بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

ا

آقا معلم همیشه مهربان بود

سید‌اسماعیل رضوی پدر شهید سیدحمید رضوی می‌گوید: شهید رضوی دارای اخلاق اسلامی و همیشه مهربان بود و نسبت به خانواده بسیار با احترام برخورد می‌کرد.

 خبرگزاری فارس: آقا معلم همیشه مهربان بود


 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهید سید حمید رضوی در سال ۱۳۴۲ در مشهد متولد شد.

 

وی پس از طی دوران مدرسه، در مرکز تربیت معلم تهران در رشته امور تربیتی پذیرفته شد و پس از گذراندن سال اول دانشگاه، به صورت داوطلبانه به عنوان معلم در مدارس شهرستان تایباد به خدمت مشغول شد.

 

سید اسماعیل رضوی پدر شهید حمید رضوی می‌گوید: او دارای اخلاق اسلامی و همیشه مهربان بود و نسبت به خانواده بسیار با احترام برخورد می‌کرد.

 

شهید رضوی در سال ۱۳۶۳ به جبهه اعزام شد و در سمت معاونت فرماندهی لشکر نصر فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داد و در روز ۲۲ اسفند سال ۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

بخشی از وصیت‌نامه شهید

 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ. تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ.

 

مدتی است که قصد نوشتن مطالبی را به عنوان وصیت‌نامه دارم و این موضوع چندی است که فکر مرا مشغول کرده است. در حال خواندن آیات قرآن به بعضی آیات که می‌رسم بعضی مطالب به یادم می‌آید که آیه ذکر شده اول مطلب نیز از همان آیات است. برای من بهتر است که از آیات استفاده کنم چون مطلبی برای گفتن و نوشتن ندارم.

 

اول برای خویشان و نزدیکان که به کسب و کار مشغول بوده و جز به زبان از جنگ و انقلاب حمایت نمی‌کنند باید عرض کنم این آیه شما را به تجارتی بهتر از کسب و کار دعوت می‌کند و شما را راهنمایی می‌کند.

 

عبارت ایمان به خدا و رسولش و مجاهدت در راه خدا که خود دو گونه آمده است: اول به وسیله اموال و دارایی خود سپس به وسیله جان و نفس.

 

به قول قرآن، مسلماً برای شما بهتر است و دلایل آن چنین است: اول گناهان شما بخشیده و داخل بهشت می‌شوید و در آنجا خانه‌های طیبه است.

 

آری اگر بدانیم حتما از خانه‌های مجلل دنیای چشمپوشی می‌کنیم و مشتاق خانه آخرت خواهیم بود. باید به فکر باشیم که در آخرت از اهل آتش نشویم و این را بدانیم که اهل بهشت همانا رستگارند.

 

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی