بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی

4000هزارشاگرد درعصر امام صادق علیه السلام افتخارحضوردردانشگاه امام صادق را داشتند



 

 

حجت الاسلام والمسلمین بازاری گفت: در ۱۲ سال زمان انتقال قدرت از بنی امیه و بنی مروان به بنی العباس ، امام صادق(ع) و امام باقر (ع) بیش از ۴۰۰۰ شاگرد عالم در جامعه پرورش دادند. ابوحنیفه می گوید من افتخار می کنم شاگرد امام صادق بودم و عالمتر از امام صادق در بشریت کسی را ندیدم.

 

 

استاد حوزه علمیه با انتقاد از کوتاهی اصحاب رسانه در شناساندن بابصیرت اسلام و امامان به جوانان ، گفت: امروز نمی توان اسلام را بوسیله تعصب پیش برد. امروز اسلام معرفت می خواهد، اسلام علم و دانش می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی بازاری از اساتید حوزه علمیه مشهدمقدس  امروز ظهر در مسجد جامع امام جعفرصادق(ع) تایباد در مراسم عزاداری این امام بزرگوار، گفت: امام صادق(ع) ۶۵ سال در این دنیا زندگی کردند که از این مدت ۳۴ سال امامت و رهبری مردم را برعهده داشتند.

وی افزود: تلاش دشمنان دین خدا بر این بود که اصلا امامی درکار نباشد مخصوصا امامی که از جانب خدا منتصب شده باشد. چراکه امامی که از جانب خدا باشد تابع خلق نیست. اما امام انتخابی هم حکومت می تواند در امامت او دخیل باشد و هم مردم صاحب زر و زور و تزویر. فلذا دشمنان خدا اصلا نمی خواستند بعد از نبوت امامت باشد.

وی تاکیدکرد: ما در رابطه با امامت حق ورود نداریم بلکه امامت را کسی باید معرفی کند که بالاتر از مقام امامت داشته باشد. فذا اشتباه ما این است که هر یک از ما به خودمان اجازه دادیم که نسبت به جایگاه امام ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بازاری گفت: نام و حتی قبر امامان برای جامعه مفید است. فلذا دشمنان این را می دانند و از آثار وجود امامان هم احساس ترس دارند. وهابی ها در ۹۰ سال پیش قبرستان بقی را تخریب کردند و باقیمانده آنها هم چندسال پیش قبور عسگریین را تخریب و امروز هم می بینید که داعشی ها  حتی قبور دوستان اهل بیت پیغمبر را تخریب می کنند.

وی ادامه داد: دشمن می داند که اثرگذاری وجود ائمه اظهار(ع) در جامعه چقدر موثر هست فلذا نمی خواهند آثار این بزرگان هم برروی زمین باشد وگرنه چندتا قبر در بقی به چه کسی ضرر می رساند.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعا مردم معرفتشان نسبت به امامشان کامل می شد مگر چیزی می توانست جلودار آنها شود، مگر می توانستند در کوفه همه را بسیج کنند برای کشتن امام حسین(ع). فلذا همین مردم بی معرفت و بی بصیرت هم امام حسین(ع) را دعوت کردند و هم ایشان را کشتند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت امام صادق(ع) منصور نامه ای نوشت به فرماندار مدینه با این مضموم: زمانیکه وصیتنامه امام صادق(ع) را باز کردند هرکس وصی حضرت بود را بکشید چراکه نمی خواهم امام و امامت باشد.

وی افزود: اما امام صادق(ع) باوصیتنامه اش این توطئه منصور را خنثی کرد. وقتیکه وصیتناهم را باز کردند دیدند که چهارنفر وصی حضرت هستند. یکی عبدالله پسر بزرگ امام صادق یکی موسی بن جعفر یکی حمیده همسر امام و یکی دیگر هم خود منصور . وقتیکه به منصور این خبر را رساندند ماند که چه کسی را بکشد . البته دوستان امام می فهمیدند که کدامیک وصی امام هست.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گاهی اوقات دوستان هم در اثر بی توجهی معرفتشان نسبت به امام زمانشان کامل نمی شود. الان در اسرائیل دانشگاهی باز شده است بنام شیعه شناسی ، در این دانشگاه یاد می گیرند چگونه می توانند در وجود ما رسوخ پیدا کنند.

وی با انتقاد از کوتاهی دولتمردان، روحانیون و اصحاب رسانه در شناساندن بابصیرت اسلام و امامان به جوانان گفت: امروز نمی توان اسلام را بوسیله تعصب پیش برد. اسلام معرفت می خواهد. اسلام علم و دانش می خواهد.

حجت الاسلام بازاری ضمن اشاره به اینکه سران کشورهای عربی نون به نرخ روز می خورند، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس بخاطر دو روز حکومت دنیا به جان یکدیگر افتاده اند و به خودشان هم رحم نمی کنند. نه به شیعه نه به سنی و نه به یهودی و مسیحی رحم نمی کنند و فقط می خواهند حکومتشان پابرجا باشد اما نمی دانند همه ی این حکومتها از بین خواهند رفت و فقط کلمه لا اله الا الله باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هر وقت در رابطه با دین احساس ضعف کردیم آنجاست که دشمن جولان می دهد و اولین کاری که می کند ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه، بین عرب و عجم، بین سیاه و سفید است. ما باید حواسمان باشد و  نباید اختلاف را دامن بزنیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۱)

۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۳ ُسجاد زاهد
بسیار خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی