بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

نوبخت: توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی

مشهد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مدیریت هدفمند برای توزیع اعتبارات، مبنای عمل این سازمان است.

محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: بخش اول برنامه ششم توسعه را سوم شهریور ماه به دولت دادیم که تا آخر شهریور ماه به مجلس ارسال می شود و بخش دوم آن نیز بعد از ارائه بودجه سال آینده ارائه خواهد شد.
وی اظهار کرد: ستاد بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی همانند سال گذشته 15 آذر ماه قانون بودجه سال آینده را به صورت عملیاتی به مجلس ارائه خواهد داد.
وی گفت: آنچه بیش از تهیه برنامه بودجه برای ما دشوار است توزیع اعتبارات مختصر و محدود است که تلاش می شود این بودجه ها به بخش هایی داده شود که مردم نفع بیشتری ببرند.
وی با اشاره به وضعیت خراسان رضوی و معضلات آن نیز افزود: این سفر به منظور پیگیری مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی انجام شد و علاوه بر آن برخی مسائل جدی استان از قبیل بحران آب، حاشیه نشینی و مشکلات دیگر هم بررسی گردید.
وی در زمینه اعتبارات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی با بیان اینکه از ابتدای سال از 230 میلیارد ریال اعتبارات این شرکت هیچ رقمی اختصاص نیافته است قول داد طی دو ، سه روز آینده بخشی از این اعتبارات تخصیص یابد.
وی همچنین تاکید کرد: تخصیص اعتبارات این بخش از متوسط تخصیص استان بیشتر خواهد بود و به نسبتی که وضعیت بودجه ای کشور بهبود یابد سطح تخصیص هم افزایش خواهد یافت.
وی در زمینه مطالعات مربوط به خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و مشهد هم گفت: تلاش می کنیم 50 میلیارد ریال اعتبار مورد قرارداد با پیمانکار بر اساس توافقی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده به صورت متناسب تخصیص داده و مطالعات این طرح به انجام برسد.
وی در باره ضرورت تامین اعتبار برای آبرسانی هشت شهر استان که با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند هم اظهار کرد: برای آنکه این امر به سال بعد موکول نشود از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم مقررات مالی می توان اعتبار ویژه ای را اختصاص داد.
وی در ادامه با اشاره به سفر هیات دولت به این استان افزود: این سفر 131 پروژه مصوب با اعتبار هفت هزار و 230 میلیارد ریال داشت که باید طی سال های 93 و 94 به انجام برسد.
نوبخت گفت: از این تعداد پروژه بخشی سال قبل به انجام رسید و بخشی هم در مراحل پایانی کار است و دست کم 23 طرح دیگر از این مصوبات با مجموع اعتبار یک هزار و 730 میلیارد ریال که یک هزار و 520 میلیارد ریال آن در ردیف های قانونی امسال در نظر گرفته شده است باید تا پایان سال جاری به انجام برسد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 50 درصد اعتبار مربوطه پرداخت شده و امیدواریم با مدیریت صحیح استان تا قبل از پایان سال این پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری بهره برداری شود.
وی ادامه داد: در حاشیه این سفر و جلسه هیات دولت در حرم مطهر رضوی طی شهریور ماه پارسال همچنین موضوع انتقال آب با لوله و اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.
وی گفت: هر چند این موضوع از مصوبات رسمی سفر دولت به استان نبود اما در این زمینه توافق شد و بر اساس اهمیت و ضرورت آن و وضعیت بسیار بحرانی آب در استان ظرف یک ماه آینده یک هزار میلیارد ریال از این اعتبار طی یک یا دو قسط به استان پرداخت خواهد شد.
نوبخت با تاکید بر پیگیری این موضوع از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: این امر جزو تعهدات ما است و باید به نتیجه برسد. 
وی همچنین در باره طرح های آبیاری تحت فشار هم با بیان اینکه امکان تخصیص 100 درصدی اعتبارات این حوزه در استان وجود ندارد اظهار کرد: با این وجود بیشترین تخصیص را به خراسان رضوی خواهیم داشت.
معاون رییس جمهوری در زمینه تعییر الگوی کشت و سوق یافتن به سوی کشت گلخانه ای هم گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وضعیت بحرانی آب طی هفته گذشته قرارداد سه جانبه ای بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی و برخی بانک ها منعقد شد.
وی افزود: بر این اساس اعتبار و تسهیلات قابل توجهی برای اجرای یک هزار هکتار کشت گلخانه ای با هدف ایجاد اشتغال، تولید و صرفه جویی در مصرف آب پرداخت می شود.
وی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست این موضوع را پیگیری نماید تا سهمی از این اعتبارات به خراسان رضوی اختصاص یابد.
وی در زمینه بهسازی کشف رود هم گفت: بخشی از یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر دولت در سال جاری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در زمینه مشکل حاشیه نشینی مشهد هم نمی توان شهرداری را تنها گذاشت ضمن آنکه وضع زندگی مردم در این مناطق نه تنها با کرامت انسانی تعارض دارد بلکه شایسته نظام ما نیست.
نوبخت افزود: هرچند حاشیه نشینی محدوده ماموریت شهرداری تعریف شده اما نمی توان این مجموعه را تنها گذاشت لذا دولت باید به این موضوع وارد شود و همه امکانات خود را به کار گیرد و دستگاه های مختلف برای خدمات رسانی به آن ورود یابند و نیازها را برطرف نمایند.
وی گفت: ردیفی در قانون بودجه برای این امر وجود دارد اما اعتقاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر آن است که به هر میزان اعتبار نیاز باشد در یک مدت معقول اختصاص دهیم.
وی عنوان کرد: برای بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی اطراف مشهد نیاز به یک برنامه است که در برنامه تدوین شده اولیه 21 هزار و 400 میلیارد ریال برای این منظور مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه امسال در مصوبات دولت چنین ارقامی برای این منظور وجود ندارد افزود: برنامه جامع حاشیه مشهد باید کامل شود و یک دستگاه اجرایی مسوول در این زمینه باید در کنار ستادی که تشکیل شده داشته باشیم.
نوبخت اظهار کرد: دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است به این امر تخصیص مناسب را داشته باشد.
وی با بیان اینکه دو درصد از اعتبارات ماده تنظیم مقررات مالی دولت و سه درصد مدیریت بحران و جبران خسارت از کل بودجه کشور در اختیار دولت است افزود: می توان بخشی از نیاز اعتباری این طرح را امسال از این محل تامین کرد.
وی ادامه داد: همچنین برنامه جامع حاشیه مشهد باید سریعتر به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شود تا در برنامه ششم توسعه گنجانده شده و اعتبارات مورد نیاز ساماندهی این مناطق با کمک شهرداری و سایر دستگاه ها تامین گردد.
معاون رییس جمهوری در ادامه با اشاره به حضور سالانه میلیون ها زائر و مسافر در استان خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح مربوط به زیارت و اعتبارات آن که در ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف شده بود باید ردیف اعتباری خاصی برای این منظور در نظر گرفته شود تا با توجه به خواست مسوولان استان موضوع ابقای آن در برنامه ششم پیگیری گردد.
وی با بیان اینکه طرح زیارت با هدف سنجیده ای در برنامه پنجم توسعه گنجانده شده بود افزود: اینک این طرح و اعتبارات آن یک هزار شریک و مدعی پیدا کرده و همه می خواهند سهمی از آن داشته باشند که با این وضعیت هیچ کس بهره مناسبی نمی برد.
وی عنوان کرد : سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این موضوع را پیگیری می کند تا این ماده از برنامه پنجم توسعه به برنامه ششم تفویض شود و به سه شهر مذهبی کشور محدود گردد.
1906 / 6053

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۶
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی