بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

باهمت مسوولین ونیروی انتظامی کولی ها ازورودی شهرتایباد کوچ داده شدند


کولی های ورودی شهر تایباد پس از یکسال کوچ کردند

در پی اعتراضات شهروندان تایبادی به حضورمتکدیان وکولی ها در ورودی شهر تایباد با همت نیروی انتظامی واعضای شورای تامین شهرستان ، این کولی ها پس از یکسال از این شهرستان کوچ کردند.

، در پی اعتراضات شهروندان تایبادی به حضور متکدیان وکولی ها در ورودی شهر تایباد وچاپ گزارش در روزنامه خراسان صفحه شهرستانها ۲۸خردادسال جاری، و پی گیری شهروندان تایبادی، با همت نیروی انتظامی واعضای شورای تامین شهرستان تایباد به خواسته مردم وشهروندان تایبادی توجه شد و کلیه کولی ها که در ورودی شهر تایباد خیمه زده بودند و صحنه ای دلخراشی ازوضعیت عدم رعایت مسایل بهداشتی و مزاحمت های متعددی برای شهروندان تایبادی ایجاد نموده بودند ازشهرستان کوچ داده شدند.

DSC 2134 Copy 1024x584 کولی های ورودی شهر تایباد پس از یکسال کوچ کردند

در این خصوص شهروندان تایبادی ازمتولیان این اقدام خداپسندانه و انعکاس این مشکل توسط روزنامه خراسان، سایت تایباد خبر، نشریه ندای تایباد تقدیر و تشکر نمودند که دراین خصوص گفتگویی بامردم وفرمانده انتظامی شهرستان انجام شد که درپی می خوانیم.

نوری شاعر تایبادی که درخصوص حضور کولی ها ومتکدیان وبهم زدن وضعیت بهداشتی ورودی شهر تایباد توسط آنها، اشعاری را سروده بود، ازمسوولین امنیتی شهرستان تایباد علی الخصوص اقدام قاطع فرماندهی نیروی انتظامی وپرسنل انتظامی و همه مسوولینی که درحل این مشکل به شهروندان تایبادی کمک کرده اند تقدیر نمود وگفت: به نمایندگی ازجامعه هنری تایباد ازمسوولینی که این مشکل را حل کردند سپاسگزاریم.

علیرضا بخشنده محقق وتاریخ نگار تایبادی عنوان کرد: حضور کولی ها ومتکدیان در شهرتایباد چهره این شهرستان تاریخی را مخدوش کرده بود و امروز مردم و جامعه فرهیخته شهرستان از همه متولیان و دست اندرکارانی که اقدام به رفع این مشکل کرده اند، تقدیر وتشکر می کنیم.

میثم شجاعی یکی از فعالان عرصه هنر شهرستان، گفت: شهروندان، کارمندان ادارات که برای استراحت بعدازظهرها با زنگ های ممتد گدایان وکولی ها امانشان برده شده بود چند روزی است که نفس راحتی می کشند. امید است که دیگر این حضورمشکل ساز کولی ها برای تایباد تکرارنشود.

سرهنگ محمد رضا روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد درخصوص نحوه برخورد وکوچ دادن کولی ها گفت: این افراد طریقه زندگیشان با روش خاص است و اگر در شهرستانهای استان، ماندنشان مقرون به صرفه نباشد ماندگاری طولانی ندارند و سریع از یک محل به محل دیگر کوچ می کنند ولی درشهرستان تایباد بدلیل استقبال مردم ازخرید وسایل وابزاری که می ساختند ماندگاری آنها زیاد شده بود که درپی اعتراض مردم و شهروندان موضوع درشورای تامین شهرستان مطرح و ظرف یک هفته همه کولی ها کوچ داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: برقراری امنیّت وظیفه نیروی انتظامی است به محض گزارش مشکلات و هماهنگی با شواری تامین ظرف یک هفته همه کولی ها از ورودی شهر کوچ داده شدند و ان شاءلله دیگر مردم شهرستان شاهد حضور آنها نخواهند بود.

وی به ضرورت جلوگیری مالکان ازحضور اینگونه افراد در اراضی رهاشده درمرکز و اطراف شهر اشاره نمود وگفت: شهرداری محترم، شورای بهداشت ومالکان باید به فکر بهداشت مردم باشند و از استقرار اینگونه افراد دراراضی خود جلوگیری کنند.

DSC 2120 Copy 1024x584 کولی های ورودی شهر تایباد پس از یکسال کوچ کردند

وی پیامی هم به والدین جوانان تایبادی داشت که دراین خصوص گفت: والدین باید بر فرزندان خود نظارت لازم را داشته باشند تا جوانان آنها اقدام به خرید چاقو، و……. ازاینگونه افراد نکنند. عدم استقبال ازخرید ابزار ساخته شده توسط این افراد ماندن آنها را درشهرستان تایباد غیرممکن می کند و اقدام پلیس آخرین تذکر به اینگونه افراد باید باشد، متاسفانه در حضور طولانی این افراد در ورودی شهر تایباد که باعث نارضایتی شده بود مالکین وسایر شخصیت های حقوقی که متولی بهداشت محیط می باشند اقدام به موقع نکرده بودند که این مشکل ایجاد شد وپلیس وشورای تامین وارد عمل شدند.

ایوب سیدالحسینی شهردارتایباد هم درخصوص معتادان وگدایان غیر کولی شهرستان وجلوگیری ازایجاد مزاحمت برای شهروندان تایبادی اظهارکرد: کمک به فقرا در فرهنگ مردم تایباد نهادینه است، ولی برای رفع مزاحمت معتادان خطرناک با هماهنگی انجام شده با فرمانداری و نیروی انتظامی مکانی آماده شده تا اینگونه معتادان خطرناک چند روزی نگهداری وبه مراکز بازپروری فرستاده شوند. لذا لازم است قبل ازجمع آوری این افراد توسط پلیس وشهرداری بستگان این افراد نسبت به جمع آوری معتادان وابسته به خود اقدام کنند

برات گلثومان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۱
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی