بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

جشن باشکوه «وحدت باران رحمت» در تایباد برگزارشد

همزمان با هفته وحدت جشن باشکوه «وحدت باران رحمت» درمحل سالن شهید سهامی تایباد باحضور هنرمندان و جمع زیادی ازخانواده های شهروندان تایبادی برگزارشد.

به گزارش تایبادخبر، دراین مراسم که هنرمندان تایبادی در اجرای سرود های سنتی در وصف پیامبر(ص) و هفته وحدت سنگ تمام گذاشته بودند. گروه های نمایشی نوجوانان شهرستان هم در ترویج سبک پوشیدن لباس سنتی تایباد و جلوگیری از به فراموشی سپردن لباس و لهجه محلی تایبا ی نمایش نامه های طنزی نیز اجرا کردند که این نمایشنامه ها و اجرای سرودهای محلی، با پوشش سنتی برای شرکت کنندگان جالب توجه بود. هرچند دراین مراسم جشن باشکوه وحدت حضور مردم بهمراه خانواده چشم گیر بود، ولی ازحضور مسئولین تایباد در این مراسم خبری نبود.

حاضرین دراین مراسم استفاده لازم وتذکرات فرهنگی داده شده به زبان هنر را درخصوص دو مشکل فرهنگی موجود شامل: نزدیک شدن به فراموشی لباس و لهجه محلی تایبادی شنیدند و برای اولین بار دربین خانواده های تایبادی در این مراسم جرقه ای زده شد برای پوشیدن واستفاده از لباس محلی تایبادی و اینکه لباس محلی تایبادی چه برای مردان، وچه برای زنان تایبادی؛ علاوه بر داشتن حجاب کامل، دربرابر گرما و سرمای منطقه اثرات خاص خودش را دارد و پوشش این لباس نیز زیبایی و جلوه ای ویژه خود را دارد.

گروه های سرود ونمایشی ضمن پوشش انواع لباسهای خارجی و مقایسه با پوشش محلی تایبادی، ارزش و زیبایی لباس این مرز وبوم را به خانواده های شرکت کننده نشان دادند که مورد استقبال ویژه قرار گرفت و با توجه به طولانی شدن مراسم، هنرمندان تایبادی توانستند تا آخر مراسم جمعیت شرکت کننده را همراه خود داشته باشند . .

حمزه آزاد تنها مسئول شرکت کننده که از ابتدا تا انتهای مراسم حضور داشت، در پایان مراسم از حاضرین تقدیر نمود و درحاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگارما با انتقاد از عدم حضور مسئولین در اینگونه مراسمات، افزود: اگر برای دیدن این برنامه های فرهنگی مسئولین شهرستان حضور پیدا کنند، هم هنرمندان شهرستان دلگرم می شوند و هم گفتن مشکلات فرهنگی شهرستان با زبان هنرمندان اثر بیشتری خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: در هفته وحدت برنامه های موثری امسال انجام شده که ازجمله آن مراسم شب شعر وحدت می باشد که در شب چهارشنبه درمحل مجتمع فرهنگی تایباد برگزارمی شود وجشن ویژه کودکان که باحضور هنرمندان شهرستان ومربیان به این مناسبت برگزار می شود.

گزارش از برات گلثومیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی