بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

اردوهای جهادی سبب خرسندی و امید در دل مردم مستضعف می شود

اردوهای جهادی سبب خرسندی و امید در دل مردم مستضعف می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد گفت: این حرکت مورد قبول مردم بوده و سبب ایجاد خرسندی و امید در دل مردم می شود. چراکه دوستان بسیجی در قالب اردوهای جهادی بدون هیچگونه چشمداشتی و با روی خوش به مردم مستضعف و محروم کمک می نمایند.

سرهنگ حسن نعمتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد در گفتگو با تایبادخبر عنوان کرد: نفس کار گروههای جهادی ابراز همدردی و تعاون و همکاری با قشر محروم و ضعیف جامعه است که بیشتر هم بسیج مناطق محروم و دور از دسترس و به نوعی کم امکانات را مد نظر دارد تا برخی از نیازهای آنان را برآورده و با همکاری و همیاری مشکلات آنها را برطرف نماید.

کمک به محرومین در ذات ایرانیان بوده است

وی تصریح کرد: کمک به محرومین در ذات ایرانیان بوده است. در گذشته هم در مناطق مختلف ایران، چندنفر که توانمند بودند با هم یک گروه تشکیل می دادند و در رفع نیازها و مشکلات کشاورزی و عمرانی به محرومین کمک می کردند. الان هم بسیجیان به همین شکل تمام هم و غم و توان خود را می گذارند تا در قالب حلقه های صالحین و گروههای جهادی به مردم محروم کمک کنند.

سرهنگ نعمتی گفت: رویکرد بسیج این است که بصورت گروهی در روستاهای محروم حاضر شوند و در عرصه های مختلف چه فرهنگی  و چه عمرانی در هرجا که نیاز باشد ورود کنند و درد و غم و رنجی را از دل محرومین بزدایند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد عنوان کرد: ما امسال ساخت و ساز یک باب منزل مسکونی برای یک خانواده محروم را در برنامه داشتیم که توانستیم این خانه را از صفر شروع کنیم و به لطف خدا در ظرف ۵۰ روز با اثاثیه تحویل این خانواده بدهیم.

وی به پروژه های مسترک بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در ۱۵ مورد ساخت و ساز خانه های محرومین و احیای اماکن کوچک، با کمیته امداد توسط گروههای جهادی کار مشارکتی انجام دادیم.

وی با تاکید بر خداپسندانه بودن کار گروههای جهادی بسیج عنوان کرد: این حرکت مورد قبول مردم بوده و سبب ایجاد خرسندی و امید در دل مردم می شود. چراکه دوستان بسیجی در قالب اردوهای جهادی بدون هیچگونه چشمداشتی و با روی خوش به مردم مستمند و مستضعف کمک می نمایند که این کار رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

بخاطر ادای دین به شهدا در اردوهای جهادی بسیح شرکت کردم

سرهنگ نعمتی اظهارکرد: ما از برخی از این نوجوانان و جوانان وقتی سوال می کنیم که چرا در اردوهای جهادی شرکت کردید؟ جوابهای دلنشینی می دهند. مثلا جوانی به بنده گفت که بخاطر کفاره گناهانم به این اردوهای جهادی آمدم و یا نوجوانی دیگر گفت بخاطر دینی که نسبت به شهدا داریم به این اردوها آمده ام تا به محرومین کمک و با اینکار قسمتی از دین خود به شهدا را ادا کنم.

حضور بسیجیان شیعه و سنی درکنار هم ، تبلیغ وحدت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد گفت: ویژگی دیگری که اردوهای جهادی بسیج در شهرستان تایباد دارد حضور بسیجیان شیعه و سنی در کنار هم است که این امر باعث تبلیغ وحدت شیعه و سنی در شهرستان می شود.

وی بیان کرد: هدف همه ی گروههای جهادی این است که دست به دست هم دهند تا طبقه محروم جامعه را از محرومیت نجات دهند و کمک حال آنها شوند.

حضور بیش از ۸۰۰ بسیجی در اردوهای جهادی بسیج در تابستان امسال

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی بسیج تایباد در تابستان امسال بیش از ۸۰۰ بسیجی خواهر و برادر در قالب قشرهای محلات، اداری ، دانش آموزی ، دانشجویی و اصناف حضور داشتند که به کار مرمت و بهسازی مدارس، مساجد و پایگاههای روستاهای محروم پرداختند.

سرهنگ نعمتی اضافه کرد: ما همچنین در یک کار جهادی در چندین روستای محروم و دورافتاده شهرستان تایباد، نشتی های لوله های آب را تعمیر و ترمیم کردیم و همچنین در تابستان امسال کانون جامعه پزشکی ما ویزیت و داروی رایگان به تعدادی از روستاهای محروم ارائه کردند که همه ی اینها نشات گرفته از ایثارگریهای دوران دفاع مقدس است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۳
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی