بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

برگزاری جشنهای باشکوه دهه کرامت در شهرستان تایباد


برگزاری جشنهای باشکوه دهه کرامت در شهرستان تایباد

دبیر ستاد دهه کرامت شهرستان تایباد گفت: هر ساله در ایام دهه کرامت در راستای ترویج فرهنگ رضوی و ابراز ارادت مردم متدین و ولایتمدار شهرستان تایباد به آستان مقدس رضوی جشنها و مراسمات باشکوهی در این شهرستان برگزار می گردد.

حمزه آزاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای برنامه ریزی و هماهنگی جشنهای دهه کرامت شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر گفت: هر ساله در ایام دهه کرامت در راستای ترویج فرهنگ رضوی و ابراز ارادت مردم متدین و ولایتمدار شهرستان تایباد به آستان مقدس رضوی جشنها و مراسمات باشکوهی در این شهرستان برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنهای فرهنگی و هنری در این دهه تبلور ارادت مردم شیعه و اهل سنت تایباد به اهل بیت(ع) می باشد که هر سال پررنگ تر از سالهای قبل برگزار می شود.

آزاد اظهارکرد: البته دهه کرامت در حقیقت یک نماد ابراز عشق و دوستی و ولایتمداری است وگرنه عشق به اهل بیت(ع) در زندگی مسلمین در همه حال ساری و جاری می باشد و قابل اندازه گیری نیست.

وی تصریح کرد: محبت به اهل بیت (ع) دریای مواج و خروشانی است که فطرتا در وجود هر فرد خداشناس و موحد و مومن وجود دارد و شاهد آن آیه شریفه  ” «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» بگو: من بر انجام رسالت، از شما مزدی نمیخواهم، مگر دوستی ومحبت درباره نزدیکانم. “ می باشد.

دبیر شورای برنامه ریزی و هماهنگی جشنهای دهه کرامت شهرستان تایباد گفت: در حقیقت اظهار محبت و ولایتمدار بودن، خود نشانه پاسخ به دعوت انبیاء و دعوت رسول گرامی اسلام است.

وی افزود: در دهه کرامت بحمدالله با مشارکت گسترده مردم ، هنرمندان و اقشار مختلف و پشتیبانی مسئولین برنامه های خوبی در تایباد پیش بینی شده است که برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) در مساجد سطح شهر در آغاز دهه کرامت و بصورت ویژه در مسجد چهارده معصوم(ع)، جشن روز ملی دختران در روز اول دهه در محل پارک بانوان، برگزاری جشن مناقب رضوی در شهر کاریز و مشهدریزه از مهمترین آنها می باشد.

وی ضمن اشاره به آذین بندی و چراغانی سطح شهر و روستاها در دهه کرامت گفت: از دیگر برنامه های مهم شهرستان در این دهه پرفضیلت می توان به برگزاری جشنواره شعر و داستان رضوی ، مراسم ویژه فرهنگی درمحل مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی(که ایشان از محبان و مریدان امام رضا(ع) بوده اند) اشاره کرد.

گفتنی است دهه کرامت ۲۵ مردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و چهارم شهریورماه با سالروز ولادت برادر گرامیشان حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) پایان می یابد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی