بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۴۵

هرکه دارد هوس کرببلابسم الله

با هدف انتقال پیام عاشورا؛

کاروان انصارالحسین(ع) پیاده از «حرم رضوی» عازم «حرم حسینی» می شود

شناسهٔ خبر: 2898392 -

مشهد- کاروان انصار الحسین(ع) مشهد از جمله کاروان های زیارتی است که همراهان آن به شوق دیدارمولای خود حضرت سید الشهداء(ع) بیش از ۱۵ سال مسیر مشهد تا کربلا را با پای پیاده به دیدار مولای خود شتافته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، این کاروان برای پانزدهمین سال متوالی امسال نیز تصمیم دارد تا مسیرمشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی کند.

کاروان پیاده انصار الحسین(ع) کاروانی از عاشقان امام حسین(ع) است که از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همه ساله سفر خود را به عشق سرور و سالار شهیدان به کربلا آغاز کرده و با گذر از شهرهای مختلف کشور پیام عاشورا را با خود حمل می کند.

مسئول کاروان پیاده انصار الحسین‌ (ع) مشهد در این رابطه به مهر گفت: ثبت نام پانزدهمین کاروان پیاده کربلا در مشهد مقدس آغاز شده است.

محمد رجبی افزود: این کاروان سعی دارد تا یک بار دیگر با هدف زنده نگاه داشتن قیام عاشورا این مسیر طولانی را با پای پیاده طی کند.

وی بیان کرد: این کاروان که با بدرقه مردم و مسئولان پایتخت معنوی ایران از جوار حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) سفر خود را با پای پیاده به سمت کربلای معلی آغازخواهد کرد پس از پیمودن مسیر مشهد تا کربلای معلی که حدود دوماه به طول خواهد انجامید از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده و از آنجا به عتبات عالیات مشرف می شوند.

رجبی افزود: حرکت کاروان پیاده انصار الحسین (ع)، تنها یک حرکت پیاده روی نیست بلکه هدف اصلی حرکت این کاروان انتقال پیام عاشورا و تبیین قیام حضرت سید الشهداء (ع) از شهری به شهر دیگر بود.

وی اذعان داشت: این کاروان پس از عبور از شهرهای تربت حیدریه، بجستان، فردوس، طبس، خوروبیابانک، نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ایذه، اهواز، آبادان و خرمشهر به شلمچه خواهد رسید.

رجبی افزود: هدف از این حرکت و پیاده روی به کربلا صرفا زیارت نیست بلکه این حرکت یک حرکت فرهنگی و معنوی است که احساسات مردم را تحریک می کند و عواطف آنان را نسبت به سید الشهداء(ع) افزایش می دهد.

وی بیان کرد: این کاروان به لطف خدا و مدد اهل بیت (ع) امسال برای پانزدهمین سال سفر خود را با پای پیاده از مشهد مقدس تا کربلای معلی طی خواهد کرد و لذا تاکنون تعداد زیادی از عاشقان حرم حضرت اباعبد الحسین (ع) با مراجعه به مجتمع بقیه الله (عج) نسبت به ثبت نام برای حضور در این کاروان ثبت نام کرده اند.

گفتنی است کاروان انصارالحسین(ع) به همت مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله لاعظم شهرک شهید رجایی مشهد همه ساله با خیل مشتاقان راهی کربلا شده و در شهر های بین مسیر حرم رضوی تا حرم حسینی مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۷
barat kolsomiyan

نظرات  (۱)

واقعا عالی بود کل وبتون سلامت باشین وتندرست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی