بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

وزیر ارتباطات مشکلات این حوزه را در شهرستانهای شرق خراسان بررسی کرد

مشهد- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه شب در سفر به شرق خراسان رضوی مشکلات و کمبودهای حوزه ارتباطات را در شهرستانهای تربت جام، تایباد و باخرز مورد بررسی قرار داد

.


محمود واعظی در نشست شورای اداری شهرستان تربت جام که تا پاسی از شب ادامه یافت، با حضور فرمانداران تایباد و باخرز از تشکیل کمیته ای در تهران برای رفع مشکلات این سه شهرستان خبر داد.
وی گفت: برنامه وزارت ارتباطات این است که روستاهای فاقد اینترنت و بالای 30 خانوار جمعیت تا اواخر امسال و اوایل سال آتی از خدمات اینترنت بهره مند شوند.
وزیر ارتباطات افزود: بقیه روستاها شامل بالای 15خانوار جمعیت نیز تا اواخر سال 1395 از این طرح بهره مند خواهند شد.
وی گفت: دولت در نظر دارد که انتخابات اسفند ماه با حداکثر امکانات و تجهیزات در سطح کشور برگزار شود لذا امیدواریم بتوانیم در حوزه ارتباطات گامی اساسی در انتخاباتی سالم برداریم.
واعظی همچنین از فعال کردن بخش خصوصی و کمک برای اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح کشور خبرداد
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های دولت موضوعات اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار است، امری که با وحدت و همدلی مسوولان محقق می شود.
وزیر ارتباطات همچنین به وحدت شیعه و سنی در شهرستانهای شرق خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ارتباطی که بین مردم و مسوولان در این منطقه تلفیقی وجود دارد بهترین الگو برای سایر مناطق کشور است می باشد زیرا رفع کردن مشکلات ریشه در وحدت و همدلی مردم و مسولان دارد.
علی رستمی فرماندار تربت جام نیز در این نشست گفت: 51 روستای این شهرستان برخی مواقع با فقدان خدمات تلفن ثابت و پوشش اینترنت به ویژه از طریق خطوط اعتباری همراه اول و ایرانسل مواجه می شوند.
مرکز شهرستان 270 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 137 هزار نفر از جمعیت تربت جام در 251 روستای این شهرستان ساکن هستند. این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، پنج بخش و 13 دهستان است
فرماندار باخرز نیز در همین نشست گفت: 19روستای این شهرستان فاقد تلفن ثابت هستند.
محسن مه ابادی افزود: شرایط جوی در روستاهایی هم که خدمات تلفن همراه اول و ایرانسل در آنها ارائه می شود سبب شده تا امکانات و تجهیزات کنونی جوابگوی خدمات مطلوب به متقاضیان نباشد.
مرکز شهرستان 54 هزار نفری باخرز نیز در فاصله 215 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. باخرز متشکل از دو بخش مرکزی و بالاولایت 58 روستای دارد که 45 هزار نفر از جمعیت شهرستان ساکن آنها هستند. باخرز یکی از بخشهای شهرستان تایباد بود که مرداد ماه سال ۱۳۸۹ به شهرستان تبدیل شد
معاون فرماندار تایباد نیز در این نشست با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 46 درصد روستاهای این شهرستان فاقد پوشش خدمات اینترنتی و 43 درصد روستاها فاقد تلفن ثابت هستند.
مرتضی موسوی زارع افزود: در برخی روستاها نیز به هیچ عنوان ارائه خدمات ارتباطات به نحوه مطلوب صورت نمی گیرد.
مرکز شهرستان 110 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع استتایباد مرکب از دو شهر، دو بخش و 38 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۷
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی