بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

یک قتل درمجلس عروسی ویک خودکشی ظرف یک شبانه روز درشهرستان تایباد


یک قتل درمجلس عروسی ویک خودکشی ظرف یک شبانه روز درشهرستان تایباد

قتل جوان ۲۰ساله وجراحت شدید چندنفر درمجلس عروسی باعث تبدیل شدن عروسی به عزا شد.

به گزارش تایبادخبر، درپی برگزاری مجلس عروسی در شهر تایباد، دوجوان ازبستگان، درمجلس عروسی با افرادی درگیر می شوند وبا آمدن نفرسوم برای میانجیگری متاسفانه مهاجمین باچاقو به این سه نفر حمله ور می شوند که این سه نفر شدیدا مورد اصابت چاقو قرارگرفته و به بیمارستان منتقل می شوند.

یکی ازآنها بدلیل اینکه چاقو به قلبش اصابت کرده فوت نموده و دو نفر دیگر نیز دربخش مراقبت های ویژه بیمارستان تایباد می باشند و تا لحظه مخابره خبر دونفر ازمصدومین بدحال می باشند.

خودکشی زن جوان بعلت اختلاف خانوادگی

حادثه دیگر در شبانه روز گذشته، خودکشی زن جوان دریکی از روستاهای بخش مرکزی تایباد می باشد که این حادثه نیز درنیمه شب بوسیله حلق آویز کردن خانم جوان بوده که زمان باخبرشدن خانواده، زن جوان جان باخته بوده است.

در خصوص این دوحادثه وصحت وسقم موضوع خبرنگارشهرستان نظر دادستان عمومی و انقلاب تایباد را جویا شده که دراین خصوص دکتر مرتضی شعباز دادستان عمومی وانقلاب تایباد گفت: متاسفانه در درگیری درمجلس عروسی یک کشته ودونفرشدید مجروح شده اند که لازم است خانواده ها رعایت مسایل عرف وشرع را درمجالس عروسی داشته باشند وساعات مجالس عروسی را به حداقل برساند که تا نیمه های شب مجالس غیر شرعی وغیر عرفی برگزارنشود.

وی از مدیران ومسئولین تالارهایی که مجالس عروسی درسطح شهرستان درآنجا برگزارمی شود خواست تا درمجالس عروسی دستورالعملی وبخشنامه مربوط به ساماندهی مراسم جشن عروسی، ابلاغی ازطرف معاونت پشگیری واموراجتماعی دادگستری خراسان رضوی را رعایت نمایند وبه مسایل شرعی وعرفی دربرگزاری مجالس توجه داشته باشند وساعت برگزاری مجالس را کنترل نمایند.

دادستان عمومی وانقلاب تایباد گفت: متاسفانه مجالس عروس کشان تانیمه های شب در ورودی های شهر باعث آزار و اذیت مردم می شوند واین کار ازنظر قانونی وشرعی دارای اشکال می باشد، درست نیست یک خانواده که عروسی دارند مجلس عروسی را با گناه وجرم شروع نمایند.

وی گفت: قاتل جوان درمجلس عروسی وکسانی که سه نفر را چاقو زده اند شناسایی شده وپلیس درتعقیب قاتل وضاربان می باشد، یقینا با متخلفین وقاتلین دراین مجلس عروسی برابر قانون رفتارخواهد شد.

دادستان تایباد به جوانان درخصوص حمل سلاح سرد هشدارداد وگفت: متاسفانه در مجالس، جوانان و نوجوانان اقدام به حمل و استفاده ازسلاح سرد دارند که ازخانواده ها و والدین انتظار می رود فرزندان خود را کنترل نمایند تا چاقو وسلاح سرد باخود همراه نداشته باشند.

وی درخصوص خودکشی انجام شده در یکی ازروستاهای تایباد هم گفت: خودکشی بعلت اختلاف خانوادگی بوده وباید خانواده ها درابتدای برگزاری مجالس تحقیقات لازم را برای ازداوج طرفین داشته باشند تا درایام زندگی با این مشکلات مواجه نشوند.

وی افزود: پرونده خودکشی وقتل وجرح در دادسرای عمومی و انقلاب شعبه بازپررسی درحال پیگیری است.

شناسایی قاتل و ضاربین

سرهنگ روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد هم با تقدیر از برخورد قاطع قضایی دادستان شهرستان دراین گونه مسایل گفت: با همکاری خانواده داماد قاتل وضاربین که دونفر و پسر عموی همدیگر می باشند شناسایی شده و بزودی توسط پلیس دستگیر وبه مردم اعلام خواهد شد.

سرهنگ روحی با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان تایباد گفت: می طلبد که خانواده ها و علما درکنترل خشم نوجوانان وجوانان مدیریت نمایند وفرهنگ سازی لازم را برای جلوگیر ازخشنوت بعمل آورند وبرگزارکننده گان مجالس عروسی حداکثر تا ساعت ۱۱شب بیشتر مجالس را طولانی نکنند و اگر دعوایی درمجلس عروسی صورت می گیرید بزرگان ومعتمدین میانجیگری نمایند تا منجر به قتل ونقص عضو ومشکلات ومعظلات دیگر نشود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی