بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

حادثه هفتم تیر از نظر زمانی در بدترین موقعیت امنیتی کشور رخ داد

رئیس دادگستری شهرستان تایباد عنوان کرد: حادثه هفتم تیر از نظر زمانی در بدترین موقعیت امنیتی کشور اتفاق افتاد.

به گزارش تایبادخبر، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و یادواره شهیدعلی اکبردهقان نماینده مردم شهرستان های تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی امروز(۷تیر۹۴) فبل از نماز مغرب و عشا درمحل مسجد ابوالفضلی(ع) تایباد برگزارشد.

محمدعلی رواستان رئیس دادگستری شهرستان تایباد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: عمق حادثه هفتم تیر را شاید ما که در آن فضا نبودیم، نتوانیم درک کنیم و نتوانیم بفهمیم چه اتفاقی در آن روز افتاده است. این یادواره ها و جلساتی که برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر برگزار می شود وسیله ای است که ما  شناخت مان را در این جهت تقویت کنیم.

وی افزود: حادثه هفتم تیر از نظر زمانی در بدترین موقعیت امنیتی کشور رخ داد. ما در جبهه ها مشغول دفاع مقدس بودیم، ۳۱ خرداد نماینده امام در شورای عالی دفاع شهید چمران به شهادت رسیدند یکم تیر بنی صدر عزل شد و کشور رئیس جمهور نداشت که جلسه هفتم تیر هم به همین منظور تشکیل شده بود. ششم تیر نیز مقام معظم رهبری نماینده ی دیگر امام در شورای دفاع مورد سوء قصد قرارگرفتند و تا مرز شهادت پیش رفتند و در بیمارستان بودند.

وی ادامه داد: در این شرایط در هفتم تیر حادثه ای اتفاق افتاد که ۲۷ نماینده مجلس و چهار نفر از وزرا و دیگر افرادی که همه جزء مسئولین کشور بودند به شهادت رسیدند.

وی گفت: در بین شهدای هفتم تیر، رئیس قوه قفضائیه مرحوم شهید بهشتی نیز بودند. قوه مجریه رئیس ندارد ، قوه قضائیه هم رئیسش را در این حادثه از دست می دهد و مجلس شورای اسلامی هم بدلیل شهادت بسیاری از نمایندگان از حد نصاب تشکیل برای انتخاب ریاست جمهوری کمتر بودند. در آن شرایطی که بوجود آمده بود آیا بدون اراده الهی می شد کشور را اداره کرد؟

وی افزود: در بین این شهدا ، شهید علی اکبر دهقان نماینده مردم شهرستان های تربت جام و تایباد هم حضورداشتند که در این شهرستان کمتر از این شهید بزرگوار یاد می شود و مردم آشنایی چندانی با این شهید ندارند.

رئیس دادگستری تایباد بیان کرد: شغل اصلی این شهید معلمی بوده است. ایشان از کسانی بودند که هم در فعالیتهای قبل از انقلاب و هم در فعالیتهای دینی آن زمان که بیشتر بحث بهائیت رونق  داشت علیه بهائیت جبهه گیری می کنند و انجمن راه می اندازند. بخشی از تلاشهای تاسیس صندوق خیریه المهدی تربت جام را ایشان انجام دادند.

وی گفت: شهید علی اکبر دهقان در روز ۳۱خرداد که شهید چمران به شهادت می رسند خطاب به همسرشان آرزوی شهادت می کنند و دقیقا هفت روز بعد ایشان به این آرزویشان رسیدند.

رواستان خاطرنشان کرد: آخرین جمله ای که از شهیدبهشتی در آن جلسه نقل شده است ، این جمله است که “بچه ها بوی بهشت می آید آیا شما هم استشمام می کنید” و بلافاصله بعد از این جمله انفجار اتفاق می افتد.

آیت الله محمد محدثی امام جمعه شهرستان تایباد در این مراسم عنوان کرد: منافقین منحوس ترین فاجعه ای که بوجود آوردند فاجعه هفتم تیر بود. واقعا مصیبتی بود برای جامعه و مردم انقلابی ما. منافقین خوشحال بودند که دست به این جنایت زده بودند و در خیابانها شادی می کردند. زنهای اینها در جمعشان می رقصیدند و انتظارشان این بود که دیگر انقلاب تمام شده، اما اتفاقا از همین روز هفتم تیرماه گور اینها کنده شد و اینها دربه در و فراری و مخفی شدند.

وی افزود: بعد از واقعه هفتم تیر مردم وارد صحنه شدند و در روز تشییع جنازه این شهدای بزرگوار غوغایی را به راه انداختند. که منافقین ناامید شدند و فهمیدند که مردم ایران بیدی نیستند که از این بادها بلرزند. البته عزیزانی از دست رفتند که جزء سران انقلاب بودند مخصوصا شهید بهشتی که به قول معروف سید شهدای هفتم تیر بودند.

وی تصریح کرد: خون آنها و شهادت آنها به نفع اسلام و مسلمین تمام شد و موجب استحکام نظام و انسجام ملت مسلمان ایران شد.

محدثی بااشاره به شهادت علی اکبر دهقان در جمع شهدای هفتم تیر، گفت: ایشان مورد علاقه مردم بودند. در ایام قبل از انقلاب هم ایشان همت عالی داشتند درجهت هدایت و ارشاد جوانان و در صحنه ها و برنامه های متعددی حضور داشتند و در آخر هم در یکی از همین صحنه ها خونشان ریخته شد.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: مجموعا ۷۲ نفر در واقعه هفت تیر به شهادت رسیدند که شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه و از یاران نزدیک امام(ره) در بین این شهدا بودند.

وی افزود: همه ی ما از این دنیا می رویم اما چگونه رفتن ما مهم هست. بعضی ها مانند شهدای هفت تیر با افتخار از این دنیا می روند و خیلی ها هم مانند منافقینی که در این ترور نقش داشتند باخفت و خواری می میرند و از این دنیا می روند.

امام جمعه تایباد تصریح کرد: منافقین بوسیله جوانهای نادان ، جنایات زیادی را به بار آوردند و بارزترین که تاسف انگیزترین این جنایان واقعه هفتم تیر بود و گرنه آنها جنایت کردند و شاید دهها هزار نفر را به شهادت رساندند و بعد هم به خارج رفتند. امروز هم گاهی با اسرائیلی ها هستند گاهی با سعودی ها و هر جا هم فتنه و حرکتی علیه انقلاب و اسلام هست اینها هم شریک هستند.

وی بااشاره به حادثه تروریستی مسجد امام صادق(ع) کویت، گفت: احمقی که با منفجر کردن خود در رکعت دوم نمازعصر روز جمعه ییش از ۲۰۰ نفر را مجروح و بیش از ۲۰ نفر را به شهادت می رساند فکر می کند کار خیری کرده است.

وی ادامه داد: همانظورکه در عراق وقتی همچنین صحنه ای پیش می آید و مامورین عراقی مسببش را دستگیر می کنند، این تروریست ناراحت می شود و عنوان می کند چرا مرا از بهشت محروم کردید. شما مرا از رسیدن به بهشت بازداشتید اگر خود را منفجر می کردم الان در محضر پیامبر(ص) بودم. اینگونه مغزهای اینها را شستشو می دهند. این اراجیف را در مغز اینها فرو می کنند و سبب می شود تا چنین جنایات بزرگی را مرتکب شوند.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۱)

۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۱۳ فرشاد اشتری
مطلب کاملی بود...
یا حق
پاسخ:
باتشکر ازاینکه به ماسرزدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی