بازمانده تایبادی

بازمانده تایبادی
نگاه ملی تمامی جناح های سیاسی به برجام

چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟/سرنوشت شوم دولتمردانی که به آمریکا اعتماد کردند

کشورهایی که از آمریکا ضربه و آسیب جدی خورده اند در یک مقطع زمانی به دشمن اعتماد نمودند وسیاسیون آن کشورها در پازل دشمن بازی کردند، پس ازاینکه آمریکا از توان رزمی ونظامی وسایر داشته های آن کشور باخبر شد، سیاست دشمنی خود را علنی وضربه لازم را به آن کشور وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از تایبادخبر، برجام یا متن جمع بندی نهایی هسته ای که این روزها بعنوان مهمترین خبر درجهان وکشورهای منطقه می باشد سوالات وتفسیرها واظهارنظرهای متعددی را درپی داشته است. این اظهارنظرها گاهی جنبه سیاسی به خود می گیرید وهرکس بانگاه خود برجام را تفسیر وتحلیل میکند.

آنچه باید به آن توجه شود: توافق هسته ای که این روزها درمقدمه به نتیجه رسیدن است، حاصل تلاش دولتهای مختلف وایثارگری شهدا وپایمردی ملت ایران وهوشیاری رهبری معظم انقلاب وتلاش تیم مذاکره کننده است که باید زحمات همه را ارج نهاد.

این توافق ازطرف کشورهای طرف مذاکره و یا مسئولین ذی صلاح درکشور جمهوری اسلامی به نتیجه برسد یا نرسد باید به این مهم توجه کرد که وحدت ملت ایران بعنوان مهمترین رکن است که در به نتیجه رسیدن آن موثر بوده است و همه جناح های سیاسی باید به خطوط قرمز نظام که حفظ دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است توجه ویژه نمایند.

برابر تحلیل های انجام شده و منویات مقام معظم رهبری طرف مذاکره کننده قابل اعتماد نیست و باید همه جناح های سیاسی کشور به این مهم توجه کنند که به این برجام نه خیلی خوشبینانه نگاه کرد و نه آنکه حاصل کار و نتیجه را منکر شد. این توافق ممکن است دربردارنده مزایای اقتصادی برای کشور باشد ولی مهتمراز آن، نگاه همه دنیا به همراهی و یاعدم همراهی مردم درمسایل داخلی کشوراست.

اگر ملت ایران همانطوری که تا به حال استقامت وپایمردی ازخود نشان داده اند وبا رعایت اقتصاد مقاومتی وتکیه بر داشته های خودشان درجهت پیشرفت و توسعه کشور، به افق ایران آباد و اسلامی وبا تفکر اسلامی وعلوی نگاه کنند. دشمن درمقابل ما همانند همه زمانها سر تعظیم فرود خواهد آورد واگر وحدت وهمدلی ملت دچار خدشه شود دشمن هم از رخنه اختلاف وارد خواهد شد وبه مقاصد شوم خود خواهد رسید.

کشورهای متعدد اسلامی که از آمریکا و اسراییل ضربه و آسیب جدی خورده اند به دشمن در یک مقطع زمانی اعتماد نمودند وسیاسیون آن کشورها در پازل دشمن بازی کردند، پس ازاینکه دشمن ازداشته های آنها باخبر شد و مشاهده کرد که توان رزمی ونظامی وسایر داشته های آن کشورچقدراست، سیاست دشمنی خود را علنی کرده وضربه لازم را به آن کشور وارد کرده است.

درطول تاریخ همیشه جریان حق وباطل با هم در ستیز بوده اند وهیچ گاه نتوانسته اند حق و باطل و یا تاریکی و روشنایی دریک زمان باهم جمع شوند، تاریکی وظلمت همیشه مخالف روشنایی وباطل همیشه مخالف حق بوده و هست.

ازآنچه گذشت باید این نتیجه را بگیریم که ملت ایران وتمامی جناح های سیاسی درکشور به برجام وتوافق وموضوع هسته ای بعنوان یک نگاه ملی نگاه کنند و بگذاریم این توافق با درایت همه نیروهای متخصص و ذی صلاح مسیر قانونی خود راطی کند. مشاورین متخصص و متدین در این راستا باید دقت لازم را داشته باشند و به دغدغه های مقام معظم رهبری بعنوان علمداراسلام ناب محمدی توجه نمایند.

نقد منصفانه ونگاه دلسوزانه به مسایل روز با رعایت خطوط قرمز می تواند در پویایی ملت ایران به مسایل سیاسی کشور کمک کند ومسئولین با پشتیبانی ملت سلحشورایران اسلامی از دستآوردهای انقلابی درجهان اسلام وکشوراسلامی حراست ونگهبانی کنندو نگذارند دشمن به خطوط قرمز ما نزدیک شود.

نگارنده بعنوان یک جانباز وفردی که در دوران دفاع مقدس مدت طولانی درخدمت رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس بودم، می دیدم که همیشه دشمن نگاه به پیروزی های رزمندگان ایران داشت، هرگاه که پیشرفت وموفقیتی درجبهه ها برای رزمنده گان به برکت جانفشانی وتکیه بر مبانی دینی و رهبری واطاعت پذیری رزمنده گان علیه دشمن ایجاد می شد اقدام به صدور قطعنامه وحرف ازخاتمه جنگ می زد وهرگاه دشمن درموضع موفقیت بود حتی حاضر به فروش سیم خاردار هم برای ایران نمی شد.

این دشمنان از اول انقلاب سر دشمنی با نگاه انقلاب اسلامی داشتند واین دشمنی همیشه وجود داشته است. امروز باید ازگذشته درس گرفت وبجای ایجاد اختلاف با وحدت وهمدلی پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم که اگر با توکل برخدا و وحدت اسلامی درجهت پیشرفت کشور حرکت کنیم خداوند به ما کمک خواهد کرد و نقشه دشمنان نقش برآب می شود وهرگاه ازخداوقرآن وتعالیم اسلامی دورشویم دست نصرت خداوند ازما دورخواهد شد.

باید بدانیم به کوری چشم دشمنان ومقاومت ملت ایران، نصرت خدا با ملت شهید پرورایران است ونظام جمهوری اسلامی ایران با الهام گیری ازتعالیم اسلام توطئه دشمنان را دراین برهه از زمان هم خنثی خواهد کرد که وعده قرآن است که می فرمایید (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم. سوره مبارکه محمد آیه ۷)"ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد."این وعده الهی است وما تازمانی که به وعده الهی پایبند باشیم این نصرت الهی ما را همراهی خواهد کرد و ان شاءلله به فرموده قرآن کریم روزی شاهد پیروزی مسلمین ومستضعفان جهان برکفر جهانی خواهیم بود «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین». ان شاءلله وبه امید آن روز.

یادداشت: برات کلثومیان

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
barat kolsomiyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی