بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

شعبه دوم دادگاه حقوقی درتایباد راه اندازی شد


شعبه دوم دادگاه حقوقی درتایباد راه اندازی شد

رییس دادگستری شهرستان تایباد از راه اندازی شعبه دوم دادگاه حقوقی در شهرستان خبر داد.

محمد علی رواستان رییس دادگستری شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر، از راه اندازی شعبه دوم دادگاه حقوقی شهرستان خبر داد و گفت: به رغم خالی بودن دوسوم از پست های مصوب نیروی انسانی درحوزه قضایی این شهرستان، با راه اندازی شعبه دوم حقوقی در دادگستری شاهد کاهش موجودی پرونده های این دادگستری می باشیم.

وی افزود: برابر بخشنامه ریاست کل دادگستری استان خراسان مبنی به رسیدگی تخصصی و سرعت و دقت در رسیدگی های قضایی و برنامه ریزی جهت رسیدگی در پرونده های قضایی خارج از ساعت اداری، روزانه هر قاضی به ۸پرونده قضایی رسیدگی می کند.

رییس دادگستری تایباد افزود: یکی از مشکلات حوزه قضایی تایباد وجود پرونده های متعدد طلاق می باشد که به این منظور پرونده های طلاق برای ایجاد صلح وسازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شوند.

وی افزود: ۲۰شعبه شورای حل اختلاف درحوزه قضایی تایباد در راستای سیاست های قوه قضاییه فعال است و بیش از ۳۰درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف شهرستان منتج به صلح وسازش می شود که از این تعداد شعبه شورای حل اختلاف ۹شعبه ویژه حل اختلاف شهری و ۱۱شعبه شورای حل اختلاف روستایی می باشد.

رواستان در پایان عنوان کرد: برای کاهش پرونده های طلاق می بایست مسئولین فرهنگی و معتمدین شهرستان در جلوگیری از افزایش پرونده های طلاق و دربین اقوام وبستگان و آحاد جامعه فرهنگ سازی نمایند که حجم کار قضایی درخصوص پرونده های مرتبط با دعوای خانواده کمترشود. این کارمیسر نخواهد شد مگراینکه ، فرهنگ سازی لازم و آموزش لازم سبک زندگی اسلامی درشهرستان گسترش یابد و با آموزش آموزه های دینی واسلامی بزرگان از به هم پاشیدگی کانون خانواده جلوگیری نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی