بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی
گلایه شهروندان تایبادی از کنده کاری های پی در پی در خیابان های شهر
تعداد بازدید : 5
زخم های بر جا مانده درخیابان های تایباد بعد ازجراحی دستگاه های خدماتی!
شهردار تایباد:طی3ماه آینده پروژه هایی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده،تکمیل می شود
عکس:کلثومیانکلثومیان- شهر تایباد با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 225 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است. این شهر سابقه ای 70 ساله دارد که به خاطر واقع شدن گمرک بین المللی دوغارون و تردد مسافران متعدد ماهانه بیش از دو برابر جمعیت ثابت شهر ، جمعیت سیار دراین شهر تردد دارند که این ترددها نیازمند خدمات بیشتر است. این در حالی است که شهروندان تایبادی مدتی است به علت کنده کاری های متعدد و اجرای طرح های عمرانی در داخل شهر با مشکلات زیادی مواجه شده اند. کنده کاری های پی درپی سطح شهر علاوه برمشکلات ترافیکی ، باعث نارضایتی مردم شده است که شهردار تایباد با تایید وجود این مشکلات ، قول داد تا سه ماه آینده بیشتر پروژه هایی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده است ، تکمیل شود.
حفاری های رها شده
«ادهمی» یکی از شهروندان تایبادی درباره کنده کاری های صورت گرفته در شهر که مشکلاتی را نیز به وجود آورده است به خراسان ، گفت: بعضی از معابر شهر تایباد به دلیل حفاری‌ و کنده ‌کاری‌های متعدد وضعیت مناسبی ندارد و چهره شهر را نامناسب و زشت جلوه داده است. وی افزود:باید برای کنده کاری های صورت گرفته در شهر تلاش کرد تا در کوتاه ترین زمان ترمیم شود. چرا که در بعضی مواقع به همین صورت به حال خود رها می شوند و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آورند. وی اظهار کرد: انتظاری که از شهرداری داریم این است که انجام حفاری‌ در معابر شهر بهتر است در ساعاتی که تردد کمتر است صورت گیرد و از طرفی هر چه سریع ‌تر محل را پاک سازی و ترمیم کنند چرا که با فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی امکان بروز مشکل برای شهروندان بیشتر می شود.وی خاطر نشان کرد: کم بودن عرض معابر و وجود چاله در خیابان ها عبور و مرور را کند می کند و حتی برای شهروندان نیز می تواند باعث بروز خطراتی شود.
خدمات یکسان در تمام شهر
یکی دیگر از شهروندان تایبادی با بیان این که هیچ کسی منکر فعالیت های شهرداری نیست، افزود:  برخی از فعالیت های شهرداری در زمان خاص خود انجام نمی شود چرا که کنده کاری در برخی از خیابان ها و آن هم در فصل بارندگی باعث مسدود شدن مسیر می شود و حتی چهره شهر را نیز خراب می کند.توکلی تصریح کرد: هم اکنون در بولوار شهید بهشتی کنده کاری های زیادی انجام شده است که این پروژه به کندی در حال انجام است.پروژه هایی که قرار است در دستور کار قرار گیرد، باید اولویت بندی شود چرا که اگر چند پروژه همزمان شروع شود هیچ کدام به سرانجام نمی رسد.«محمد» یکی از شهروندان تایبادی در این باره اظهار کرد: خدمات شهری درمناطق محروم کمتر انجام می شود . معمولا خدمات و پروژه های مختلف در تمام نقاط شهر انجام می شود،اما مناطق محروم کمتر ازخدمات شهری وعمرانی بهره مند می شوند. وی افزود: انتظار شهروند این است که خدمات عمرانی شهر در تمام مراکز شهری و محلی به صورت یکسان توزیع شود.
مشکلاتی برای مردم
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تایباد نیز درخصوص کنده کاری دستگاه های خدماتی و شهرداری به خراسان گفت : امسال به علت سرما و بارندگی زودرس، برای مردم مشکل ایجاد شده است.در زمان اجرای پروژه های شهری،به طور طبیعی مشکلاتی نیز ایجاد می‌شود که خیلی ها قابل پیش بینی هم نیست. «حلیمی»افزود: به عنوان مثال دو پروژه پارک ملت و شهدای گمنام شهر در پی تغییر پیمانکار با تاخیر رو به رو شده است. وی اضافه کرد: قبول داریم که پروژه های عمرانی امسال برای مردم مشکل ایجاد کرده است و ان شاءا... درآینده نزدیک مردم شاهد بهره برداری پروژه ها و زیبا سازی در شهر باشند.
تقدیر از صبر شهروندان
شهردار تایباد نیز با تقدیر از صبر و حوصله شهروندان تایبادی در اجرای پروژه های عمرانی به خراسان ، گفت: چند پروژه عمرانی زیر بنایی در دست اقدام است که اگر الان این کارها انجام نشود ممکن است در آینده مشکلات بیشتری برای شهر به وجود بیاید. مهندس «سید الحسینی» اظهار کرد: مهم ترین مزاحمتی که در خیابان های اصلی شهر وجود داشت، طرح تخلیه آب های روان شهری بود که در زمان بارندگی به وجود می آمد و مشکلات زیادی را برای شهروندان به دنبال داشت.وی ادامه داد:خوشبختانه امسال طرح کانال آب در خیابان های اصلی شهر انجام شد و در بارندگی اخیر مردم تایباد شاهد بودند که طی زمان کوتاه تمام آب بارندگی به وسیله کانال ها تخلیه شد .
قول شهردار
وی درباره پروژه های واقع در خیابان امام (ره)، شهید بهشتی ، خرمشهر و سایر خیابان ها هم گفت:عمده کارهای اجرایی سطح شهر با نظارت بر کار پیمانکار انجام شده است و به پیمانکارانی که کم کاری کرده اند، اخطار داده و حتی از آن ها نیز خلع ید شده است. وی اظهار کرد: بخشی از طرح ها و پروژه ها در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید و پیمانکارانی که در مدت زمان بندی مشخص شده ، کار را به پایان نرسانند ، جریمه خواهند شد.وی با انتقاد از شرکت های خدماتی که در سطح شهر به کنده کاری می پردازند، گفت: شرکت های خدماتی نیز باید تلاش کنند که کارها در زمان مشخص به پایان برسد تا مردم کمتر با مشکل مواجه شوند. شهردار تایباد در پایان به شهروندان قول داد ، طی سه هفته آینده بیشتر پروژه های عمرانی که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده باشد، تکمیل شود.
  
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی