بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

کاروان وحدت تشیع وتسنن شهرستان تایباد مرکب از100نفرعازم زیارت امام رضا علیه السلام می شوند



 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: بمناسبت ۲۳ ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) 1000 نفر زائر شیعه و سنی از تایباد به حرم این امام بزرگوار مشرف می شوند.

حجت الاسلام غلامرضا بسکابادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد باخبرنگارشهرستان گفت :

 ماه ذی القعده ماهی است که تعلق به امام رضا(ع) دارد. اول ماه روز ولادت حضرت معصومه(س) خواهر این امام بزرگوار است. یازده ذی القعده ولادت خود امام و روز ۲۳ ذی القعده روز زیارتی خاص امام رضا(ع) است. آخر ماه هم شهادت جوادالائمه فرزند امام رضا(ع) است درواقع تمامی مناسبتهای ماه ذی القعده متعلق به امام رضا(ع) است.

وی در ارتباط با فضیلت زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمودند هرکس مرا زیارت کند در هنگام مرگ، در هنگام عبور از پل صراط و در هنگام گرفتن نامه اعمال به فریادش خواهم رسید.

وی افزود: پیغمبر اکرم نسبت به دو نفر فرمودند پاره تن من. یکی حضرت زهرا(س) یکی هم در مورد امام رضا(ع) که فرمودند “زود باشد که پاره ای از تن من در خراسان دفن شود.” همچنین در روایات دیگر داریم مکانی که امام رضا(ع) دفن شده است قطعه ای از بهشت است و بر این اساس کسی که به زیارت امام رضا(ع) می رود مانند این است که وارد بهشت شده است. این نعمتی است که خداوند نصیب ما ایرانیان و علی الخصوص ما خراسانی ها کرده است.

وی ادامه داد: در مورد زیارت دو نفر از ائمه روایات و تاکیدات زیادی داریم. یکی زیارت امام حسین(ع) و یکی هم در رابطه با زیارات امام رضا(ع). به همین منظور روز ۲۳ ذی القعده که روز زیارتی خاص امام رضا(ع) است مقرر شد که از شهرستان تایباد 1000 نفر زائر در قالب ۲۰ اتوبوس به حرم این امام بزرگوار مشرف شوند.

وی در ارتباط با ثبت نام شوندکان این کاروان زیارتی گفت: برای ثبت نام هیچ محدودیتی از نظر سن، جنسیت و یا مذهب نداریم و از همه اقشار و آحاد مردم در این حرکت دینی و مذهبی ثبت نام می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: قصد ما این است که ان شاءلله روز زیارتی امام رضا(ع) هم مانند دیگر حرکتهای مذهبی مانند کاروان پیاده، اعتکاف و … یک فرهنگ شود تا مسئولین و مردم از روزها و یا ماهها قبل برای این روز برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین سال است که اینگونه جامع، با برنامه ریزی و با این وسعت چنین برنامه ای در شهرستان تایباد به مسئولیت سپاه اجرا شده است، افزود: هدف ما این است از این به بعد هر سال این کاروان زیارتی به سمت مشهد در این روز رهسپار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد تصریح کرد: مدیریت و مسئولیت اجرایی این کاروان زیارتی با ناحیه مقاومت بسیج تایباد است اما تمامی نهادهای شهرستان دست به دست هم داده اند و برای بهتر برگزار شدن این مراسم همکاری می کنند.

حجت الاسلام بسکابادی عنوان کرد: کاروان فردا دوشنبه ۲۳ ذی القعده ساعت شش صبح به سمت مشهد حرکت خواهد کرد و بعدازظهر هم پس از زیارت به شهرستان برخواهندگشت. برنامه بدین صورت است که از خیابان امام رضا(ع) و از میدان زد یا چهارراه برق زائرین پیاده شوند و از آنجا بصورت پیاده روی به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنا شده است در هر اتوبوسی یک روحانی حضور داشته باشد تا درمورد آداب و فضیلت زیارت امام رضا(ع) و دیگر مسائل دینی و فرهنگی به زائرین مطالبی را بازگو نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت یک فرهنگ و روز زیارتی امام رضا(ع) بک مناسبت تقویمی شود و همانطور که برای هفته دولت ستاد تشکیل می شود و برنامه ریزی می کنند برای روز زیارتی امام رضا(ع) هم نهادهای فرهنگی شهرستان از یک ماه قبل ستاد تشکیل دهند و برنامه ریزی جامعی برای بهتر برگزار شدن مراسمات این روز انجام دهند.

حجت الاسلام بسکابادی در پایان تاکید کرد: امیدوارم به مرور زمان در روز ۲۳ ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) نیز مانند ایام شهادت امام رضا(ع) کاروانهای پیاده به سمت حرم این امام بزرگوار حرکت کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی