بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

دوستی با آمریکا برای ما مشکل گشا نیست/اگر اقتصاد مقاومتی را بدرستی اجرا کنیم دشمن مجبور به تسلیم می شود


دوستی با آمریکا برای ما مشکل گشا نیست/اگر اقتصاد مقاومتی را بدرستی اجرا کنیم دشمن مجبور به تسلیم می شود

امام جمعه تایباد ضمن تاکید بر اینکه دوستی با آمریکا برای ما مشکل گشا نیست، گفت: اگر آمریکائیان قسم بخورند و ما هم برویم دست و پای آنها را ببوسیم باز هم هیچ کاری برای ما نخواهند کرد. اینها نمی خواهند ایران حتی یک ذره پیشرفت کند.

آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد در گفتگو با تایبادخبر عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که بوسیله آن بتوانیم در برابر تحریمها و تهدیدهای خارجی مقاومت کنیم. اگر قرار باشد هم ولخرجی کنیم و هم تولید زیادی نداشته باشیم مطمئنا در بحث اقتصادی عقب خواهیم ماند.

وی ضمن اشاره به اینکه داشتن یک دفتر و یا یک محل کار شیک و پرهزینه افتخار نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه هزینه های بیخودی برای خرید ساختمانهای آنچنانی برای وزارتخانه و یا دفاتر مسئولین مملکتی نشود و یا بیت المال را خرج تجهیزات شیک این ساختمانها نشود.

وی عنوان کرد: دلیل سرپا شدن و پیشرفت اقتصادی ژاپن و تبدیل شدن آنها به یک کشور اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم باوجود آن همه تخریب و ویرانی، قناعت کردن آنها بود و اینکه تا توانستند در کارهای تولیدی گام برداشتند.

امام جمعه تایباد به خوشحالی مسئولین شهرستان بابت قبولی دانش آموزان تایبادی در رشته های مختلف پزشکی اشاره کرد و گفت: حیدری یکی از مدیر کل های آموزش و پرورش در گذشته عنوان کرد در سفری که به ژاپن داشتم از هشت نفر از دانش آموزان یک کلاس در ژاپن پرسیدم می خواهید چکاره شوید، چهار نفر گفتند می خواهیم در صنایع و تولید برویم و سه نفر هم گفتند می خواهیم به کشاورزی برویم و فقط یکی گفت می خواهم پزشک شوم. اما وقتی در ایران همین سوال را از ۸ دانش آموز پرسیدم ۷ نفر آنها جواب دادند که می خواهم پزشک شوم.

وی باانتقاد از این دیدگاه ، ادامه داد: الان اگر فرزند ما پزشکی قبول شود همه خاندان خوشحال می شوند اما ژاپنی ها اینگونه نیستند و به فکر تولید هستند و اینکه مملکتشان را آباد کنند. تولید و کشاورزی اقتصاد مملکت را جلو می برد نه قبولی در رشته های پزشکی.  به هر حال دلیل پیشرفت ژاپنی ها پس از جنگ جهانی دوم تولید زیاد و قناعت بود.

آیت الله محدثی بیان کرد: دولتمردان خیال می کنند اگر رابطه ما با آمریکا خوب شود و هرچه آمریکا گفت ما بگوییم چشم ، اقتصاد ما جلو خواهد رفت. درصورتیکه واقعیت این چنین نیست. مگر اینها به افغانستان نیامده اند آیا افغانستان پیشرفت کرده است. فقط اختلافات قومی و جنگ و خونریزی در افغانستان بیشتر شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا با ما دشمن است و هیچ کاری برای ما نخواهد کرد. بجای چشم داشتن به دوستی و کمک آمریکا پیشنهاد داد: ما باید روی پای خودمان بایستیم و قناعت کنیم ، زحمت بکشیم و تولید کنیم.

امام جمعه تایباد تصریح کرد: دوستی با آمریکا برای ما مشکل گشا نیست، آنها دشمن هستند. مگر بعد از کودتای ۲۸ مردادی که آمریکایی ها به راه انداختند ما را از مشکلات نجات دادند. کشور ما که بعد از ۲۸ مرداد تا انقلاب اسلامی در دست همین آمریکائیان بود و ایران را از خود می دانستند ، در همان زمانها روستاهای ما چه وضعی داشت. آمریکائیان هیچ قدمی برای رفع مشکلات مردم ایران برنداشتند.

وی ادامه داد: الآن هم اگر آمریکائیان قسم بخورند و ما هم برویم دست و پای آنها را ببوسیم باز هم هیچ کاری برای ما نخواهند کرد. اینها نمی خواهند ایران حتی یک ذره پیشرفت کند.

وی تاکیدکرد: در قدم اول باید استقلال سیاسی داشته باشیم بعد استقلال اقتصادی و بعد هم استقلال فرهنگی. یکی از راههای داشتن استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. به مردم باید یاد بدهیم که با تلاش تولید کنند و چشم به بیگانگان نداشته باشند. نه دولتی ها و نه مردم نباید خرجهای گزاف کنند.

امام جمعه تایباد گفت: وقتی که اقتصاد مقاومتی را بدرستی اجرا کنیم ، اقتصاد ما رونق می گیرد بعد کارهای ما پیشرفت خواهدکرد و دشمنان هم در مقابل ما مجبور به تسلیم می شوند. وگرنه اگر به هوای این باشیم که بیگانگان بیایند و مملکت را برای ما آباد کنند بیچاره تر از قبل خواهیم شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۱
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی