بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

وقتی دانش آموزی با اخلاق قرآنی به درجات علمی می رسد خروجی آن به مراتب بهتر است


وقتی دانش آموزی با اخلاق قرآنی به درجات علمی می رسد خروجی آن به مراتب بهتر است

فرماندار تایباد گفت: وقتی یک دانش آموز با تربیت قرآنی درجات عالی علمی را پشت سر می گذارد خروجی آن با کسانیکه بدون هیچ رابطه ای با قرآن و نماز به این درجه می رسد فرق دارد. خودتان مشاهده می کنید کدامیک بیشتر به فکر مردم و جامعه است.

به گزارش تایبادخبر، صبح امروز همایش تجلیل از ۵۴۰ دانش آموز برتر شهرستان تایباد در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی در عرصه های قرآنی، فرهنگی و هنری، تربیت بدنی و سلامت و ۱۱۰ داور این مسابقات باحضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

حسین شرافتی راد فرماندار تایباد در این مراسم عنوان کرد: ابتدا از اجتماع بسیار ارزشمند دانش آموزان عزیز دختر و پسر مدارس سطح شهرستان بابت تقدیر از برترین های عرصه دینی ، فرهنگی هنری و تربیت بدنی و از برگزارکنندگان این مراسم تشکر می کنم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: اگر دین خودم را نسبت به نسل آینده و برنامه های علمی ، آموزشی و پروشی و تعلیم و تربیت ادا نکنم شاید به نسل آینده خسارت بزنم لذا با اهتمام خاص به آموزش و پرورش توجه دارم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم هر بنا و توسعه درستی را داشته باشیم نیاز به یک زیرساخت معتبر و محکم داریم. امروز زیرساخت نیروی انسانی و نخبه ای که می خواهد فردا در این مملکت سکان دار شود تعلیم و تربیت درست است و پایه و شالوده آن اخلاق قرآنی است. اگر بینش ما بینش قرآنی نباشد و به دستورات قرآنی عمل نکنیم حتی اگر قرآن را حفظ کنیم هم بی اثر است.

فرماندار تایباد به خواندن و فهمیدن معنی قرآن تاکید کرد و افزود: وقتی معنی قرآن خوانده می شود آدم متحول می شود. وقتی معنی قرآن خوانده می شود می فهمیم که رفتار و کارمان با چیزی که قرآن می فرماید مطابقت ندارد و آن زمان است که بدنمان می لرزد.

وی خطاب به معلمین پرورشی و قرآن گفت: رسالت شما سنگین است. بایستی دانش آموزان بدانند چرا قرآن حفظ می کنند و چرا به قرآن نیاز دارند. وقتی یک دانش آموز با تربیت قرآنی درجات عالی علمی را پشت سر می گذارد خروجی آن چقدر با کسانیکه بدون هیچ رابطه ای با قرآن و نماز به این درجه می رسد فرق دارد. ببینید کدامیک به فکر مردم و جامعه بیشتر هستند.

شرافتی راد گفت: بطور مثال در جایی می بینیم پزشکی که بدون انس با قرآن و نماز به درجه علمی دکتری می رسد بدون رعایت حال مریضان تا زیرمیزی نگیرد حاضر به عمل کردن نیست اما در جایی دیگر دکتری که باخدا و با ایمان است در مطبش می نویسد اگر پول ویزیت را ندارید صلوات بفرستید.

وی تصریح کرد: اگر نسل آینده ما پایه اش درست پی ریزی نشود ما فردا نمی توانیم جامعه خوبی داشته باشیم. امروز هر مربی که درست رسالتش را انجام دهد از تمامی آفتهای حقیقی و حقوقی زندگی اش در امان است.

گفتنی است در ادامه مراسم دانش آموزان آموزشگاه دخترانه شهیدباهنر تایباد به اجرای سرود رهبری پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی