بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

علی رغم وجود دکترای تربیت بدنی بیکار در تایباد اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است


علی رغم وجود دکترای تربیت بدنی بیکار در تایباد اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است

مشاور ورزشی فرماندار تایباد گفت: باوجود اینکه ما لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای تربیت بدنی بیکار در شهرستان تایباد داریم اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است.

به گزارش تایبادخبر، جمعی از کارکنان و اعضای هیئات ورزشی تایباد بمناسبت هفته تربیت بدنی با امام جمعه شهرستان دیدار کردند که در این دیدار آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد عنوان کرد: خود ورزش و تربیت بدنی وقتیکه یک نیت خوب و عقلایی از انجام آن در کار بود بسیار باارزش است.

وی ادامه داد: رهبری در جلسه ای عنوان کردند اگر ورزش باعث سلامتی و رفع کسالتها شود از نظر دینی واجب است. خیلی ها توجه به ورزش ندارند و به همین جهت گرفتار بیماری و درد و رنج می شوند.

وی  افزود: یکی از چیزهاییکه عمر را کوتاه می کند و انسان را دچار رنج و بیماری و خرد می کند استرسهایی است که برای انسان پیش می آید ولی وقتیکه انسان ایمان و توکل به خدا داشته باشد و ورزش کند، مطمئنا عمر طولانی تری خواهدداشت.

امام جمعه تایباد بیان کرد: اگر انسان می خواهد عمر طولانی داشته باشد نباید لب به مشروب و دخانیات بزند، در اسلام نیز به اینها اشاره شده است.

وی با تاکید براینکه ورزشکاران مسائل دینی و اخلاقی را نباید فراموش کنند، تصریح کرد: اگر شخصی در فلان رشته ورزشی قهرمان شد اما توجهی به نماز و قرآن نداشت ما نمی توانیم او را بر سر دست بلند کنیم.

آیت الله محدثی گفت: پیامبر(ص) از جایی عبور می کردند و دیدند جوانانی با پرتاب سنگ سنگینی زورآزمایی می کنند. به آنها خطاب کرد دلیل شما از این کار چیست و آنها جواب دادند که می خواهیم ببینیم قدرت کدامیک از ما بیشتر است. پیامبر فرمودند: هرکدام از شما در زندگی کسی را دوست دارید اگر شما در راه دوستی او پا روی حق نگذاشتید و آنچه که رضای خداست رعایت کردید معلوم می شود که آدم قدرتمندی هستید. اما اگر توانستید سنگ سنگینی را پرتاب کنید ولی بخاطر کسی که دوستش دارید دست از وظیفه دینی تان برداشتید معلوم می شود که آدم ضعیفی هستید.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مفیدی که امروز نمی توان آنرا نادیده گرفت، تربیت بدنی است البته تربیت بدنی همراه با اخلاق و توجه به وظایف دینی.

جهانگیر ابوبکری مشاور ورزشی فرماندار در این دیدار با اشاره به امکانات ورزشی شهرستان تایباد عنوان کرد: خوشبختانه ناحیه مقاومت بسیج تایباد ۱۴ سهمیه ساخت سالن در شهرستان تایباد داشتند که الحمدالله ۷ سالن تا به امروز در روستاهای مختلف و ۳ سالن در سطح شهر بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شهر یک شهر مرزی است و احتمال گرایش جوانان به مواد مخدر زیاد می باشد به همین دلیل وظیفه دستگاههای ورزشی در شهرستان بسیار سنگین است و باید مدیریت کنند تا جوانان بجای اینکه به راههای خلاف و به سمت موادمخدر کشیده شوند به سمت ورزش کشیده شوند.

ابوبکری به فعالیتها و موفقیتهای ورزش بانوان شهرستان اشاره کرد و افزود: بانوان ما در رشته کوهنوردی بسیار فعال و موفق هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیئتهای ورزشی در تایباد یک ریال حقوق نمی گیرند و بصورت رایگان کار می کنند، اظهارکرد: با این وجود از تایباد ما نفر اول کشتی آسیا را داشتیم. پنج نفر در اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان کشتی آزاد داریم و یک نفر هم در تیم ملی کشتی آلیش داریم. در والیبال نیز ما در لیگ تهران بازیکن داریم.

وی یادآورشد: باوجود اینکه ما لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای تربیت بدنی بیکار در شهرستان تایباد داریم اما تربیت بدنی شهرستان با کمبود نیرو مواجه است که ما این موضوع را با استان پیگیری کردیم و منتظر جواب آنها هستیم.

ابوبکری از توجه نکردن مسئولین و نهادها به هفته تربیت بدنی گله کرد و گفت: حتی یک ارگان و یا سازمان هفته تربیت بدنی را به کارکنان و دست اندرکاران اداره تربیت بدنی شهرستان تبریک نگفته است و یا یک بنر و پارچه بمناسبت هفته تربیت بدنی در سطح شهر نصب نکرده اند.

در پایان این دیدار نیز یکی از مسئولان بانوان تربیت بدنی شهرستان از مشکل نبود وسایل نقلیه برای رساندن بانوان ورزشکار به محل تمرین و یا رساندن بانوان کوهنورد شهرستان به کوه اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی