بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

مولوی علی بایی: اهل بیت پیامبر همیشه بر وحدت تاکید داشتند


مولوی علی بایی: اهل بیت پیامبر همیشه بر وحدت تاکید داشتند

امام جمعه موقت مشهدریزه گفت: ائمه خدا و اهل بیت رسول خدا نمونه وحدت هستند و همیشه بر وحدت تاکید داشتند. شیعه و سنی باید از زندگی و سیره آنها درس گرفته و وحذت را در جامعه اجرایی کنند.

به گزارش تایبادخبر، به مناسبت دهه کرامت مراسم انس با قرآن کریم و مناقب رضوی با حضور مردم شیعه و اهل سنت بخش مرکزی و شهر مشهد ریزه به میزبانی ستاد نماز جمعه اهل سنت مشهد ریزه و همکاری بخشداری میان ولایت و شهرداری در محل مسجد پیامبراعظم (ص) این شهر برگزار شد.

مولوی علی بایی امام جمعه موقت مشهد ریزه در این مراسم گفت: سیره و رفتار امام رضا(ع) مطابق سیره و رفتار جدشان رسول اکرم (ص) بوده است. ایشان از اولیا و اوصیاء خداوند می باشند.

وی ادامه داد: وقتی ایشان وارد نیشابور شدند، دو جمله مهم گفتند که باید این دو جمله را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. اول اینکه اوامر خداوند را انجام دهیم و جمله دوم اینکه به یکدیثگر محبت و مهربانی کنیم.

مولوی علی بایی گفت: وقتی ما محبت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را ادعا می کنیم. باید این محبت را در زندگی مان نشان دهیم. ما باید سیره انبیا، رسول اکرم(ص) و اهل بیت ایشان را در زندگیمان جاری کنیم تا آنچه که ادعا می کنیم اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه خدا و اهل بیت رسول خدا نمونه وحدت هستند و همیشه بر وحدت تاکید داشتند. شیعه و سنی باید از زندگی و سیره آنها درس گرفته و وحذت را در جامعه اجرایی کنند.

امام جمعه مشهدریزه همچنین به شهدای جنگ تحمیلی و سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما باید استقامت و صبر را از شهدا و آرادگان یادبگیریم. و ما مسلمانان شیعه و سنی باید در کنار هم و با وحدت در مقابل هجمه های دشمن استقامت کنیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت عنوان کرد: هفته دولت بهترین فرصتی است که دولت مردان، عملکرد خود را به مردم نشان دهند و برنامه های اجرایی خود را برای مردم شرح داده تا مردم در آرامش و رفاه گتم بردارند.

درحاشیه این مراسم حمزه آزاد دبیر ستاد دهه کرامت شهرستان تایباد برگزاری چنین مراسماتی با میزبانی اهل سنت را نشانگر عمق علاقه شدید اهل سنت به امام رضا(ع) دانست و افزود: دشمنان اسلام برنامه ریزی نموده اند تا اهل سنت را از اهل بیت (ع) به بهانه های واهی چون شرک بودن زیارت و شفاعت و توسل که در حقیقت از عقاید سخیف وهابت است جدا نمایند اما با هوشیاری علمای اهل سنت حنفی که دلداده اهل بیت هستند نقشه دشمنان برآب خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تایبادوباخرز افزود: اهل سنت حنفی اعتقاد ویژه ای به امام رضا (ع) دارند و در طول سال به زیارت امام علی بن موسی الرضا می شتابند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۱
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی