بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

انتقاد فرماندار تایباد درخصوص نحوه توزیع اعتبارات روستایی


توزیع اعتبارات برابر اعلام مدیرکل دفتر امورروستایی استانداری خراسان درسال جاری با دو ایتم جمعیت ودرآمد روستاییان توزیع می شود که این نحوه توزیع مورد انتقاد روستاها ی محروم درشهرستان مرزی می باشد ، که دراین خصوص درنشست مشترک شوراهای اسلامی روستاها با مدیر کل دفتر امورروستاها وبخشداران تایبادکه درمحل سالن اجتماعات فرمانداری تایباد برگزارشد فرماندارتایبادگفت :

توزیع اعتبارات روستاها براساس جمعیت و درآمد باعث تضییع حقوق روستاهای محروم می‌شود

 


فرماندار تایباد گفت: گویا توزیع اعتبارات روستاها براساس جمعیت و درآمد روستا است؛ یعنی هر چه جمعیت و درآمد روستا بیشتر باشد اعتبارات هم بیشتر به این روستا تخصیص می یابد که اگر بخواهد این دو آیتم در توزیع اعتبارات لحاظ شود روستاهای قوی قویتر و روستاهای محروم محروم‌تر می‌شوند.

حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد در نشست روسای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان تایباد با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: شهرستان تایباد مساحتی حدود ۳۰۳۲ کیلومتر مربع معادل ۲ درصد مساحت استان و جمعیتی بالغ بر ۱۰۸هزار نفر معادل ۱٫۸ درصد جمعیت استان دارد که از این تعداد بیش از ۴۰هزارنفر روستانشین هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان تایباد دو بخش، چهار دهستان، سه شهر و ۳۵ روستا داریم. نزدیک به ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم و در پیشانی شرقی ترین نقطه نظام هستیم.

شرافتی راد اظهارکرد: تایباد شهرستانی تلفیقی و بدلیل وحدت و وفاق خوب بین مردم شیعه و سنی در استان و کشور الگو هستیم.

فرماندار تایباد گفت: ما مجموعه فرمانداری تایباد دوست داریم به جای اینکه دهیار و شورای روستا دنبال فرماندار باشند و به برای رفع مشکلاتشان به فرمانداری مراجعه کنند، ما به روستاهای آنها سر بزنیم و در میان مردم از نزدیک شاهد مشکلات و سعی در رفع آنها داشته باشیم.

وی گفت: یکی از اهداف دولت توجه به مرزنشینان و کمک به امرار و معاش روستانشینان است تا سبب ماندگاری این عزیزان در روستاهای مرزی شود.

فرماندار تایباد بیان کرد: وحدت دهیار و اعضای شورای روستا از همه چیز برای یک روستا بهتر است و آنچیزیکه در وهله اول به روستا آسیب می رساند چندصدایی شدن روستاست.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید پروژه های ما برابر اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باشد تا بتوانیم    ان شاءالله به خودکفایی و استقلال برسیم.

شرافتی راد خاطرنشان کرد: شنیده ام که توزیع اعتبارات روستاها براساس جمعیت و درآمد روستا است. یعنی هر چه جمعیت و درآمد روستا بیشتر باشد اعتبارات هم بیشتر به این روستا تخصیص می یابد. اگر بخواهد این دو آیتم در توزیع اعتبارات لحاظ شود روستاهای قوی قویتر و روستاهای محروم محرومتر می شوند.

در ادامه جلسه دهیاران روستاهای شهرستان تایباد مشکلات خود را با اسماعیل نورمحمدی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در میان گذاشتند.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی