشان نباشیم.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۸
barat kolsomiyan

پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد

پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد

بمناسبت دهه کرامت مراسم پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد برگزار شد.

به گزارش تایبادخبر، بمناسبت دهه کرامت، مراسم پیاده روی عمومی از محل مسجد چهارده معصوم(ع) آغاز و تا گلزارشهدا ادامه یافت. این مراسم با عطرافشانی مزار شهیدان به پایان رسید.

DSCF5801 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5757 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5769 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5774 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5777 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5794 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5795 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5797 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد DSCF5798 Copy 1024x584 پیاده روی عمومی و عطرافشانی مزار شهدای تایباد

لازم به ذکر است نبود نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی برای تامین امنیت و کنترل تردد خودروها مشهود بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۹
barat kolsomiyan
فرماندار تایباد در گفتگو با مهر:

اراده نظام توجه به توسعه و معیشت ساکنان مناطق مرزی است

شناسهٔ خبر: 2881685 - 

تایباد-فرماندار تایباد با بیان اینکه توجه نظام به مناطق مرزی نگاهی توسعه ای و در راستای کمک به معیشت و رفاه مردم ساکنان مناطق مرزی است بیان کرد: در این راستا تلاش های ویژه ای در دستور کار قرار دارد.

حسین شرافتی راد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مردم روستاها نیروهای مولد کشور هستند و با توجه به این که امروز در روستاها کشاورزی و دامپروری تاحدودی کمرنگ شده باید شرایطی فراهم شود تا انگیزه ماندن برای ساکنین روستاها فراهم شود.

جشن آبرسانی در تابیاد برگزار می شود

فرماندار تایباد گفت: با اجرای طرح آب رسانی به روستای «ایله» تمام روستاهای این شهرستان از آب شرب سالم برخوردار می شوند و جشن آبرسانی در آینده نزدیک در این شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار تایباد گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای زدودن چهره محرومیت از روستاهای مرزی و محروم کشور دارد.

شرافتی راد از گازرسانی به برخی روستاهای مستعد این شهرستان خبر داد و افزود: برنامه مطالعاتی گازرسانی به ۹ روستای بخش میان ولایت با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به توسعه و آبادانی مناطق محروم داشته که این شامل حال شهرستان مرزی تایباد نیز شده است به طوریکه تمام روستاهای بیش از ۵۰خانوار این شهرستان از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند.

شرافتی راد گفت : پروژه فاضلاب شهری، احداث باند دوم محور دوغارون، تایباد-تربت جام، آبرسانی به شهر کاریز و استخر سرپوشیده دانش آموزی از مهمترین پروژهای نیمه تمام این شهرستان می باشد.

وی افزود: این شهرستان مرزی به عنوان اولین ورودی از سمت مرزهای شرقی کشور محسوب می شود که محل تردد تبعه کشور افغانستان می باشد و لازم است مسوولین کشوری و استانی به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

تامین مسکن روستایی در اولویت قرار دارد

وی تامین مسکن، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی روستائیان را در دستور کار مدیران شهرستان مرزی تایباد دانست و افزود: توجه به تامین مسکن اقشار کم درآمد ومحروم  وایجاد اشتغال وبهبود وضعیت معیشتی روستائیان از اولویت های کاری مدیران است.

وی افزود: یکی ازعمده ترین فعالیت های بنیاد مسکن تهیه واجرای طرح هادی در روستاهامی باشد وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد در سطح ۳۵ روستا ی بالای ۲۰ خانوار فعالیتهای مهمی را دردستور کار قرارداده که تاکنون تهیه طرح ۲۹ روستا به اتمام  رسیده و باقیمانده روستاها تاپایان سال ۹۴ تهیه طرح می گردد.

وی افزود: شاخص تهیه طرح درشهرستان ۸۳ درصد است و در زمینه اجرای طرح نیز تاکنون ۹ روستا اجرای طرح تمام شده و۴ روستا در دست اجرا می باشد که شاخص اجرا در شهرستان ۳۷ درصد، در استان ۳۱ درصد و در کشور ۳۵ درصد است که شهرستان تایباد در این زمینه وضعیت بسیار خوبی دارد.

بهسازی مسکن روستایی در شهرستان

فرماندار تایباد تصریح کرد: طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستائی به عنوان یکی از فعالیت های بنیاد مسکن از سال ۸۴ با استفاده ازتجربیات ارزشمند چندین ساله درمناطق آسیب دیده در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ویژه مقاوم سازی روستائی ازسال۸۴ تاکنون تعداد ۱۰۰۸ فقره تسهیلات ارزان قیمت باسود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شده که ۸۲۵ واحد به مرحله پایان کار رسیده است.

وی گفت: همچنین تعداد ۳۹۰ فقره تسهیلات ۱۵میلیون تومانی درسطح روستاها با هدف تامین مسکن روستائی توزیع شده است و در راستای استفاده از اراضی و مکان های مناسب جهت ساخت و ساز روستائیان و جلوگیری از تخریب اراضی مزروعی در روستا و تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت و مسکن جوانان فاقد زمین روستا، بنیادمسکن اقدام به تملک اراضی دولتی درمحدوده روستاها نموده که تاکنون ۱۲۲ هکتار زمین در ۱۲روستا تملک شده و ۵۸۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط باهدف تامین مسکن اقشار محروم جامعه و به ویژه  جوانان واگذار شده است.

مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنساد مسکن واگذار شده است

شرافتی همچنین از واگذاری اجرای مسکن مهر درشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیادمسکن خبر داد و افزود: بنیادمسکن واجدین شرایط درشهرهای کاریز و مشهدریزه را درقالب گروه های ساخت خود مالک جهت دریافت ۲۰میلیون تومان تسهیلات ساخت به بانک مسکن شهرستان معرفی کرده  و۱۰۹ نفر با اعتباری بالغ  بر دومیلیارد و صد و هشتاد میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده  و تاکنون ۹۸ واحد به مرحله پایان کار رسیده است.

فرماندار تایباد همچنین از تعداد ۱۳۹ پروژه نیمه تمام ملی، استانی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در این شهرستان مرزی خبر داد و افزود: در سال ۹۳ برای اجرای طرح ها از محل اعتبارات تملک دارایی ۴۷ میلیارد ریال، ماده ۱۲، ۱۰ اعتبار ۱۴میلیارد ریالی و ماده ۱۸۰ مبلغ ۹۲ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی افزود: اعتبارات ملی این شهرستان در سال ۹۳ اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال بود و در سال جاری اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت اصلی کاری در سطح شهرستان تایباد قراردارد.

منطقه ویژه اقتصادی در دوغارون راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه به‌زودی زمینه واگذاری زمین به ‌منطقه ویژه اقتصادی دوغارون آغاز می‌شود گفت: با اجرای این طرح سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون سرمایه‌گذاری کنند که مهمترین نیاز در منطقه ویژه و شهرک صنعتی مرزی شهرستان نیروی ماهر و متخصص است.

شرافتی ‌راد افزود: برای تحقق بستر نخبه‌پروری باید در سه زمینه خانواده، جامعه و جوانان تغییر ایجاد کرد و در شهرستان تایباد باید برای آموزش نیروی کار ماهر خانه تکانی اساسی صورت گیرد و مدیران در این زمینه به کمک بیایند.

مشکل اسناد روستایی به زودی حل می شود

فرماندار بیان کرد: باپیگیری های صورت گرفته و دستور استاندار محترم درسفر به شهرستان، رسیدگی به مشکلات اسناد مالکیت روستائی واراضی کشاورزی دشت کرات دردستور کار قرار گرفت وتوسط اداره منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان بزودی مرتفع می گردد.

 شرافتی تصریح کرد: روستای کرات از دشت های پر مزیت باپتانسیل بالا درحوزه کشاورزی شهرستان محسوب می گردد و تولید محصولات کشاورزی آن  برای شهرستان تایباد بسیار مهم است و در توسعه کشاورزی نیاز به توجه بیشتری دارد و اجرای الگوهای نوین و مقاوم در برابر خشکسالی و افزایش تولیدات داخلی با فرآوری محصولات و احداث صنایع تبدیلی در آن ضروری است.

تایباد قطب کشاورزی خراسان رضوی

فرماندار شهرستان تایباد گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۳۶ هزار تن محصول زراعی و دو هزار تن محصول باغی به عنوان یکی از قطبهای کشاورزی خراسان رضوی محسوب می شود.

حسین شرافتی راد اظهار کرد : در سال جاری بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت هندوانه رفته است که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۳۰ تن هندوانه برداشت شده است.

وی اظهار کرد: در این صورت بیش از ۹۰ هزار تن هندوانه از این شهرستان روانه بازارهای سراسر کشور خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل سیل و تگرگ خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی مزارع تایباد وارد شد افزود: شهرستان تایباد ۶۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی و ۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و ۷۵ درصد ساکنین آن در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند.

شرافتی افزود: ۲۰ بهره بردار گلخانه نیز سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نشای خربزه و ۳۰تن خیار را در ۲۳ گلخانه این شهرستان تولید و روانه بازار می کنند

وی از برداشت ۱۲۶ هزار تن خربزه از سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت خربزه رفته است که  متوسط عملکرد از هر هکتار حدود ۱۵ تن می باشد.

وی ابراز داشت: حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح زیر کشت خربزه شهرستان بصورت نشایی و از سطح ۱۴ گلخانه شهرستان بوده است که قدم مثبتی در جهت تغییر الگوی کشت شهرستان بوده است 

شرافتی راد افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در این شهرستان به یک هزار و ۳۰۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: تایباد یکی از قطب های تولید ذرت استان خراسان رضوی است و ۸۰ درصد ذرت تولیدی این شهرستان به سایر شهرستان های استان صادر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۷
barat kolsomiyan

تصاویر زیل مربوط به نشست همکاری فرمانده هان مرزبانی دوکشورایران وافغانستان وامضای تفاهم نامه امنیتی فی مابین دوکشور






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۸
barat kolsomiyan

تاکید مقام معظم رهبری درجلوگیری از نفوذ دشمنان، برگرفته ازمبانی اسلام ناب محمدی است


تاکید مقام معظم رهبری درجلوگیری از نفوذ دشمنان، برگرفته ازمبانی اسلام ناب محمدی است

تاکید مقام معظم رهبری درجلوگیری از نفوذ دشمنان در نظام جمهوری اسلامی و تاکید بر اقتصادمقاومتی وچشم نداشتن به دست دشمن برگرفته ازمبانی اسلام ناب محمدی است و پیروی ازمنویات مقام معظم رهبری باعث عزت وسرافرازی ملت ایران خواهد بود.

به گزارش تایبادخبر، اسلام و قرآن برای مسلمانان کتاب سعادت و راهنمایی است که درتمامی ابعاد زندگی بشر بهترین دستورات را برای اداره جهان اسلام و نحوه مراودات مسلمانان ازنظر سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی و مبارزاتی را برای مسلمین دارد. با نظری به برخی از آیات قرآن کریم دلیل تاکید اسلام وقرآن برای دشمن شناسی روشن می شود. بیش از ۱۵۰۰ آیه در قرآن در زمینه دشمن شناسی وجود دارد که ۳۰۰ آیه آن در مورد نفاق و نفاق شناسی است ، قرآن جبهه منافقان را در درون جبهه کفار و دشمنان مطرح می کند.

در این یادداشت با استناد به آیات کریمه قرآن در باب استکبار و استکبار ستیزی می پردازیم تا علت این مهم برای خوانندگان محترم مشخص گردد، دلیل اینکه اسلام و رهبری تاکید دارند “دربرخورد با معاندین و استکبارحواسمان جمع باشد” چیست؟

نشانه های استکبار از نگاه مکتب علوی وقرآن بشرح زیل است :

۱- پیمان‌شکنی: انسان‌ها و جوامع استکباری به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و به جهت خود برتر بینی حاضر نمی‌شوند که با دیگران برخورد مشابه داشته باشند. در آیاتی از قرآن، به خوی و خصلت یهودیان اشاره می‌شود. گفته شده است که یکی از عوامل پیدایش استکبار، خود برتر بینی است. یهودیان از آنجا که به گزارش قرآن خود را ابناءالله (فرزندان خدا) می‌شمارند بر این باورند که از دیگر نژادها و اقوام بشری، برتری دارند. در برخی از گزارش‌های توراتی آمده است که آنان از فرزندان آدم وحوا و فرشتگانی هستند که به عقد زناشویی فرزندان آدم درآمده‌اند و دیگر انسان‌ها از فرزندان افراد پستی بودند که فرزندان آدم با آنان زناشویی کرده ونسل را افزایش داده‌اند. این نوع نگرش در آفرینش خود، چنانکه ابلیس دچار شد وخود را برتر از آدم دانست و گفت که من از او برترم چون از آتش پدیدار شده‌ام عاملی است که دیگران را از آدمی دور می‌سازد و با هم‌گرایی و جامعه‌پذیری درتضاد می‌باشد. برآیند این تفکر و بینش وگرایش وحتی منش، آن است که نسبت به پیمان‌هایی که با (دیگران) می‌بندند وفادار نباشند. در قرآن گزارش می‌شود که یهود به جهت خوی استکباری خود برتربینی اگر دیناری را به وام و امانت از (دیگری) به دست داشته باشند آن را پس نمی‌دهند. (آل‌عمران/ ۷۵) این عدم وفا به قوانین و اصول ابتدایی و پیمان‌شکنی از آن روست که خوی ومنش استکباری دارند. بنابراین یکی از نشانه‌ها و نیز آثار استکبارورزی، عدم وفا به پیمان‌ها وعهد و قانون است. چنانکه قرآن به پیامبران نسبت به مستکبران هشدار می‌دهد که: به خدا سوگندهای سخت خوردند که اگر بیم دهنده‌ای بیاید بهتر از هر امتی هدایت یابند، ولی چون بیم‌دهنده‌ای آمد جز نفرت و بیزاریشان نیفزود؛ زیرا آنان قصد و نیت سرکشی و استکبارورزی در زمین و نیرنگ‌های بد و زشت را دارند، هر چند که این نیرنگشان جز نیرنگ بازان و اهل آن را در برنمی‌گیرد. (فاطر آیات ۴۲ و ۴۳). در این آیات  به صراحت بیان شده است که علت پیمان‌شکنی با آن همه سوگند، جز خوی و خصلت استکباری و نیرنگ‌ورزی آنان نبوده است وامروز آمریکا نیز تحت نفوذ یهودیان می باشند واین نگرش درسران آمریکا نیز تسری دارد .

۲- اتهام دروغ به دیگران بستن: از دیگر نشانه‌های خصلت استکبارورزی آن است که خود را تنها راستگویان و درستکاران می‌دانند و دیگران را دروغگو قلمداد می‌کنند. از این رو اگر از زبان دیگری مطالب حق و درستی را بشنوند و با آنکه آن راحق و درست و راست می‌یابند ولی چون جز به خود باور نداشته و دیگران را کس نمی‌شمارند آنان را متهم به دروغگویی می‌کنند و به تکذیب ایشان می‌پردازند. قرآن گزارش می‌کند که این خصلت مستکبران موجب شد که نه تنها زمینه برای پذیرش حق در آنها فراهم نشود بلکه به دروغگویی اهل حق اقدام کنند و آنان را به عنوان دروغگویان از خود برانند. قرآن می‌فرماید: هنگامی که آیات ما بر ایشان خوانده شود، با خود برتربینی وخودپسندی روی برمی‌گردانند. (لقمان آیه ۷) قرآن این روش آنان را به خاطر پیروی از هوا و هوس دانسته می‌فرماید: هر گاه رسولی می‌آید که با خواسته‌های نفسانی آنها همراه نیست استکبار می‌ورزند و در پی همین بزرگ‌بینی گروهی از پیامبران را تکذیب و گروهی را می‌کشند. (بقره آیه ۸۷)

۳- کشتن مخالفان و دعوت‌گران به حق: در آیه پیشین گفته شده که خوی استکباری انسان موجب می‌شود تا اهل حق و دعوت کنندگان آن را تنها به جهت آنکه برخلاف هوا و هوس آنها عمل می‌کنند، می‌کشند (بقره آیه ۸۷) این خصلتی است که در جهان امروز، مستکبران در پیش گرفته‌اند وهر آن کس که مخالف هوا و هوس و خواسته‌های آنان رفتار نمایند به اشکال مختلف از صحنه اجتماع خارج می‌کنند. تخریب شخصیت یا ترور فیزیکی شخص یا ترور شخصیت او از روش‌هایی است که مستکبران بدان تمسک می‌جویند. تکذیب و اتهام دروغ‌گویی و خلاف‌گویی، روشی است که در راستای کنار نهادن اجتماعی و از میان بردن وجه اجتماعی دعوتگران حق وحقیقت انجام می‌شود.اگر این روش، ناکارآمد بود و نتیجه مطلوب نداشت اقدام به ترور شخص و از میان بردن فیزیکی او می‌کنند.

۴- مخالفت با حق: از دیگر آثار و پیامدهای فردی و اجتماعی خصلت استکباری آن است که با حق و حقیقت به مخالفت می‌پردازند. هر چیزی که برخاسته و یا نمادی از حق باشد، در نظر ایشان امری باطل است که باید به شدت با آن مبارزه کرد و اجازه فعالیت و رشد و بالندگی به آن نداد. اگر با توحید به عنوان یک امر معقول و حق ثابت عقلانی مبارزه می‌کنند و یا با نمادهای عبادتی و مناسک مرتبط به آن به مخالفت می‌پردازند در این راستاست. قرآن تاکید می‌کند که مستکبران به جهت همین خصلت استکباری از توحید و عبادت خدای یگانه سرباز می‌زنند؛ زیرا آن را مخالف هوا و هوس خود می‌بینند. (صافات آیات ۳۵ و ۳۶ و نیزنساء آیه ۱۷۲ و غافر آیه ۶۰)

۵- درخواست‌های نامعقول: آنان چون خود را در مقام برتر می‌دانند، باور ندارند که دیگران می‌توانند حق باشند، به حق بگویند و یا امری معقول را بیان و یا ارائه دهند. نگرش جامعه غربی در مسئله افکار و اندیشه‌ها در جامعه معاصر بیانگر این خصلت استکباری آنان است. آنها بر این باورند که اندیشه و عقل غربی کامل‌ترین اندیشه و تمدن و عقلی است که انسان به آن رسیده است. نظریه پایان تاریخ فوکویاما که تاکید می‌کند اندیشه لیبرال دموکراسی غربی بهترین و برترین اندیشه‌ای است که انسان بدان رسیده است و می‌بایست با این اندیشه پایان تاریخ اندیشه‌ای انسان را در این زمینه اعلام کرد،‌ برآیندی از همین تفکر و خصلت استکباری انسان و جامعه غربی است. آنان بر این باورند که برترین اندیشه معقول را به جامعه انسانی ارائه داده‌اند و می‌بایست دیگران (همه تمدن‌ها و اندیشه‌های دیگر) این اندیشه برتر را بپذیرند. در حقیقت این خوی استکباری است که موجب می‌شود درخواست غیرمعقولی را (نابودی همه فرهنگ و تمدن‌ها یعنی آن روی سکه که هانتینگتون در جنگ تمدن‌ها اعلام می‌کند) از جوامع دیگر داشته باشند. بنابراین از خصایص روحیه استکباری این است که همواره خود را در جایگاه برتر ببینند و از دیگران درخواست نابخردانه‌ای داشته باشند. قرآن در این باره با اشاره به مثالی می‌فرماید: آنان که امیدی به دیدار ما ندارند می‌گویند که چرا بر ما فرشتگان نازل نمی‌شوند و یا چرا ما خدایی را که پروردگار ماست نمی‌بینیم؛ این درخواست از آن روست که آنان خودشان را بزرگ و برتر می‌بینند و تکبر می‌ورزند و برتری شگفتی در خود می‌جویند. (فرقان آیه ۲۱)

۶– لجاجت و حق‌ناپذیری: نتیجه طبیعی خود برتر بینی این است که انسان از جاده حق و حقیقت دور شود و در برابر حق به لجاجت بپردازد. کسی که برای دیگری ارزش انسانی و یااجتماعی قائل نیست و دیگری را در حد و اندازه‌های خود نمی‌داند، هرگز سخن دیگری را نمی‌پذیرد و با او از سر گفت و گو وارد نمی‌شود. اصل لجاجت و یکدندگی امری طبیعی برای مستکبران است. مستکبر چه شخص و چه جامعه وقتی خود را قوی‌تر و برتر و داناتر و تواناتر از دیگری دانست و یا بر این باور بود نمی‌تواند از دیگری چیزی به نام حق را بپذیرد؛ باور ندارد که دیگری بر عقل و روش معقولی باشد و یا بهتر از او بفهمد و درک کند. بنابراین یافته‌های دیگری هر چه باشد امری غیرمعقول و نادرست و باطل است و می‌بایست با آن مبارزه و مخالفت ورزید. همین روحیه مستکبری و زمینه‌های آن موجب می‌شود تا با حقی که در نزد دیگری است به لجاجت بپردازد و آن را نپذیرد (فصلت آیه ۱۵ و جاثیه آیه ۶ تا ۸)

۷- احساس غرور و قدرت: چنین شخصی یا چنین کشوری در خود احساس غرور و قدرت می‌کند و کسی را در جهان بنده نیست. روحیه خود برتر بینی در آفرینش و عقل و هوش و خرد موجب می‌شود که خود را چنان پندارد که بر همه موجودات و یا همنوعان سرآمد است و دیگران به جهت فقدان عقل و خرد و کاهش آن، باید سر به آستان او بمالند. این احساس غرور و قدرت، وی را از پذیرش دیگری و هم‌ردیف بودن باز می‌دارد و جامعه‌پذیری و هم‌گرایی را با بحران مواجه می‌سازد. کسی که از چنین روحیه و خویی برخوردار است هرگز با دیگری خود را در یک سطح نمی‌بیند و خواهان اطاعت دیگری از خود است. (فصلت آیه ۱۵ و جاثیه آیات ۶ تا ۸)

۸- استبداد و خودکامگی: برآیند طبیعی چنین بینش (جهان‌بینی) و نگرش (نظریه عملی) و گرایش (رویکرد عملی) رفتاری استکباری در جامعه است. افراد و یا جوامع استکباری که به چنین نگرش و رویکردی رسیده‌اند در نهایت آن را به شکل استبداد و خودکامگی نشان می‌دهند. اجبار دیگران به پذیرش دیدگاه‌ها و رفتار از نتایج طبیعی چنین تفکر و رویکردی است. مستکبر در این هنگام دیگری را نمی‌پذیرد و می‌کوشد تا دیگری را به هر شکلی تحت سلطه خود درآورد. این خوی اختصاص به حوزه عمل نداشته و حتی دیگر حوزه‌های انسانی را درمی‌گیرد. مستکبران و یا جوامع استکباری خواهان تسلط بر افکار و اندیشه و عقاید دیگران هستند. با هر فکر و عقیده مخالف، به شدت مبارزه می‌کنند و می‌کوشند تا دیگران در حوزه افکار و اندیشه نیز تحت سلطه و سیادت آنان قرار گیرند.

 

ازآنچه گذشت این نتیجه را می گیریم که استکبار ازمصادیق طاغوت است واگر در جهان امروز نگاهی به دولت ها و ملت ها بیندازیم به سادگی می توانیم دو جبهه حق و باطل را شناسایی کنیم. جبهه باطل کسانی هستند که دعوت به ظلم، فتنه، آشوب، بی حجابی، زنا، فحشا، منکر و مانند آن می کنند و با رسانه ها و ابزارهای شیطانی می کوشند تا بنیاد ارزش های اخلاقی و خانوادگی و اجتماعی را سست کنند. از این رو، اگر انسانی در جبهه ارزش ها نجنگد می بایست در جبهه ضدارزشی طاغوت قرار گیرد و همراه آنان باشد. هر کسی که ولایت حق و اولوالامر را نپذیرد و خواهان عدالت نباشد، خواهان طغیان و طاغوت و ظلم و تجاوز خواهد بود. انقلاب اسلامی ایران در حقیقت به عنوان یک شاخص مهم امروزی به انسان ها کمک کرد تا بتوانند به سادگی و آسانی جبهه حق و باطل را از هم بشناسند و ولایت الهی را از ولایت طاغوت جدا کنند. از اینرو استکبار جهانی به رهبری آمریکا و غرب به عنوان طاغوت و ولایت شیطانی شناخته شده است و ولایت فقیه و ولایت ایمانی به رهبری ایران در جبهه ولایت الهی قرار گرفته است.

اگر در کنار محکمات اسلام و انقلاب چون ولایت فقیه، معارف ارزشی اهل بیت(ع) و استکبارستیزی و عدالت خواهی نایستیم در حقیقت در ولایت طاغوت قرار گرفته ایم که موجبات خشم و غضب الهی در دنیا و آخرت را سبب خواهد شد. از آنجایی که طاغوت همواره در مقابل ولایت الهی قرار دارد و دست از توطئه برنمی دارد، از مؤمنان خواسته شده است که از ولایت طاغوت تبری جویند و به ولایت الهی تولی یابند. بر این اساس کفر به طاغوت به معنای نفی ولایت آن، بخشی از مؤلفه اظهار ولایت الهی خواهد بود. (نساء۶۰) در همه ادیان و مذاهب الهی و کتب آسمانی این معنا مورد تأکید قرار گرفته است که اطاعت الهی جز از راه نفی ولایت طاغوت اثبات پذیر نمی باشد. بنابراین لازم است که مؤمن نسبت به ولایت طاغوت کفر ورزد و اطاعت آن را نفی کند. آیه ۲۵۶ سوره بقره تبیین می کند که مؤمنان باید به زبان، کفر خویش را نسبت به طاغوت و ولایت آن اعلان کنند.

البته ایمان واقعی زمانی است که این اعلام مواضع و برائت جویی از طاغوت همراه با تصدیق قلبی باشد. این مسئله از آن جا مورد تأکید است که انسان موجودی مختار است و خداوند با آن که ولایت تکوینی بر همه هستی دارد از بشر به عنوان مکلف مختار می خواهد تا خود راه خویش را برگزیند و کفر خویش به طاغوت را اعلان کرده و ولایت خداوندی را تصدیق نماید.

بر این اساس هرگونه داوری و مراجعه به طاغوت به عنوان ورود به ولایت طاغوت و ظلم به خویشتن و جامعه دانسته می شود (نساء۶۰ و ۶۴) زیرا این گونه مراجعات موجب می شود تا طاغوت تقویت شود و جامعه دچار مصائب و مشکلاتی گردد که ریشه در خشم و لعن الهی دارد . مؤمنان باید به هر شکلی شده خود را از ولایت شیطان و طاغوت دور دارند و در ولایت الهی و حق درآیند و در این راه باید مبارزه و جنگ نمایند، زیرا طاغوت هرگز تن به آرامش و صلح نمی دهد و به هر طریقی می کوشد تا جامعه ایمانی را نابود کرده و همه را به ولایت طاغوت درآورد. این گونه است که فتنه جویی، خصلت طاغوت می باشد و مؤمنان لازم است تا زمان از میان بردن فتنه در تمامی جهان تلاش کنند. البته اهل طاغوت و دوستان وی نیز بیکار نیستند و آنان نیز نقشه ها و توطئه ها می کنند ولی همه ترفندها و توطئه های آنان سست و بی بنیاد است و در نهایت از میان می رود. (نساء۷۶)

اگر امروزه شاهد تاکید مقام معظم رهبری درجلوگیری ازنفوذ دشمنان درنظام جمهوری اسلامی وتاکید براقتصادمقاومتی وچشم نداشتن به دست دشمن می باشیم این نگاه ومنطق برگرفته ازمبانی اسلام ناب محمدی است وپیروی ازمنویات مقام معظم رهبری باعث عزت وسرافرازی ملت ایران خواهد بود وبدانیم که عزت واستقلال درطول تاریخ اسلام  متوجه مسلمانان بوده  است که جلوی نفوذ اجانب را درمنطقه خودگرفته اند.

نویسنده: برات کلثومیان جانباز ومدرس دانشگاه

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۴
barat kolsomiyan

محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد


محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد

 بمناسبت دهه کرامت محفل وحدت آفرین انس با قرآن کریم و مناقب رضوی در مسجد جامع (احناف) اهل سنت تایباد برگزارشد.

به گزارش تایبادخبر، بمناسبت دهه کرامت محفل وحدت آفرین انس با قرآن کریم و مناقب رضوی باحضور قاری بین المللی محسن حاجی ‌حسنی کارگر (به دعوت اداره اوقاف تایباد) در مسجد جامعاهل سنت تایباد (مسجداحناف) برگزارشد.

DSCF5698 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5701 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5702 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5703 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5711 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5712 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5721 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5723 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد DSCF5728 Copy 1024x584 محفل انس با قرآن کریم بمناسبت دهه کرامت در مسجد جامع اهل سنت تایباد

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۱۶
barat kolsomiyan

یک قتل درمجلس عروسی ویک خودکشی ظرف یک شبانه روز درشهرستان تایباد


یک قتل درمجلس عروسی ویک خودکشی ظرف یک شبانه روز درشهرستان تایباد

قتل جوان ۲۰ساله وجراحت شدید چندنفر درمجلس عروسی باعث تبدیل شدن عروسی به عزا شد.

به گزارش تایبادخبر، درپی برگزاری مجلس عروسی در شهر تایباد، دوجوان ازبستگان، درمجلس عروسی با افرادی درگیر می شوند وبا آمدن نفرسوم برای میانجیگری متاسفانه مهاجمین باچاقو به این سه نفر حمله ور می شوند که این سه نفر شدیدا مورد اصابت چاقو قرارگرفته و به بیمارستان منتقل می شوند.

یکی ازآنها بدلیل اینکه چاقو به قلبش اصابت کرده فوت نموده و دو نفر دیگر نیز دربخش مراقبت های ویژه بیمارستان تایباد می باشند و تا لحظه مخابره خبر دونفر ازمصدومین بدحال می باشند.

خودکشی زن جوان بعلت اختلاف خانوادگی

حادثه دیگر در شبانه روز گذشته، خودکشی زن جوان دریکی از روستاهای بخش مرکزی تایباد می باشد که این حادثه نیز درنیمه شب بوسیله حلق آویز کردن خانم جوان بوده که زمان باخبرشدن خانواده، زن جوان جان باخته بوده است.

در خصوص این دوحادثه وصحت وسقم موضوع خبرنگارشهرستان نظر دادستان عمومی و انقلاب تایباد را جویا شده که دراین خصوص دکتر مرتضی شعباز دادستان عمومی وانقلاب تایباد گفت: متاسفانه در درگیری درمجلس عروسی یک کشته ودونفرشدید مجروح شده اند که لازم است خانواده ها رعایت مسایل عرف وشرع را درمجالس عروسی داشته باشند وساعات مجالس عروسی را به حداقل برساند که تا نیمه های شب مجالس غیر شرعی وغیر عرفی برگزارنشود.

وی از مدیران ومسئولین تالارهایی که مجالس عروسی درسطح شهرستان درآنجا برگزارمی شود خواست تا درمجالس عروسی دستورالعملی وبخشنامه مربوط به ساماندهی مراسم جشن عروسی، ابلاغی ازطرف معاونت پشگیری واموراجتماعی دادگستری خراسان رضوی را رعایت نمایند وبه مسایل شرعی وعرفی دربرگزاری مجالس توجه داشته باشند وساعت برگزاری مجالس را کنترل نمایند.

دادستان عمومی وانقلاب تایباد گفت: متاسفانه مجالس عروس کشان تانیمه های شب در ورودی های شهر باعث آزار و اذیت مردم می شوند واین کار ازنظر قانونی وشرعی دارای اشکال می باشد، درست نیست یک خانواده که عروسی دارند مجلس عروسی را با گناه وجرم شروع نمایند.

وی گفت: قاتل جوان درمجلس عروسی وکسانی که سه نفر را چاقو زده اند شناسایی شده وپلیس درتعقیب قاتل وضاربان می باشد، یقینا با متخلفین وقاتلین دراین مجلس عروسی برابر قانون رفتارخواهد شد.

دادستان تایباد به جوانان درخصوص حمل سلاح سرد هشدارداد وگفت: متاسفانه در مجالس، جوانان و نوجوانان اقدام به حمل و استفاده ازسلاح سرد دارند که ازخانواده ها و والدین انتظار می رود فرزندان خود را کنترل نمایند تا چاقو وسلاح سرد باخود همراه نداشته باشند.

وی درخصوص خودکشی انجام شده در یکی ازروستاهای تایباد هم گفت: خودکشی بعلت اختلاف خانوادگی بوده وباید خانواده ها درابتدای برگزاری مجالس تحقیقات لازم را برای ازداوج طرفین داشته باشند تا درایام زندگی با این مشکلات مواجه نشوند.

وی افزود: پرونده خودکشی وقتل وجرح در دادسرای عمومی و انقلاب شعبه بازپررسی درحال پیگیری است.

شناسایی قاتل و ضاربین

سرهنگ روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد هم با تقدیر از برخورد قاطع قضایی دادستان شهرستان دراین گونه مسایل گفت: با همکاری خانواده داماد قاتل وضاربین که دونفر و پسر عموی همدیگر می باشند شناسایی شده و بزودی توسط پلیس دستگیر وبه مردم اعلام خواهد شد.

سرهنگ روحی با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان تایباد گفت: می طلبد که خانواده ها و علما درکنترل خشم نوجوانان وجوانان مدیریت نمایند وفرهنگ سازی لازم را برای جلوگیر ازخشنوت بعمل آورند وبرگزارکننده گان مجالس عروسی حداکثر تا ساعت ۱۱شب بیشتر مجالس را طولانی نکنند و اگر دعوایی درمجلس عروسی صورت می گیرید بزرگان ومعتمدین میانجیگری نمایند تا منجر به قتل ونقص عضو ومشکلات ومعظلات دیگر نشود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۱۶
barat kolsomiyan